Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eckhart har sagt følgende om han er med videre:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Definitivt nei. "Du er død" var beskjeden fra Nolan, nesten før Eckhart fikk stilt spørsmålet.

 

http://www.superherohype.com/news/featuresnews.php?id=7641

 

 

 

Nei! hadde glede meg til å se mer Harvey Dent/Two-Face! :wallbash: De klarer aldri og komme i nerheten av The Joker og Two-Face. The crazy and the ugly

 

Endret av Schaffer
Lenke til kommentar

De la veldig opp til at det kunne gå begge veier. "A fall from this height wouldn't kill me" -> "I'm counting on it"-replikken/scenen er ihvertfall litt merkelig å ha med hvis det ikke er relevant senere i filmen. Det virker litt misvisende å ha en scene hvor et sånt fall ikke dreper en mann (og det nevnes), men et identisk fall senere i filmen betyr øyeblikkelig død.

Lenke til kommentar

De la veldig opp til at det kunne gå begge veier. "A fall from this height wouldn't kill me" -> "I'm counting on it"-replikken/scenen er ihvertfall litt merkelig å ha med hvis det ikke er relevant senere i filmen. Det virker litt misvisende å ha en scene hvor et sånt fall ikke dreper en mann (og det nevnes), men et identisk fall senere i filmen betyr øyeblikkelig død.

 

 

 

Det er den jeg har hatt i bakhodet hele veien også, siden vi også snakker om en tegneserie film selv om den prøver å være realistisk, så ville det ikke ha vært en overraskelse om han overlevde fallet og ble dyttet inn på arkham hvor Joker er.

 

Har for meg vært 50/50 om Twoface skulle være med i en treer, jeg tror fremdeles ikke at det er over for å si det sånn. Kan hende at Nolan og Eckhart kjører på med en liten kampanje for å holde det hemmelig (i hvert fall prøve) til de begynner med en treer, men det er jo mitt lille ønske.

 

 

Jeg vil se mer av Twoface.

 

Lenke til kommentar

Sånn umiddelbart synes jeg det hadde vært litt billig hvis Two-Face hadde overlevd det fallet. Nesten som en erstatning for at Jokeren ikke kan returnere.

 

Filmen slik den ble vist på kino var ferdig før Heath døde, og med måten det ble lagt opp på ville det ikke vært noe galt med at han overlevde. Kanskje poenget hele tiden var at han falt fra bygningen, snurret et par ganger i luften og det er en 50/50-sjanse for at han overlevde - ikke ulikt mynten hans. I så fall er det ingenting billig med det, da blir det først billig hvis man tenker som du gjør og ikke tar i betraktning at det hele tiden var tanken at slutten var tvetydig.

 

Lenke til kommentar

Filmen slik den ble vist på kino var ferdig før Heath døde, og med måten det ble lagt opp på ville det ikke vært noe galt med at han overlevde. Kanskje poenget hele tiden var at han falt fra bygningen, snurret et par ganger i luften og det er en 50/50-sjanse for at han overlevde - ikke ulikt mynten hans. I så fall er det ingenting billig med det, da blir det først billig hvis man tenker som du gjør og ikke tar i betraktning at det hele tiden var tanken at slutten var tvetydig.

 

 

"Problemet" er at den godeste Batman og Gordon småprater en god stund mens Two-Face ligger som en kald fisk på asfalten. Det blir litt snodig hvis vår Mørke Ridder forsvinner i natta og Gordon stikker hjem med familien uten å sjekke pulsen. Dessuten synes jeg Nolan-brødrene skrev Two-Face som mer som en personlig, litt lavmælt skurk som fikk sin lille storyline i TDK, enn som en storstilt mesterskurk som kan returne til nye filmer og bragder. Filmen la vel heller opp til at Jokeren kunne returnere.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...