CypheroN Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Bare å se Reisen til Månen, Snurreleif. Den varer i omtrent 15 min og er ikke vanskelig og se. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Såvidt jeg vet har ikke WALL-E så mye dialog, så å gå på den på norsk fungerer vel greit. WALL-E har faktisk en del dialog mot slutten i hvert fall. Men det er sant at den har lite dialog i forhold til andre filmer. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Så, for litt tid siden slang diskuterfilm sammen vår egen Top 250-liste. Nå tar vi for oss hvert tiår. Vi begynner med '90-tallet. 90-tallets beste filmer... er: 01 Bad Boy Bubby De Heer 02 Lost Highway Lynch 03 Magnolia Anderson 04 Dead Man Jarmusch 05 Sátántángo Tarr 06 Trois Couleurs: Bleu Kieslowski 07 Naked Lunch Cronenberg 08 Eyes Wide Shut Kubrick 09 Gummo Korine 10 Ta'm e Guilass Kiarostami 11 Fear and Loathing in Las Vegas Gilliam 12 Big Lebowski, The Coen 13 Festen Vinterberg 14 Fargo Coen 15 Trois Couleurs: Rouge Kieslowski 16 Double Vie de Veronique, La Kieslowski 17 Happiness Solondz 18 C'est arrivé près de chez vous (Man Bites Dog) Belvaux osv. 19 Chun gwong cha sit (Happy Together) Wong 20 Riget Von Trier 21 Wild at Heart Lynch 22 Thin Red Line, The Malick 23 Haine, La Kassovitz 24 Millers Crossing Coen 25 Naked Leigh 26 Goodfellas Scorsese 27 Pulp Fiction Tarantino 28 Being John Malkovich Jonze 29 Twin Peaks: FWWM Lynch 30 Belle Noiseuse, La Rivette En noe... obskur førsteplasstager, om ikke annet... Kommentarer, folkens. Det vil vi ha. Gives it! Nevnte jeg at dette var gospel, ja? Unødvendig, kanskje... Endret 1. september 2008 av Monsieur Hulot Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 American History X ? Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Kredliste Er kanskje noe av grunnen til at jeg sluttet å henge på diskuterfilm. Følte man trengte doktorgrad for å diskutere der Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Og hvor ble det av Shawshank Redemption? Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 26 Goodfellas Scorsese 27 Pulp Fiction Tarantino Bare sett disse to av alle filmene men godfellas helt nede på 26. plass?? Det skjønner ikke jeg burde kanskje se noen av de andre Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Goodfellas har IMO ikke så veldig mye story å skryte av, liker bare gangstermiljøet i filmen + skuespillerne. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) American History X ? Nemlig og hvor i all verden har dem gjort av selveste Léon?! Forferdelig, helt forferdelig. Endret 1. september 2008 av Erasus Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Litt trist at min favourite film of all time, Schindler's List (1993), ikke kom med på listen. Edit: endra & styr. Endret 1. september 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Jeg er ikke 100% enig med lista! Skandale! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Monsieur Hulot ba om kommentarer, så det får han Lenke til kommentar
Badering Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Ble igrunn godt fornøyd med den 90-talls lista. Sátántangó og Gummo er godt representert Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Så, for litt tid siden slang diskuterfilm sammen vår egen Top 250-liste. Nå tar vi for oss hvert tiår. Vi begynner med '90-tallet. 90-tallets beste filmer... er: 01 Bad Boy Bubby De Heer 02 Lost Highway Lynch 03 Magnolia Anderson 04 Dead Man Jarmusch 05 Sátántángo Tarr 06 Trois Couleurs: Bleu Kieslowski 07 Naked Lunch Cronenberg 08 Eyes Wide Shut Kubrick 09 Gummo Korine 10 Ta'm e Guilass Kiarostami 11 Fear and Loathing in Las Vegas Gilliam 12 Big Lebowski, The Coen 13 Festen Vinterberg 14 Fargo Coen 15 Trois Couleurs: Rouge Kieslowski 16 Double Vie de Veronique, La Kieslowski 17 Happiness Solondz 18 C'est arrivé près de chez vous (Man Bites Dog) Belvaux osv. 19 Chun gwong cha sit (Happy Together) Wong 20 Riget Von Trier 21 Wild at Heart Lynch 22 Thin Red Line, The Malick 23 Haine, La Kassovitz 24 Millers Crossing Coen 25 Naked Leigh 26 Goodfellas Scorsese 27 Pulp Fiction Tarantino 28 Being John Malkovich Jonze 29 Twin Peaks: FWWM Lynch 30 Belle Noiseuse, La Rivette En noe... obskur førsteplasstager, om ikke annet... Kommentarer, folkens. Det vil vi ha. Gives it! Nevnte jeg at dette var gospel, ja? Unødvendig, kanskje... Skuffende at det er så lite harmoni mellom kommersielt og sært på det forumet. Jeg liker hvordan vi har det her på diskusjon.no, hvor filmer som Fight Club, Schindlers Liste og The Matrix kommer med, samtidig som en liste også inkluderer filmer som Being John Malkovich, Mulholland, La Haine og Magnolia. Når en film med 2500 stemmer får førsteplassen blir det til en Satantango-situasjon vi hadde på forumet, hvor mange ble interessert i en anmeldelse av en obskur film og så den selv. For ikke å snakke om hvor bra den ser ut på en YMDB-liste. Men en ting skal være sagt - listen er veldig typisk diskuterfilm. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 90-tallets beste filmer... er: Fight Club? The Shawshanks Redemtion? Se7en? Leon? The Matrix? Schindler's list? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 90-tallets beste filmer... er: Fight Club? The Shawshanks Redemtion? Se7en? Leon? The Matrix? Schindler's list? De filmene har et gjennomsnitt på 200-250 000 stemmer. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Interessant - om enn noe forutsigbar og kjedelig - liste med noen tildels svært ukvalifiserte kandidater imo - Gummo, John Malkovich, etc. Litt søl må man vel kanskje regne med, når det er mange om beinet. Allikevel synes jeg det er mektig rart at dere ikke har inkludert f.eks. denne, denne eller denne. Man kunne med fordel lagt seg enda litt mer i selen for å inkludere flere filmer utenfor Hollywood... Endret 1. september 2008 av Montag Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) @ Stefan: Jo, men viktig å huske på at DF har langt, langt færre brukere enn hva Diskusjon har å stille med. Stemmen blir da ofte noe mer synkronisert, om enn lavere. Dette forumet dekker så mange ulike emner, at referansepunktene til mediet er så forskjellig. Smak følger deretter. For smak er da unektelig lært, så synes kommentarer som "kredliste" er noe snål. Jeg mener, folk har forskjellig forhold/forventning til hva mediet skal/kan være? Endret 1. september 2008 av Monsieur Hulot Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Uten tvil, men jeg tror Montag nettopp svarte bedre enn noen av oss vil klare. Man kan lage den listen man vil, den naturlige "dette er mine favoritter"-liste, eller man kan legge seg litt mer i selen og velge en mer variert liste. Man kunne virkelig lagt seg i selen og valgt en liste som representerte film fra mange land, hvor man bare ga hver regissør én plass slik at det ble mer mangfold, osv. Eller man kan lage den ærligste listen basert på hva man oppriktig mener. Personlig har jeg ikke forsøkt å inkludere alle land i mine Topp 20-lister, men det er fordi jeg ikke prøver å lure folk med listen min. Jeg prøver å være ærlig, slik at man får et realistisk bilde av filmsmaken min. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) DF har ONLY "elites" ? Isåfall er dette grunnen til at ikke kommersielle 90tallsfilmer som Shawshank og Schindler ikke befinner seg på listen, og er erstattet med saker som Gummo og Satantango. Edit: Leif Endret 1. september 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå