Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Joda den var jo morsom da. Men fortjener den virkelig en 12. plass på imdb? :wee:

7723484[/snapback]

Høres ut som du har sett på Borat. Morsom? Ikke det ordet jeg ville brukt om filmen men. Skuespillerprestasjoner x10 og en god historie. Derfor ligger den på 12.plass.

7724551[/snapback]

God histore hvor?? :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Haha, Borat > Jack Sparrow

7731974[/snapback]

Ja, lett faktisk. Hele Pirates konseptet er så utrolig oppskrytt. Personlig synes jeg den første var sånn midt på treet, og den andre var en utrolig påkostet pose med ekskrementer. Det er jo ikke noe skikkelig innhold i de, bare masse overfladisk vas.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
I motsetning til Borat? :wee:

7733512[/snapback]

Borat, Bruno og Ali G er tre knallgode karakterer, men de er i tillegg Barons måte å avsløre holdninger og latterliggjøre situasjoner gjennom et skalkeskjul. Borat er en samfunnskritisk og belysende film, i tillegg til å være fjorårets morsomste film og Saschas beste rolle. Her snakker vi virkelig method acting på sitt beste, han levde jo rollen i et år!

Lenke til kommentar
I motsetning til Borat? :wee:

7733512[/snapback]

Borat, Bruno og Ali G er tre knallgode karakterer, men de er i tillegg Barons måte å avsløre holdninger og latterliggjøre situasjoner gjennom et skalkeskjul. Borat er en samfunnskritisk og belysende film, i tillegg til å være fjorårets morsomste film og Saschas beste rolle. Her snakker vi virkelig method acting på sitt beste, han levde jo rollen i et år!

7733527[/snapback]

 

Men likevel er det fortsatt ganske så tåpelig av geir_er_1337 å si følgende: "Det er jo ikke noe skikkelig innhold i de, bare masse overfladisk vas."

 

...om Pirates, og skryte Borat opp i skyene for å tydeligvis være det motsatte. Borat er sikkert sammfunnskritisk, og den er sikkert hysterisk morsom, men jeg kan ikke akkurat si at den er noen veldig dyp film, med twister som får hele kroppen din til å gå i spinn, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
I motsetning til Borat? :wee:

7733512[/snapback]

Borat, Bruno og Ali G er tre knallgode karakterer, men de er i tillegg Barons måte å avsløre holdninger og latterliggjøre situasjoner gjennom et skalkeskjul. Borat er en samfunnskritisk og belysende film, i tillegg til å være fjorårets morsomste film og Saschas beste rolle. Her snakker vi virkelig method acting på sitt beste, han levde jo rollen i et år!

7733527[/snapback]

 

Men likevel er det fortsatt ganske så tåpelig av geir_er_1337 å si følgende: "Det er jo ikke noe skikkelig innhold i de, bare masse overfladisk vas."

 

...om Pirates, og skryte Borat opp i skyene for å tydeligvis være det motsatte. Borat er sikkert sammfunnskritisk, og den er sikkert hysterisk morsom, men jeg kan ikke akkurat si at den er noen veldig dyp film, med twister som får hele kroppen din til å gå i spinn, for å si det sånn.

7733559[/snapback]

Nå skal det sies at jeg ikke har skrytt Borat opp i skyene. Det jeg mente var at Sacha Baron Cohen hadde en mye bedre rolle i Borat, enn det Depp hadde i Sparrow. Borat filmen er ingen David Lynch regissert film, med et plott som krever en monstercomputer til å holde styr på. Men i motsetning til Pirates-våset, er den faktisk noe mer enn bare noe overfladisk dritt. For det første er det et ganske unikt konsept vi snakker om, det er innovativt, det er morsomt, det gjennomføres utrolig bra av Mr. Cohen, som viser meget god timing i de forskjellige situasjonene. Videre har vi jo selvsagt de underlagte sosiale "avsløringene" filmen avdekker.

 

Det skal sies at jeg ikke har noe imot ren skjær underholdning heller. Jeg har bare noe imot det når det ikke fungerer. Jeg kjedet meg under mesteparten av den andre Pirates filmen.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Haha, Borat > Jack Sparrow

7731974[/snapback]

Ja, lett faktisk. Hele Pirates konseptet er så utrolig oppskrytt. Personlig synes jeg den første var sånn midt på treet, og den andre var en utrolig påkostet pose med ekskrementer. Det er jo ikke noe skikkelig innhold i de, bare masse overfladisk vas.

7733478[/snapback]

 

Ja, POTC er noen av de mest oppskrytte filmene som finnes, men det er tross alt snakk om Johnny Depp her.

Lenke til kommentar
Haha, Borat > Jack Sparrow

7731974[/snapback]

Ja, lett faktisk. Hele Pirates konseptet er så utrolig oppskrytt. Personlig synes jeg den første var sånn midt på treet, og den andre var en utrolig påkostet pose med ekskrementer. Det er jo ikke noe skikkelig innhold i de, bare masse overfladisk vas.

7733478[/snapback]

 

Ja, POTC er noen av de mest oppskrytte filmene som finnes, men det er tross alt snakk om Johnny Depp her.

7734248[/snapback]

Ja, det er akkurat det vi gjør. Det gjør jo det hele bare enda mer tragisk. Han kunne sikkert funnet på noe annet enn det tullet der.

Lenke til kommentar

Syns POTC 2 ble ganske skuffende selv om jeg ikke hadde så store forhåpninger til den. Likte godt den første filmen og synes Depp spilte utrolig bra, men en POTC film er nok. Unødveldig å lage flere filmer. Vet ikke hvor mange som er planlagt (3-4 filmer?). Er redd for at de bare blir dårligere og dårligere..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...