Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har bestemt meg for å kjøpe en kortfilmsamling. Er det Cinema 16 som gjelder? Og hvilken er best av den europeiske, britiske eller amerikanske?

 

Det er det beste jeg har kommet over hitill i hvert fall. Nå har jeg bare den europeiske, men det er masse snadder der. Utifra hva jeg kan se, ser også europa-utgaven best ut, men nå er dette baer spekulering. Jeg vil i hvert fall anbefale europa, med fantastiske saker som Bara prata lite, Härlig er Jorden, The Man Without a Head, Copy Shop og masse mer. Det er også kommentarspor på alle filmene :)

Lenke til kommentar

det er en ting jeg har tenkt på, når man får seg 5.1 for første gang, så er det liksom altid en film som brukes som benchmark og det er lobby senen i matrix, jeg gjorde det selv, men jeg har senere funnet ut at den egentlig har ganske laber lyd, det er egentlig bare musikk og bass, og ikke en sene som virklig gir god lyd.

 

jeg har senere funnet ut at andre sener som heller burde være benchmark/show of

 

bank senen i HEAT er kanskje den aller beste, men opeings senen i master and commander er også VELDIG bra, begge to er mye bedre enn matrix

Lenke til kommentar
Et annet testsubjekt kan være Transformers fra 2007 under en av slåsskampene i byen. Vanvittig lyd der også.

 

Transformers er DEMO når det kommer til lyd, i hvertfall HD utgavene. Men skal sies at The Orphanage imponerte meg nesten mer, 7.1 sportet som er på BD utgaven er helt vilt. Shoot 'Em Up er også en god en :)

Lenke til kommentar

Dagens filmtips: In the name of the father.

Tenk deg at du våkner av at bevæpnet politi stormer inn på rommet dit og haler deg av gårde. Du blir beskyldt for å bombet en pub full av folk. De slår deg, tar klemmetak på ballene dine, stikker pistol inn i munnen din og tar av sikringen og enda mer til. Alt for å få deg til å skrive under en tilståelse. Tenk deg at hele familien din blir arrestert. Tilogmed den 14 år gamle fetteren din. For å vært med på å lage den bomben du visstnok har plantet. Tenk deg så å få 30 år i fengsel. Det samme med din far. Og tenk deg at du er uskyldig.

 

Hadde ikke sett denne filmen siden den var relativt ny så var usikker på om den var like god fortsatt. Og alt jeg har å si er at den ikke har tapt seg. 5/6

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...