Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er noe spesielt når man kan velge DTS MA ja. Du er ikke alene om å ha forelsket deg i det HD lydsporene :D

 

Det blir litt mer moro ja.

 

Ta denne scenen fra Transformers, når glasset blir "sprengt" og du hører omtrendt hvert enkelt glass-skår som faller mot bakken :dribble:

 

 

Hele filmen er jo så og si en demo disk når det kommer til lyd...

Lenke til kommentar
Det må være en film som fortjener det, f eks The Dark Knight eller Sunshine, for at jeg skal gidde å investere mer penger i bedre kvalitet. Jeg er typen som laster ned DivX på 700Mb fordi det går raskere enn DVD-ripen som er 4,7Gb - bildekvalitet har aldri vært det viktigste for meg. Likevel ble jeg utrolig imponert av kvaliteten av BD, har HDMI-kabel fra laptopen til PC-en og det kom med en "preview"-disk med trailere som var helt utrolig skarpe. Jeg gleder meg til å se Sunshine (den første timen ihvertfall) i den kvaliteten.

Hva med lyden? HD-lyd har jeg falt totalt for. Helt fantastisk.

Jeg legger ikke merke til lydforskjell, jeg bruker PC-høytalere eller disse.

Lenke til kommentar
Det må være en film som fortjener det, f eks The Dark Knight eller Sunshine, for at jeg skal gidde å investere mer penger i bedre kvalitet. Jeg er typen som laster ned DivX på 700Mb fordi det går raskere enn DVD-ripen som er 4,7Gb - bildekvalitet har aldri vært det viktigste for meg. Likevel ble jeg utrolig imponert av kvaliteten av BD, har HDMI-kabel fra laptopen til PC-en og det kom med en "preview"-disk med trailere som var helt utrolig skarpe. Jeg gleder meg til å se Sunshine (den første timen ihvertfall) i den kvaliteten.

Hva med lyden? HD-lyd har jeg falt totalt for. Helt fantastisk.

Jeg legger ikke merke til lydforskjell, jeg bruker PC-høytalere eller disse.

Jeg oppfatter den, å jeg er under den oppfatning av jo mer realistisk det høres ut jo mer lever man seg inn i filmen, bevist eller ubevist. Klarer forresten ikke lenger se filmer som jeg vet har et enormt lydspor med bare Tv-lyd evt pc-høytalere av lavere kvalitet.

Lenke til kommentar

I og med at halve filmsamlingen min ligger på hardisk (oh no he didnt) så er laptop + headset en ofte brukt løsning hos meg. Jeg er lyd-junkie dog, men siden jeg har satt inn litt kronasjer i gode hodetelefoner får jeg ofte en like god opplevelse fra MacBooken som fra 32-tommeren.

 

Men filmer som 2001, The Fountain, Pans osv er reservert hjemmekinoen. Surround og subwoofer er et must på slike filmer.

Lenke til kommentar

jeg har flytta og den nye leiligheten er omringet av murvegger, dørene inn til leilghetene er også brann dører så det er ekstremt godt islolert på alle måter, og kan nå spille så høyt jeg orker når jeg vill uten at noen hører en dritt.

 

så nå ser jeg gjennom alle filmer med god lyd med 5.1 annlegget mitt, er deilig, kan til og med ha suben på max uten at bassen sprer seg til de under.

men blir litt bortkjemt av det, når jeg ser film andre steder nå(selv kino) blir jeg ofte skuffet av lyden

Lenke til kommentar
Hvilken filmer er det som er er med i Spaghetti triologien?

For a Few Dollars More

GBU

Også er jeg i tvil, for mange mener at det er noe med Fistful of Dynamit os.v

 

a fist full of dollars, a few dollars more og GBU

 

 

så har du A Fistful of Dynamite, once upon a time in the west og once upon a time in america som en egen "trilogi"

Lenke til kommentar

Og sånn for the record. Det er ingen "orginal språk" i disse filmene heller. Filmene ble tatt opp, og lyden ble lagt på i etterkant hovedsaklig. Det er bare sånn i italiensk film. De dubber alltid alle skuespillerne i ettertid på forskjellige språk, inkludert italiensk.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...