Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Han eksisterte, han. Lenny lider av dårlig kortidshukommelse, ikke hallusinasjoner.

 

 

Sikker på det Athorb? Jeg tolker det som om Sammy er Lenny. Tidlig i filmen ser vi at han klyper kona i et flashback, men seinere viser det at han gir henne en sprøyte med insulin. Altså overlevde kona overfallet, men Lenny fikk denne hjerneskaden, kona dør av overdose og Lenny overbeviser seg selv om hun ble drept.

 

Edit: Eller at han mikser inn deler av historien om Sammy inn i sin egen fortid.

 

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Han eksisterte, han. Lenny lider av dårlig kortidshukommelse, ikke hallusinasjoner.

 

 

Sikker på det Athorb? Jeg tolker det som om Sammy er Lenny. Tidlig i filmen ser vi at han klyper kona i et flashback, men seinere viser det at han gir henne en sprøyte med insulin. Altså overlevde kona overfallet, men Lenny fikk denne hjerneskaden, kona dør av overdose og Lenny overbeviser seg selv om hun ble drept.

 

Edit: Eller at han mikser inn deler av historien om Sammy inn i sin egen fortid.

 

 

Interessant. Det skal sies at det er en god stund siden jeg så filmen, men dette har aldri slått meg. Det hadde jo egentlig forklart hvorfor den historien er med i filmen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Det var slik jeg og tolket den DoktorBacon. Men:

 

ble det bekreftet att det var Lenny som drepte henne?

 

 

 

 

Det ble vel aldri 100 % bekreftet, men det er slik jeg tolker hvorfor Sammy-historien er med, og hvorfor dette flashbacket endrer seg i løpet av filmen, og hvorfor vi ser at Sammy plutselig blir til Lenny i galehuset. Men det er jo fullt mulig at Lenny faktisk hadde denne Sammy Jenkins-saken i sin fortid som forsikringsetterforsker, men at han ved en tilfeldighet fikk samme kondisjon og derfor blander de to hendelsene sammen.

 

Jeg er likevel ganske sikker på at kona overlevde overfallet, men at hun døde av en heftig overdose med insulin istedet.

 

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

 

Det ble vel aldri 100 % bekreftet, men det er slik jeg tolker hvorfor Sammy-historien er med, og hvorfor dette flashbacket endrer seg i løpet av filmen, og hvorfor vi ser at Sammy plutselig blir til Lenny i galehuset. Men det er jo fullt mulig at Lenny faktisk hadde denne Sammy Jenkins-saken i sin fortid som forsikringsetterforsker, men at han ved en tilfeldighet fikk samme kondisjon og derfor blander de to hendelsene sammen.

 

Jeg er likevel ganske sikker på at kona overlevde overfallet, men at hun døde av en heftig overdose med insulin istedet.

Ja det virket logisk. Var bare usikker på om det ble bekreftet eller ikke.

Lenke til kommentar

Jeg så North By Northwest i gårkveld. Tror jeg synes den var bedre enn de andre Hitchcock filmene jeg har sett. Kanskje med unntak av Psycho. Men ett spørsmål

 

 

Ble Vandamm (skurken) arrestert? Han står jo med Prosfessoren og noen andre politimenn på toppen av Mount Rushmore, og ser på at Leonard blir skutt, men har ser jo ikke akkurat arrestert ut. Han står jo og røyker og ser ganske avslappet ut. Jeg tenkte at han ble arrestert, men ikke gadd å gjøre motstand, da mikrofilmene ville avsløre han (?) Hva tror/vet dere?

 

Lenke til kommentar

Fikk utrolig lyst å kjøpe en The Dark Knight Poster, fant 3 kule som jeg prøvde å bestille fra play.com, men igjen fikk jeg opp at jeg måtte ha en delivery adresse innenfor UK :(

 

Så fant jeg en av de som jeg ville ha på allposter.com, men så står det Our Price: NKr 311.16

 

Er det i norske kr? in that case , utrolig dyrt i forhold til play.com

Play.com skulle ha £9.99 Free Delivery.

 

 

Ellers andre gode sider for filmpostere ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...