Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Såg Hero i går, syns det var ein vakker og god film eg gitt :) Herlig overdrevet, med skikkelig heftige kampscener og veldig bra musikk.

 

Noen som kan anbefale noen filmer som kjører samme spor?

7736720[/snapback]

Regner med du vet om de andre filmene i "serien"? Crouching Tiger, Hidden Dragon og House of Flying Daggers?

 

Hvis ikke vil jeg anbefale 'Crouching Tiger, Hidden Dragon', som er den beste av de tre. House of Flying Daggers er den klart dårligste.

 

Men nå skal det sies at jeg ikke liker noen av dem.

Lenke til kommentar
Hm. Hva blir nattens film mon tro. Valget står mellom V for Vendetta og The Usual Suspects.

 

Spørs om ikke sistnevnte trekker det lengste strået. :hmm:

7739175[/snapback]

Regelen med to filmer som er tilnærmet like god (f eks V og Suspects), så ser man den man ikke har sett før. Har man sett begge, så ser man den det er lengst siden man så sist.

Lenke til kommentar

7736720[/snapback]

Regner med du vet om de andre filmene i "serien"? Crouching Tiger, Hidden Dragon og House of Flying Daggers?

Ah, så det er ein viss "sammenheng" mellom disse filmene ja :) Har ikkje sett dem, men disse slo meg under filmens gang ser du. Skal så å få de i hus eg da.

Sammenhengen er at alle 3 er nyere kung fu filmer som alle har hatt kommersiell suksess i den vestlige verdenen, alle bruker ekstremt mye wires for å lage ekstremt overdrevne scener, og alle fokuserer veldig mye på å lage en helhetlig estetisk film.

 

Selv liker jeg old school kung fu filmer uten wires, som 36th Chamber of Shaolin, 90-talls wire kung fu filmer som Once Upon a Time in China minst like godt, om ikke bedre.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...