Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen nekter for at det du sier er sant, for det kan han virkelig. Men han kan også holde tempoet oppe i en actionfilm på en måte som svært få andre kan. Det kommer så mange actionfilmer ut hvert år, og hvert år er det den Bay kom ut med som folk snakker om. Han er alltid den mest imponerende, den mest vågale og den som tar seg selv minst høytidelig.

Hva er det som er vågalt med Michael Bay?

Lenke til kommentar
Dæven, tok å telte bunken(e) med film som ligger oppe på den ene høytalleren min nå. Der ligger det 116 filmer som jeg har sett siden uke 26 :blink:

Og ingen av dem var Mr. Smith Goes to Washington? =/

Den har ikke blitt sluppet i HD enda, er kun HD DVD og Blu-ray filmer som er i den bunkene der...

Men det ligger alt fra King of California (meget bra film foresten) til The Rock, Sunshine til 30 Days of Night, fra Mr. Brooks til Simpsons - The Movie, så de fleste tror jeg faktisk kunne funnet et eller annet de kunne ha kost seg med for å si det sånn...

Misliker det meste med Bay: Cinematografien (spesielt bruken av fargede linser), latterlig dialog, karakterer uten noen som helst dybde, syltyn handling (hvis noen), kjøretøy som blir kastet opp i luften, osv.

Bu fucking hu, det er da ingen som tvinger dere til å se filmene hans, er det? Du er vel en av de som sitter å sutrer igjennom en tv sending eller en film istenden for å bytte kanale å finne noe som de kan se på, men da har dere jo stort sett ikke noe å klage på :roll:

Lenke til kommentar
Bay er som Bergman.

Hehe. Det der er en sjelden erklæring.

Jeg regner med du selv er så klar over at du tok sitatet ut av sin sammenheng at jeg ikke trenger å påpeke det? Oops, ser ut som om jeg gjorde det allikevel :wee:

Ellers, Bay har helikopter og soldater i en actionfilm. Og problemet det er ... ?

Husker jeg leste endel som irriterte seg over at det var så mange soldater i Transformers. Som om det ikke ville vært soldater til stede om gigantiske roboter hadde invadert oss? En ting er nå man leser kritikk av hans filmteknikk, det er jo en grei sak å diskutere. Men når det kommer til Bay så lider kritikken av så stor mangel på både substans, dybde og sjel. Noe som i og for seg er ganske så ironisk.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="
name="wmode" value="transparent"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Man må gjerne kritisere filmene han regisserte for å ha overfladiske karakterer og dårlig dialog, bare man ikke tror at han skrev manuset. Jobben hans er å overføre et manus til film, han har til gode å skrive noe selv. Det er tross alt ikke det han blir betalt for.

Han har tatt del i Transformers: Revenge of the Fallen-scriptet :wee:

Lenke til kommentar
Misliker det meste med Bay: Cinematografien (spesielt bruken av fargede linser), latterlig dialog, karakterer uten noen som helst dybde, syltyn handling (hvis noen), kjøretøy som blir kastet opp i luften, osv.

Bu fucking hu, det er da ingen som tvinger dere til å se filmene hans, er det? Du er vel en av de som sitter å sutrer igjennom en tv sending eller en film istenden for å bytte kanale å finne noe som de kan se på, men da har dere jo stort sett ikke noe å klage på :roll:

Så så, det var en ganske saklig klage på Bay. Trenger ikke angripe ham heller, dette er ikke YouTube. Det siste vi trenger er "Du trenger ikke se videoen hvis du ikke liker Jonas Brothers". Her på forumet er det lov å diskutere uten å få "vil du ikke så skal du få slippe"-argumentet.

Lenke til kommentar
Herregud folkens, når skal man innse at Bay faktisk kan det han driver med? Han er best i klassen. Jeg synes det er synd at det finnes mennesker som ikke verdtsetter en god actionfilm, fordi den ikke reiser eksistensielle spørsmål. Jeg kan elske både en kunstfilm og en tanketom actionfilm. Ja takk, begge deler :thumbup:

+ meg. Helt enig!

Lenke til kommentar
Herregud folkens, når skal man innse at Bay faktisk kan det han driver med? Han er best i klassen. Jeg synes det er synd at det finnes mennesker som ikke verdtsetter en god actionfilm, fordi den ikke reiser eksistensielle spørsmål. Jeg kan elske både en kunstfilm og en tanketom actionfilm. Ja takk, begge deler :thumbup:

+ meg. Helt enig!

2nd that. Kan ikke nevne en film av han jeg ikke liker.

Lenke til kommentar

Pearl Harbor var bare helt feil. Ikke en type film som passer han. Det virket mer som om det handlet å gjøre en tragisk hendelse til en kul ting. Ellers er jeg godt fornøyd med hans filmer, Bad Boys er vel middelmådige men eller ganske bra til toppers.

Med Supermann så er han avhengig av et flott manus. Jeg ønsker meg ikke en bedre popcornmessig utført Fantastic Four når vi snakker om alle superhelters store far og inspirasjon. Jeg griper fast i mine fordommer og mener ganske så bestemt at Bay ikke er riktig for en Supermann-film (eller tre). :)

Lenke til kommentar
Så så, det var en ganske saklig klage på Bay. Trenger ikke angripe ham heller, dette er ikke YouTube. Det siste vi trenger er "Du trenger ikke se videoen hvis du ikke liker Jonas Brothers". Her på forumet er det lov å diskutere uten å få "vil du ikke så skal du få slippe"-argumentet.

Nei kanskje ikke, men nå er det vel heller ingen regissør det er mer populært å hate enn Bay (kanskje Boll, men her er det jo en god grunn). Hvis de misliker han så inn i helvete så skjønner jeg heller ikke hvorfor de skal lide seg igjennom filmene hans, jeg gidder jo ikke å sitte å lide meg igjennom en film av f.eks Bergman eller Lars von Trier for den sakens skyld, for så sitte og slenge dritt om dem etterpå. Det skulle jeg vel faktisk ha klart uten å se filmene dems også, noe jeg føler at mange her inne gjør, rett å slett på grunn av at Bay er et lett mål på grunn av den type film som han lager.

Mannen lager popcorn underholdning som ingen andre og hvis folk ikke liker det så er jo ikke det mitt problem. Jeg står først i køen hver gang mannen kommer ut med en film og der kommer jeg til å stå så lenge han lager film...

Og ja jeg har faktisk sett film laget av både Bergman og von Trier hvis noen skulle lure på det.

Hvorvidt Bay er en god regissør er jo så som så, da hans filmer kanskje ikke krever all verden av regi

Jeg vil vel påstå at det han driver med krever en del mer når det kommer til regi enn for eksempel en Woody Allen film gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...