Bob_3 The Builder Skrevet 31. august 2008 Rapporter Del Skrevet 31. august 2008 Bra du skrev nesten. Lasse & Geir er noe av det ypperste innen norsk film, ved siden av Flåklypa, Pelle&Proffen-trilogien, Elling og Veiviseren. Når det er sagt, er Trainspotting en meget god film, som jeg må ta et gjensyn med igjen snart. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 31. august 2008 Rapporter Del Skrevet 31. august 2008 FOX er ikke akkurat særlig hypp på imagebyggin i hvert fall. Bah. http://www.superherohype.com/news/watchmennews.php?id=7627 Lenke til kommentar
Juvenal Skrevet 31. august 2008 Rapporter Del Skrevet 31. august 2008 Er det bare meg, eller minner Trainspotting veldig om en Guy Ritchie-film? (evt. motsatt, hvis du bryr deg om kronologi) Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 31. august 2008 Rapporter Del Skrevet 31. august 2008 Det er jammen 12 år sidan Trainspotting alt... Tida flyr. Den hadde eit fantastisk soundtrack, då. Ein av mine absolutte favorittar - kjem kanskje på HD DVD(!!!) i haust. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 31. august 2008 Rapporter Del Skrevet 31. august 2008 (endret) Er det bare meg, eller minner Trainspotting veldig om en Guy Ritchie-film? (evt. motsatt, hvis du bryr deg om kronologi) Åssen da? edit: Bortsett fra at de er britiske, bruker mye popmusikk og fancy klipping. Og det er vel en viss likhet mellom dassscena i Trainspotting og den siste boksekampen i Snatch. Men det er evigheter siden jeg så Trainspotting, så jeg er usikker. Endret 31. august 2008 av athorb Lenke til kommentar
Olum Skrevet 31. august 2008 Rapporter Del Skrevet 31. august 2008 Og det er vel en viss likhet mellom dassscena i Trainspotting og den siste boksekampen i Snatch. Trivia fra IMDb anngående doscena: The toilet-diving scene is a reference to Thomas Pynchon's 1973 novel "Gravity's Rainbow". Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 1. september 2008 Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 Neste på lista over filmer jeg må se snart er vel "The Great Dictator". Ikke forvent deg så alt for mye. Nei jeg har ingen forventninger egentlig til akkurat denne filmen, hvilket er ganske digg. Det er ikke fordi jeg tror filmen er ubeskrivelig bra som gjør at jeg vil se den, mer at jeg vil se en annen Chaplin film enn "The Gold Rush(med lyd)" sånn at jeg får utvidet horisonten litt. Folk sier jo også at Caligari ikke er et "must" å se, men kommer til å prøve å få sett den, samme med den gamle franske stumfilmen "Reisen til Månen" eller hva den heter på godt norsk, rett og slett fordi jeg har lyst å få med meg spennvidden innen film-mediet. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 1. september 2008 Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 Er det bare meg, eller minner Trainspotting veldig om en Guy Ritchie-film? (evt. motsatt, hvis du bryr deg om kronologi) Veldig enig. Jeg trodde faktisk Lock, Stock og Trainspotting hadde samme regissør, syntes de var veldig like regimessig. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 1. september 2008 Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 Noen som vet om et sted i Grenland du kan se WALL-E med engelsk tale? Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 1. september 2008 Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 Ikke jeg, men jeg anbefaler deg å se filmen, selv om du finner den med bare norsk tale. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 1. september 2008 Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 Er det bare meg, eller minner Trainspotting veldig om en Guy Ritchie-film? (evt. motsatt, hvis du bryr deg om kronologi) Så Trainspotting idag faktisk. Det må være den barske engelsken (Skotsken), som forbinder dem to. Snatch og Lock Stock er utrolig lik (no duh), men på en litt annen måte en Trainspotting, som handler litt mer om det å være rusmisbruker. Jeg aner endel seriøsitet i filmen, mens Snatch/Lock Stock bærer preg av vill humor og action. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 1. september 2008 Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 Ikke jeg, men jeg anbefaler deg å se filmen, selv om du finner den med bare norsk tale. Det går greit? Selv for meg som hater norsk språk? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 1. september 2008 Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Ikke jeg, men jeg anbefaler deg å se filmen, selv om du finner den med bare norsk tale. Det går greit? Selv for meg som hater norsk språk? Må sees med engelsk tale. Katastrofe med norsk.. Edit: Det funker som nødløsning, men anbefales ikke. Endret 1. september 2008 av Hille Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 1. september 2008 Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 Wall-E går greit på norsk, jeg ville heller se den på norsk i storsalen enn å ikke se den i det hele tatt på kino. Og jeg hater norsk-dubbing. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 1. september 2008 Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 Then I will do so. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 1. september 2008 Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 Jeg betaler faen meg ikke 100 kroner for å se en engelskspråklig film DUBBA til Norsk! Det verste er jo at de ikke en gang har engelske visninger -.- Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 1. september 2008 Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 Er det noen her som har sett Re-Animator? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 1. september 2008 Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 Jepp. Ev av de aller beste splatterene å se. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 1. september 2008 Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Såvidt jeg vet har ikke WALL-E så mye dialog, så å gå på den på norsk fungerer vel greit. Endret 1. september 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 1. september 2008 Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 Neste på lista over filmer jeg må se snart er vel "The Great Dictator". Ikke forvent deg så alt for mye. Nei jeg har ingen forventninger egentlig til akkurat denne filmen, hvilket er ganske digg. Det er ikke fordi jeg tror filmen er ubeskrivelig bra som gjør at jeg vil se den, mer at jeg vil se en annen Chaplin film enn "The Gold Rush(med lyd)" sånn at jeg får utvidet horisonten litt. Da ville jeg heller sett en av hans andre filmer. T.eks. Modern Times, City Lights, The Kid, osv. Folk sier jo også at Caligari ikke er et "must" å se, men kommer til å prøve å få sett den, samme med den gamle franske stumfilmen "Reisen til Månen" eller hva den heter på godt norsk, rett og slett fordi jeg har lyst å få med meg spennvidden innen film-mediet. Caligari er så absolutt ikke et "must" å se, men om du ser den, sørg for å se den ferdig; uten slutt er den verdiløs. Jeg ville anbefalt deg å se noe annet istedet, t.eks. en av Dr Mabuse-filmene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå