Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Snip...

7722102[/snapback]

 

Kanskje på tide å ta en valium?

 

Jeg har fremdeles ikke vært borti en av de man ikke kan hoppe over eller bare trykke på meny så blir det borte. Blir det samme som med trailere for min del, de kan godt ligge under ekstramatriellet på dvden men jeg skal da pokker meg slippe og se de under oppstareten på filmen, jeg skal fortest mulig inn sånn at jeg kan se film, med de kan også hoppes over så like lite problem som pirat advarselen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joda den var jo morsom da. Men fortjener den virkelig en 12. plass på imdb? :wee:

7723484[/snapback]

Den er ikke der fordi den er så morsom, den er der fordi den inneholder to av de beste rollefigurene noensinne (Ratched og McMurphy) og er, sammen med boken, en veldig interessant studie av disse "insane asylums" og hvordan de kan representere den større verden. Det er nok en fordel å ha lest boken, men jeg tror ikke det er kritisk. Jeg føler ihvertfall at det hjalp meg veldig med å forstå hva poenget var.

Lenke til kommentar
Joda den var jo morsom da. Men fortjener den virkelig en 12. plass på imdb? :wee:

7723484[/snapback]

Høres ut som du har sett på Borat. Morsom? Ikke det ordet jeg ville brukt om filmen men. Skuespillerprestasjoner x10 og en god historie. Derfor ligger den på 12.plass.

7724551[/snapback]

Tror han snakker om One Flew Over The Cuckoo's Nest :p

Lenke til kommentar
Det er nok en fordel å ha lest boken, men jeg tror ikke det er kritisk.

7724075[/snapback]

Det er absolutt ikke en nødvendighet for å kunne gå i dybden i filmen. Det er mulig man får et litt annet inntrykk av filmen etter å ha lest boken (da den sikkert har med flere detaljer enn filmen), men i det store og hele tror jeg ikke det skal ha noe å si for filmopplevelsen. Et fantastisk stykke film!

 

Fikk endelig sett The Shining i natt..

 

:thumbdown:

7725838[/snapback]

Care for an explanation. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Care for an explanation.  :dontgetit:

7726473[/snapback]

 

Er ikke stort å si, den var kjedelig. Så på klokka hele tiden og håpa den var snart slutt. ;)

7726487[/snapback]

Var det på grunn av den intense frykten du håpet at den var ferdig?

:p

 

Personlig så elsket jeg filmen. Knall stemning, selv om den kanskje ikke var så skummel. Øksejaktdelen av filmen synes jeg er filmens absolutt svakeste del forsåvidt, selv om det kanskje er den filmen er mest kjent for.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Den scenen er relativt intens. Mitt høydepunkt i filmen.

 

@Scarface: Hvordan fikk du sett filmen "This Film Is Not Yet Rated"? Den så veldig interessant ut.

Lenke til kommentar

Da var "This Film Is Not Yet Rated" sett..

Likte konseptet. Tviler på at han får gjort noe med MPAA og rating.

Vi trofaste dvdkjøpere for heller vise vår støtte ved å kjøpre unrated dvder :)

Tragisk egentlig hvordan en regissør blir tråkket på når det kommer til slikt noe.

Yttringsfrihet :hmm:

 

Edit:

Noen som har sett 2046 og kan komme med synspunkter?

Endret av Fez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...