Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Ens oppfatning av tid i film er høyst subjektivt. Sátántangó er perfekt i lengden, mens Spaceballs er et langt torturhelvete av en film. Hvis en film føles for lang, er ikke filmen bra :)

 

Hvordan kan en film på 7,5 timer være perfekt i lengden? Jeg har ikke sjans til å sitte mer enn 4 timer i ett strekk å se en film.

 

Sånn helt generelt synes "gode" filmer bør strekke seg opp mot 2 timer, gjerne over. Lettere filmer kan godt kutte etter halvannen time.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ens oppfatning av tid i film er høyst subjektivt. Sátántangó er perfekt i lengden, mens Spaceballs er et langt torturhelvete av en film. Hvis en film føles for lang, er ikke filmen bra :)

 

Hvordan kan en film på 7,5 timer være perfekt i lengden? Jeg har ikke sjans til å sitte mer enn 4 timer i ett strekk å se en film.

 

Sånn helt generelt synes "gode" filmer bør strekke seg opp mot 2 timer, gjerne over. Lettere filmer kan godt kutte etter halvannen time.

 

Fordi Satantango er en lang cinematografisk nytelse.

Lenke til kommentar
Ens oppfatning av tid i film er høyst subjektivt. Sátántangó er perfekt i lengden, mens Spaceballs er et langt torturhelvete av en film. Hvis en film føles for lang, er ikke filmen bra :)

 

Hvordan kan en film på 7,5 timer være perfekt i lengden? Jeg har ikke sjans til å sitte mer enn 4 timer i ett strekk å se en film.

 

Sånn helt generelt synes "gode" filmer bør strekke seg opp mot 2 timer, gjerne over. Lettere filmer kan godt kutte etter halvannen time.

 

Fordi Satantango er en lang cinematografisk nytelse.

 

Nå har ikke jeg sett filmen, så det skal jeg ikke uttale meg om. Men satt du i 7,5 timer i strekk og så filmen?

Lenke til kommentar
Utifra de enkelscenene jeg har sett kan man se at den er det, Leif.

 

Søk litt rundt.

 

 

Tviler på at enkeltscener fra en film som varer 7,5timer alltid er representativt for de øvrige momentene i filmen.

Synes bare at det blir feil å si at det er

en lang cinematografisk nytelse
når du ikke har sett hele filmen en gang, men det er vel bare meg.

 

 

 

Jeg så traileren til TDK og synes ikke filmen var for lang i det hele tatt.

*humre*

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Vel, du får jo en grei forståelse for hvordan filmens stil er etter å ha sett noen scener. Og det er jo en cinematografisk nytelse ;)

 

 

For alt han visste kunne jo filmen ha vært utrolig dårlig den resterende mengden av filmen..

 

For å si det sånn, hadde alle action-film trailerne vært representative for resten av filmen, hadde vi så og si ikke hatt en eneste dårlig action-film.

Jeg gjentar meningen min om at jeg synes det er latterlig om å uttale seg om en film er for kort eller ikke når vedkommede ikke engang har sett filmen i sin helhet, men det er vel bare meg.

Lenke til kommentar
Ens oppfatning av tid i film er høyst subjektivt. Sátántangó er perfekt i lengden, mens Spaceballs er et langt torturhelvete av en film. Hvis en film føles for lang, er ikke filmen bra :)

 

Hvordan kan en film på 7,5 timer være perfekt i lengden? Jeg har ikke sjans til å sitte mer enn 4 timer i ett strekk å se en film.

 

Sånn helt generelt synes "gode" filmer bør strekke seg opp mot 2 timer, gjerne over. Lettere filmer kan godt kutte etter halvannen time.

 

Fordi Satantango er en lang cinematografisk nytelse.

 

Nå har ikke jeg sett filmen, så det skal jeg ikke uttale meg om. Men satt du i 7,5 timer i strekk og så filmen?

 

Ja, det gjorde jeg. Hadde 5 minutter pause mellom hver gang jeg bytta plate og dopauser her og der. Altså 7,5 timer +- 15 minutter pause. Ikke noe problem hvis man ikke har noen bekymringer, sorger eller noe å tenke på eller gjøre, samt en haug med drikke og kanskje noe godt å tygge på.

Lenke til kommentar

Jeg har sett en del klipp fra Satantangó på youtube, det ser fantastisk ut. Jeg har kjøpt inn filmen, gleder meg til å ta meg tid til å se den.

 

Men jeg har ikke de minste forhåpninger om at den er like gripende og interessant hele veien. Med tanke på lengden, tvert imot. Men vi får se om den lever opp til hypen. Det hjelper meg uansett lite at "alle" sier at den er en sju timers orgasme før jeg har sett den selv.

Lenke til kommentar

Enig der. Og særdeles enig med Badering, selv om jeg kanskje er blant de få som elsker filmer som baserer seg kun på cinematografi (Baraka, Ashes and Snow), men jeg hadde aldri klart å sett på en slik film i 7,5 timer. Det må være noe mer.

 

Hvor og hvilken DVD-edition kjøpte dere av Satantango?

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...