Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ny Sherlock, ny Robin Hood (hvor da Robin er slemming og sheriffen er helt, så politisk korrekt i disse dager. Kan ikke ha noe av at terroristen Hood blir portrettert som en kramkar) og til og med en ny Tarzan film (det nærmer seg vel 70 stk. nå?).

 

Ikke noe nytt der. Ser at Batman prøver å ta opp kampen med å være fast inventar på listen over filmer under utvikling.

 

Hvilken andre karakterer er populære å vise minst en gang i tiåret? Dracula er vel også en klassiker der.

Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe 2001, clockwork orange og the shining, men vet ikke om jeg gidder å bruker mer penger på filmer atm :p

 

Hvis du ikke har sett noen av de, er det definitvt verdt pengene. Men dersom du vil være hardkjerne filmnerd, kjøper du de på Blu-ray!

 

Har sett the shining, men ingen av de andre ;) Har ikke blu-ray spiller, og det er for dyrt :p

Lenke til kommentar
Ny Sherlock, ny Robin Hood (hvor da Robin er slemming og sheriffen er helt, så politisk korrekt i disse dager. Kan ikke ha noe av at terroristen Hood blir portrettert som en kramkar)

Tror du virkelig det politisk korrekt å framstille en engelsk nasjonalhelt i et dårlig lys? Jeg for min del synes det er litt forfriskende at noen prøver seg med en annerledes versjon av Robin Hood fortellingen, politisk korrekt eller ikke.

Lenke til kommentar
Jeg har vært vokal motstander av Blu-ray en stund, helt til jeg kjøpte laptop som kom med spiller og 23" skjerm, så nå vurderer jeg en film eller to. Jeg tror det blir 2001, The Fountain og kanskje en til. Blade Runner kan bli aktuelt, men jeg tar imot forslag.

En vokal motstander av Blu-ray? Og vitsen er/var?

Lenke til kommentar
Jeg har vært vokal motstander av Blu-ray en stund, helt til jeg kjøpte laptop som kom med spiller og 23" skjerm, så nå vurderer jeg en film eller to. Jeg tror det blir 2001, The Fountain og kanskje en til. Blade Runner kan bli aktuelt, men jeg tar imot forslag.

En vokal motstander av Blu-ray? Og vitsen er/var?

Jeg ville ikke kjøpe DVD-samlingen på nytt. Jeg håpet at begge formatene skulle dø ut og neste steg i "evolusjonen" var nedlasting, sånn at mine fysiske filmer var av ypperste kvalitet. Nå må jeg "oppgradere" samlingen, vente på at eldre filmer skal slippes, osv. Jeg er bare furten.

Lenke til kommentar

Har egentlig ganske lik tankegang, man vil selvfølgelig at samlingen skal "henge med", en av fav. filmene mine Heat skal f.eks bli erstattet av Blu-ray versjonen når den er ute (skal komme i 2008 - tidlig 2009). Fordi hvis man ser at det er mulighet for å skaffe en film/filmer man er glad i en forbedret utgave så går man naturligvis til innkjøp hvis lommeboken tillater det. Bare å ta en titt på klassikeren Blade Runner, er helt sykt mange forskjellige versjoner ute av den, er jo til å bli gærn av.

Lenke til kommentar

Det må være en film som fortjener det, f eks The Dark Knight eller Sunshine, for at jeg skal gidde å investere mer penger i bedre kvalitet. Jeg er typen som laster ned DivX på 700Mb fordi det går raskere enn DVD-ripen som er 4,7Gb - bildekvalitet har aldri vært det viktigste for meg. Likevel ble jeg utrolig imponert av kvaliteten av BD, har HDMI-kabel fra laptopen til PC-en og det kom med en "preview"-disk med trailere som var helt utrolig skarpe. Jeg gleder meg til å se Sunshine (den første timen ihvertfall) i den kvaliteten.

Lenke til kommentar
Det må være en film som fortjener det, f eks The Dark Knight eller Sunshine, for at jeg skal gidde å investere mer penger i bedre kvalitet. Jeg er typen som laster ned DivX på 700Mb fordi det går raskere enn DVD-ripen som er 4,7Gb - bildekvalitet har aldri vært det viktigste for meg. Likevel ble jeg utrolig imponert av kvaliteten av BD, har HDMI-kabel fra laptopen til PC-en og det kom med en "preview"-disk med trailere som var helt utrolig skarpe. Jeg gleder meg til å se Sunshine (den første timen ihvertfall) i den kvaliteten.

Hva med lyden? HD-lyd har jeg falt totalt for. Helt fantastisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...