Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Hm, syns Braindead bruker litt for lang tid på å komme igang, selv om man sympatiserer mye med stakkars Leonard som bor med den grusomme mora si i starten.

 

Bad Taste er mere fart i tidlig i filmen. Mange udødelige scener, som når de stikker en dolk inn under foten til en alien.

Eller når PJ ramler ned fra klippen og våkner opp igjen og samler sammen hjernebitene sine.

Eller når de skyter en gjeng aliens ved å stikke maskingevær gjennom en ann alien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et lite spørsmål angående Star Wars-filmene. Spørsmålet i seg selv er vel ingen spoiler, men svar kan jo vurderes å putte i spoilertag.

Hadde en diskusjon med en venn av meg her forleden dag hvor jeg påstod at Darth Vader dreper noen med The Force som han ser på en tv-skjerm (Mener det var noe overvåkings-opplegg) Kan noen bekrefte eller avkrefte om dette skjer?

Bare å be kameraten din se The Empire Strikes Back, det. Ja, det skjer. Om ikke en TV-skjerm, i alle fall et hologram.

Lenke til kommentar
Har et lite spørsmål angående Star Wars-filmene. Spørsmålet i seg selv er vel ingen spoiler, men svar kan jo vurderes å putte i spoilertag.

Hadde en diskusjon med en venn av meg her forleden dag hvor jeg påstod at Darth Vader dreper noen med The Force som han ser på en tv-skjerm (Mener det var noe overvåkings-opplegg) Kan noen bekrefte eller avkrefte om dette skjer?

Bare å be kameraten din se The Empire Strikes Back, det. Ja, det skjer. Om ikke en TV-skjerm, i alle fall et hologram.

 

Jepp! Og det er det som gjør Star Wars så jævla bra.

Lenke til kommentar

Se The Meaning of Life. Den ligner mest på MP's Flying Circus, siden det er en rekke individuelle sketsjer satt sammen med en rød tråd (forskjellige stadier i livet). Fantastisk sprø film. Alt kommer sammen tilslutt.

 

Den har også en helt surrealistisk forfilm som har null og niks å gjøre med hovedfilmen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Har et lite spørsmål angående Star Wars-filmene. Spørsmålet i seg selv er vel ingen spoiler, men svar kan jo vurderes å putte i spoilertag.

Hadde en diskusjon med en venn av meg her forleden dag hvor jeg påstod at Darth Vader dreper noen med The Force som han ser på en tv-skjerm (Mener det var noe overvåkings-opplegg) Kan noen bekrefte eller avkrefte om dette skjer?

Bare å be kameraten din se The Empire Strikes Back, det. Ja, det skjer. Om ikke en TV-skjerm, i alle fall et hologram.

 

Jepp! Og det er det som gjør Star Wars så jævla bra.

?

Lenke til kommentar
Har et lite spørsmål angående Star Wars-filmene. Spørsmålet i seg selv er vel ingen spoiler, men svar kan jo vurderes å putte i spoilertag.

Hadde en diskusjon med en venn av meg her forleden dag hvor jeg påstod at Darth Vader dreper noen med The Force som han ser på en tv-skjerm (Mener det var noe overvåkings-opplegg) Kan noen bekrefte eller avkrefte om dette skjer?

Bare å be kameraten din se The Empire Strikes Back, det. Ja, det skjer. Om ikke en TV-skjerm, i alle fall et hologram.

 

Jepp! Og det er det som gjør Star Wars så jævla bra.

?

 

At folk kan force-chokes gjennom tv-er, hologram osv. Alle slike detaljer er med på å gjøre Star Wars til tidenes beste film-serie.

Lenke til kommentar
Jeg så North By Northwest i gårkveld. Tror jeg synes den var bedre enn de andre Hitchcock filmene jeg har sett. Kanskje med unntak av Psycho. Men ett spørsmål

 

 

Ble Vandamm (skurken) arrestert? Han står jo med Prosfessoren og noen andre politimenn på toppen av Mount Rushmore, og ser på at Leonard blir skutt, men har ser jo ikke akkurat arrestert ut. Han står jo og røyker og ser ganske avslappet ut. Jeg tenkte at han ble arrestert, men ikke gadd å gjøre motstand, da mikrofilmene ville avsløre han (?) Hva tror/vet dere?

 

Noen som veit ? :)

Lenke til kommentar

Da har jeg sett Alien for første gang. Må si jeg faktisk ble litt skuffet. Jeg synes den var litt rotete. Den hoppet litt for mye mellom scener og kameravinkler som gjorde at det bare ble litt småslitsomt å se på. Likevel, pga. god historie, fremført på en meget fengende og spennende måte, og overbevisende skuespill, gir jeg den 7/10.

Lenke til kommentar
Da har jeg sett Alien for første gang. Må si jeg faktisk ble litt skuffet. Jeg synes den var litt rotete. Den hoppet litt for mye mellom scener og kameravinkler som gjorde at det bare ble litt småslitsomt å se på. Likevel, pga. god historie, fremført på en meget fengende og spennende måte, og overbevisende skuespill, gir jeg den 7/10.

 

Hmmm... eg hadde ikkje sett denne på kanskje 15 år, så eg plukka fram Alien/Predator-boksen og såg Director's Cut.

 

Eg tenkte eg skulle sjå om eg fann filmen rotete, men eg må nok seia at eg ikkje heilt forstår kva du meiner.

Lenke til kommentar
Skal se Goodfellas og American Gangster i morra for første gang. Sant at begge er basert på sanne historier ? eller er bare personene "ekte" ?

 

Begge er basert på sann historie, dog Goodfellas er nok litt enkel i historien i forhold til virkelighet.

 

Se fram til to forskjellige filmer i morgen ;)

Jeg ville heller lagt det fram slik: gled deg til å bli underholdt og gled deg til å sovne halvveis uti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...