Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Åkaj. Takk :roll: Synes alt blir en smule kulere når jeg vet at personene er ekte ! :7 Å vite at for eksempel seriemorderen Zodiac sitter på kino å koser seg med filmen om han selv.

 

Er egentlig mest spent på American Gangster, siden Sir ( :ermm: ) Ridley Scott står bak den

Endret av Moff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syns Aliens er den beste av filmene. Altså toern. Best support cast, og de beste effektene.

 

Jeg er ganske alene om det tror jeg, men jeg synes Extended-versjonen av Alien 3 er den beste av Alien filmene. Man øyner litt av det Fincher egentlig hadde tenkt for filmen, før produsentene gikk inn og klipte filmen som de likte(Fincher forlot prosjektet i protest tidlig i klippeprosessen).

Lenke til kommentar

Kan noen vennligst forklare meg hvorfor filmer på død og liv må være så lange nå for tiden? Har nettopp sett en god del av Dark Knight, og kan fint si den holder en bra kvalitet hele veien. Problemet er at den som så mange er altfor lang. De fant endelig Joker, buret ham inne og filmen burde være ferdig. Men neida, var visst enda en time igjen? Dette er selvsagt bare et eksempel, men jeg begynner å bli lei av å måtte ta filmer i to runder. Hvorfor kan vi ikke la filmene var ca en og en halv time som de brukte?

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hvilken type film det er snakk om. Vanligvis bruker filmer som The Dark Knight (sjangeren) å holde seg perfekt på halvannen time. Mer enn det blir det kjedelig i lengden (noe igjen TDK ikke var!). Komedier også burde holde seg under 2 timer for at det ikke skal bli for kjedelig, men også her er det hvilken type komedie det er (Hot Shot vs Monty Python).

 

Mens filmer som Shawshank, Gladiator, Ringenes Herre kunne godt vart 1 time lengre etter mitt skjønn. Mye info = lang tid. Pure action = kort tid.

 

edit. glemte

Endret av CCola
Lenke til kommentar

I går så fikk jeg sett begge disse Harold & Kumar -filmene (Go to White Castle og Escape from Guantanamo Bay).. Likte veldig godt den første! Småvittig humor som fikk meg til å småle flere ganger enn jeg trodde.. Ikke mange timene etterpå, så tittet jeg på Escape from Guantanamo Bay, men den var ikke så bra som den første.. veldig mye mer vekt på "prompe-humor" som trakk veldig ned.. Hadde dog sine godbiter..

 

Ga White Castle en 7'er, og Guantanamo Bay en 6'er.. :) ..den første anbefales til en "ligge på sofaen -aften" ..

Lenke til kommentar
Kan noen vennligst forklare meg hvorfor filmer på død og liv må være så lange nå for tiden? Har nettopp sett en god del av Dark Knight, og kan fint si den holder en bra kvalitet hele veien. Problemet er at den som så mange er altfor lang. De fant endelig Joker, buret ham inne og filmen burde være ferdig. Men neida, var visst enda en time igjen? Dette er selvsagt bare et eksempel, men jeg begynner å bli lei av å måtte ta filmer i to runder. Hvorfor kan vi ikke la filmene var ca en og en halv time som de brukte?

 

TDK var akkurat så lang som den burde være. Hadde den vært 1,5 timer og sluttet der du foreslår at den skulle sluttet hadde det vært en ganske middelmådig til dårlig film. Lengden og resten av historien gjør den derimot epic.

 

Jeg elsker lange filmer, da kan man sette av en hel kveld til en lang og god fortelling i bildeformat. Et eksempel er Assassination of Jesse James, som var i utgangspunktet en vanvittig lang film (første rough cut var nærmere 4 timer, og det ryktes om en DC) men en slik film være lang, slik at vi kommer i kontakt med karakterene, og de får tid til å bygges opp bit for bit. Karakterbaserte drama på 1,5 timer er som regel dårlig, fordi man ikke får noe kontakt og identifikasjon med personene. Man trenger tid for å danne et "bånd" med de.

 

Et ekstremt eksempel er Sátántangó, hvor det sies (har ikke sett den) at man ved slutten av filmen føler at man har kjent karakterene hele sitt liv.

Lenke til kommentar

Tihi, må si jeg lo godt av John Hurt sin scene i Spaceballs.

Utrolig digg å se at han faktisk blir med på slikt \o/

 

Se filmen hos Youtube

 

 

 

Og nå gleder jeg meg faktisk bittelitt mer til å få se denne filmen.

Ikke at jeg vanligvis bruker VG som film-anbefaling, men har lest mye om denne filmen i bl.a Empire, og dette lover faktisk godt.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...