Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Har omtrent samme oppsett, Speik. Syntes det er bedre en tv også jeg, føler jeg faller lettere inn i filmen når jeg er isolert mot alt sort of.

Der er jeg enig, å være helt isolert med headset som går rundt ørene og en mindre skjerm som man sitter nærmere er perfekt. Det blir det stikk motsatte til f eks hjemmekino, hvor man sitter langt ifra en større skjerm med høytalere rundt. Det blir en mer intim, og derfor bedre, opplevelse når man er i sin egen lille verden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Der er jeg enig, å være helt isolert med headset som går rundt ørene og en mindre skjerm som man sitter nærmere er perfekt. Det blir det stikk motsatte til f eks hjemmekino, hvor man sitter langt ifra en større skjerm med høytalere rundt. Det blir en mer intim, og derfor bedre, opplevelse når man er i sin egen lille verden.

 

Du mener det er bedre å sitte med headsett, å se filmen på en laptop enn å sitte i en skikkelig hjemmekino? Du om det sier jeg bare. I mange av dagens filmer (spesielt actionfilmer) så er lyden halve opplevelsen spør du meg. Så forøvrig Iron Man på DVD i hjemmekinoen min igår, å lydsporet på den filmen var helt konge. Ville ikke vært samme opplevelsen for meg å se den på "din måte" men vi er jo alle forskjellige. Det viktigste er jo at personen som ser filmen, ser den på en måte han liker selv.

Lenke til kommentar

Må si meg litt enig med Dorian her. Da jeg ikke har noe skikkelig utstyr å fyre opp en film på blir det nesten det samme for meg om jeg ser filmen på pcen eller på tven. Og når jeg først ser den på pcen er det ekstra greit med headsett siden lyden blir mer intim da.

 

Men har man skikkelig utstyr og muligheten til å fyre opp litt, er det ikke tvil om hva som er best.

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar

Er i samme situasjon som Dorian selv. Pcen døde momentant på lørdag, og trengte ny asap. Min internettavhengighet(og en semesteroppgave) førte til at jeg la penga på bordet, og fikk faktisk en pc som er blu-ray-kompatibel. Vil heller ikke begynne å fornye samlinga mi, særlig ikke med de prisene, men den demo-disken som fulgte med ga meg hard-on!

 

Akkurat tilbake fra Grindhouse, forresten. Det var en delt opplevelse. Først kommer Death Proof, som feiler på nesten samtlige plan, og trekker forventningene til bunn før neste film. Så kommer de fantastiske trailerne, før det avslutter med den orgasmiske Planet Terror! Alt i alt, en fornøyelig opplevelse.

Lenke til kommentar

Det at ein film ligg på harddsisken gjer vel ikkje at ein ikkje kan sjå den på TV?

 

Når det gjeld overgang til Blu-Ray: eg er hekta på film i HD no, og etter å ha kjøpt ca 50 HD DVDar til, og sett dei og dei over 100 eg har ståande uopna i hylla, så kjøper eg meg nok ein BD-spelar.

 

Men: det er verdt å sjå på ein oppskalerande DVD-spelar. Den nye til Toshiba, XDE-500, skal visstnok vera heilt fantastisk. HD DVD-spelaren min har også gjeve nytt liv til DVDane mine.

Endret av magnusbe
Lenke til kommentar
Jeg har begynt å kjøpe endel DVD-er i det siste. Er det veldig dumt av meg nå som Blu-Ray er på full fart fremover? Jeg er ikke så veldig kvalitetshore, men vil DVD-er bli produsert i flere år til?

 

Jeg håper i hvert fall de produserer dvd-er i flere år til. Har ikke noen planer om å begynne med Blu-Ray for om ganske så lenge.

Lenke til kommentar
Hvis ikke de får ned prisene på Blu-ray kommer det ikke til å ta over en dritt. Hvorfor skal jeg betale 279 kroner for en film jeg kan få for 59 kroner? DVD vil nok holde en veldig god stund til.

 

Hvorfor betale 279 kroner i det hele tatt, jeg betaler vel ikke mer enn mellom 100-160 kroner filmen og det har jeg gjort siden jeg startet å handle Desember 2006...

 

Edit:

 

Er som datating sier, prisene er på akkurat samme nivå som det DVD var på når det kom. Men det er det vel kanskje ikke alle som er gamle nok til å huske :)

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Akkurat samme var det når DVD var i starten og skulle ta over for VHS, var nok av folk som ikke skjønt hvorfor man trengte å bytte den gangen heller.

 

Når DVD var to år gammelt så var det ikke så alt for mange som hadde det den gangen heller, i omgangskretsen min så var det to stykker av alt av familie og venner og det var en kompis og meg.

Endret av Manx
Lenke til kommentar

VHS vs. DVD er en annen sak en DVD vs. Blu Ray, siden bilde/lyd kvaliteten ikke er SÅÅ stor forskjell, som det var mellom VHS og DVD.

 

Tror DVD holder en stund lengre enn VHS gjorde da DVD kom ut. I tillegg er det jo også mulig å spille av DVD'er på eventuelle Blu Ray spillere, noe som ikke VHS hadde mulighet til. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...