Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eastwood spiller samme karakter i alle filmene(sånn nesten, GBU sies å være en prequel til de to første filmene

 

Han spiller ikke samme karakter har spiller samme type karaktet, men han har forskjellige navn og backstory i de tre filmene... Selv om amerikanske distrobutører likte å markedsføre ham som the man with no name på kinoplakater.

Lenke til kommentar
Det enkleste er jo å ha alle filmene liggende på PC'en, men for mange er det samtidig ikke ønskelig heller, fordi å eie filmene fysisk gir en helt annen følelse enn å ha dem på en harddisk.

 

150 x 30gb = 4500gb

 

Eg ville trengt 4,5TB til HD DVDane mine. Då er det jo billegare å kjøpa filmane med dei prisane vi har no, enn å kjøpa lagringsmedia.

Lenke til kommentar
Billigere er det ikke på noen måte, de 4,5TB får du dekket med 5-6 harddisker og etter en liten beregning her så kommer neppe de til å koste over 20k.

 

Eg har stort sett ikkje betalt meir enn 50 kroner pr HD DVD.

 

OK, eg skal vedgå at prismessig er det openberrt billegare å lasta ned filmar gratis enn å kjøpa dei.

Og nedlasta filmar sparar ein vel ikkje på på same måten heller, så ein treng ikkje ha alle liggjande til ei kvar tid.

 

Så, argumentet mitt var mest for å få inn eit anna perspektiv.

Endret av magnusbe
Lenke til kommentar

Går det ikke an å kompimere HD-DVDer til noe mindre enn 30GB? Det kule med DVDer/kjøpt medie er uansett ekstramateriale og coveret/hyllen man kan skryte av. Rent praktisk er en DVD uten ekstramateriale bare noen cm ekstra i DVD-hyllen, og jeg har i ettertid angret på en del kjøp av filmer til 59kr som ikke har hatt annet enn filmen. Jeg kan få samme film i samme kvalitet uten irriterende "You wouldn't steal a car"-dritt først, så da er det ekstramateriale som gjør det interessant. Evt en director's cut.

Lenke til kommentar

Tror ALDRI jeg har brukt chapter-funksjonen på en DVD. Har man sett filmen, hopper man jo ikke rundt i kapitlene..og ser man den pånytt hopper man ikke rundt til yndlings-chapters likevel..Hvertfall aldri jeg gjort.

 

Men det er jo fordelen med å slippe å spole tilbake en film på VHS, da. Og bilde og lydkvalitet, selv om jeg ikke merker store forskjellen med min 5 år gamle CRT-skjerm uten utenbords lyd på.

Lenke til kommentar
Tror ALDRI jeg har brukt chapter-funksjonen på en DVD. Har man sett filmen, hopper man jo ikke rundt i kapitlene..og ser man den pånytt hopper man ikke rundt til yndlings-chapters likevel..Hvertfall aldri jeg gjort.

 

Har du aldri somna frå ein film?

 

Eg vaknar ofte til menybiletet på skjermen, og då er kapitteloversikta grei for å finna tilbake til staden det glapp.

Lenke til kommentar
Ny Sherlock, ny Robin Hood (hvor da Robin er slemming og sheriffen er helt, så politisk korrekt i disse dager. Kan ikke ha noe av at terroristen Hood blir portrettert som en kramkar)

Tror du virkelig det politisk korrekt å framstille en engelsk nasjonalhelt i et dårlig lys? Jeg for min del synes det er litt forfriskende at noen prøver seg med en annerledes versjon av Robin Hood fortellingen, politisk korrekt eller ikke.

 

Ser du det i samfunnsvitenskapelig lys så er det ikke politisk korrekt med den tradisjonelle Robin Hood. Det er jo en grunn til at Robin Hood i tv-serien av nyere tid er en passifist som ikke dreper, mens han i filmen fra 1938 er en snikskytter som dreper sheriffens menn mens de spiser frokost. Og med et glis av en annen verden forteller Jomfru Marion at det er riktig å drepe alle som følger prinsen. I en av de eldre bøkene om Robin Hood som jeg for tiden leser til ungene mine så er Robin Hood en sterk forkjemper for å få hengt en kar.

 

Robin Hood av nyere tid er blitt tilpasset vår virkelight og vår tid. Etter 9/11 sømmer det seg ikke å ha den tradisjonelle Robin Hood, som sniker seg rundt som en slags terrorist. Det ville vært politisk ukorrekt å vise Robin Hood slik han ble fremstilt frem mot ca. år 1980. Om det blir forfriskende eller ikke er jo en helt annen sak, men det er ikke tilfeldig at Hood blir fremstilt som slem sett utifra tiden vi lever i, like lite som det ikke er tilfeldig at han i den nye tv-serien vegrer seg for å skyte noen med pil og bue. :)

Lenke til kommentar

Men de er også utrolig påpasselig med å få frem at Robin Hood ikke er noen slik terrorist. Han dreper blant annet ikke (men i et tilfelle faker han et kaldblodig mord). Artig nok var det i en episode en som utga seg som Robin Hood som drepte folk like kaldblodig som hva Robin Hood i 1938-filmen gjorde.

 

Den episoden var på sett og vis en massiv kritikk mot den Robin Hood man så i 1938-filmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...