Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En serie man ikke liker ser man ikke på. Siden man ikke ser på, eller har sett, serien kan man heller ikke gi den noen karakter. Det blir litt feil å gi en serie en karakter basert kun på den første episoden.

Det blir dermed Gudfaren-fakter. Alle som elsker serie/filmen og ser den ferdig, stemmer, mens alle som ikke liker den, og ikke ser den ferdig, stemmer ikke. Resultatet er dermed et kunstig høy snitt.

Lenke til kommentar
Mark Millar, som skrev en interessant historie om Supermann slik han ville blitt om han landet i Sovjetunionen (Red Son), snakker om en egen Supermann-trilogi (det er som kjent annonsert at Superman Returns ikke vil få en oppfølger, de starter på nytt).

Skulle ønske de filmatiserte Red Son istedenfor.

Ryktebørsen sier at den aktuelle regissøren er

wait for it...

wait for it...

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Michael Bay

The american way vil sikkert bli gjeninført med brask og bram også da og filmene vil garantert slaktes på forhånd. :wee:

Selv klarer jeg ikke helt se det for meg. Men det er nå bare meg.

Lenke til kommentar

Sorry, jeg digget Transformers. Det var en drømmefilm for gutten i meg. Men jeg har ikke kapasitet i topplokket til å se han lage en Supermann-film for meg, ei heller tror jeg WB vil gå "awesomeness-retningen" etter en film som The Dark Knight. De snakker om å ta Supermann til "mørke steder" (symbolsk). Ikke til popcornsteder eller inn i Independence Day (selv om det hadde vært ganske rått). Bay bør holde seg til det han kan.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det slik at TV-serier generelt har mye høyere score på IMDB enn filmer? Det finnes titalls TV-serier med over 9.0, noen er tilogmed over 9.5. Mens i filmverdenen har vi kun 5 filmer over 9.0, og ingen over 9.2.

Noen teorier?

Om en film er ikke er så veldig bra, pleier jeg likevel se den ferdig og stemme på den. Om det er en serie jeg ikke liker så godt på 15-20 episoder, gidder jeg ikke se den ferdig. Og det blir ikke helt rettferdig/riktig å stemme på en serie om man ikke har sett alle episodene.

I dag så vi Tatt av Kvinnen på skolen. Jeg har sett den før og likte den dårlig, men etter andre gjennomkjøring synes jeg den var litt bedre. Den har vel vokst litt på meg. Jeg likte spesielt de gangene fortellerstemmen begynner på en setning og rollepersonen fullfører den. Skuespillet var også bedre enn jeg tidligere kunne huske. Det som derimot trekker ned er handlingen. Jeg synes den er veldig repetitiv og kjedelig. Innen mandag skal jeg skrive en filmanalyse av filmen på 800-1200 ord. Er det mye til en filmanalyse å være?

Edit: Ser nå at jeg omtrent skrev ordrett det Otth skrev om serier.

Edit 2: cun, jeg tror kanskje det var mitt innlegg du klagde på. Jeg skal prøve å ha noe bedre å skrive om neste gang jeg poster innlegg i denne tråden. Sånn som dette innlegget her f.eks ;)

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...