Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Taeguki (Brotherhood of War) kan absolutt anbefales ja, selv om den ikke er så god som kritikerne vil ha det til.

 

Hva? Dette er en av svært få filmer jeg har gitt en 10'er til.

 

Den trenger riktignok en gjennomseing til før den kan beholde karakteren, men likevell. Dette er så langt den beste krigsfilmen jeg har sett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ah Collateral!

En så undervurdert film i mine øyne, to tomler opp for hovedrollene.

 

Maken til dritt film har jeg ikke sett på lenge. Filmen er en av tidenes mest forutsigbare thrillere. :sick:

*snip*

 

*Applaus*

 

Eg hatar alt dette pratet om at filmar er forutseielege. Om dei ikkje er det klagar folk over at dei ikkje forstod filmen.

 

Dette forumet er ikkje så ille på dette altså, verre på imdb. Alle som skundar seg inn på forumet etter å ha sett ein film for å seia at den er dårleg fordi dei forstod kva som skulle skje.

 

For nokre geni det er der ute...

Endret av cun
Lenke til kommentar

Oppdager dere regelbrudd, spoilere eller liknende, bruk p_report.gif-knappen og ikke snakk om det i tråden eller siter det. Det gjør jobben ekstra vanskelig for moderatorer når det florerer av off-topic, sitering og diverse rundt kontroversielle hendelser. Moralen er: Rapporter spoilere og annet, så ordner vi opp så fort det lar seg gjøre :)

 

Kommentarer til moderering gjøres via PM og ikke i tråden.

Lenke til kommentar
Taeguki (Brotherhood of War) kan absolutt anbefales ja, selv om den ikke er så god som kritikerne vil ha det til.

 

Hva? Dette er en av svært få filmer jeg har gitt en 10'er til.

 

For min del har Taegukgi et svakt midtparti på en 20-30 minutter som ikke fenget meg noe særlig.

 

Talvisota kan forresten kjøpes på PK for 99,50.

 

Så min første Kar Wai Wong film i går og jeg kan ikke si jeg er så utrolig imponert.

 

Chun Gwong Cha Sit (Happy Together) var en god film, men det var heller Kar Wais "triks" som fenget meg, altså hvordan ting ble gjort teknisk i filmen og kinematografisk sett var det mye snasent i denne filmen her.

 

Historien mistet sitt "edge" rundt en halvtime ut i filmen og da satt jeg rett og slett og så på klokken resten av filmen. Er ikke særlig fristet til å se mer Kar-Wai hvis dette er han på sitt beste. Synspunkter?

Lenke til kommentar

Xtra; Jeg likte Happy Together veldig godt, jeg. Rent teknisk sett er det et absolutt mesterverk, og Christopher Doyle leverer nok en gang fantastisk cinematografi. Men jeg liker også historien, og portretteringen av ensomhet. Den har en herlig atmosfære over seg, og det er en ekte, sterk film. Den vokste mye i ettertid vel og merke. Jeg ga den 9.

 

Wong Kar-Wai virker som en utrolig spennende regissør. Så 2046 for to dager siden, og fikk litt splitte inntrykk og følelser. På sitt beste var det en tour-de-force, på sitt værste var det forvirrende og kjedelig. Men jeg tror den kan bli bedre etter et gjennsyn eller to. Jeg har virkelig lyst til å elske den, og jeg tror jeg vil gjøre det også. Første halvtimen er magisk, samt flere scener og shots rundt omkring.

Lenke til kommentar
Eg hatar alt dette pratet om at filmar er forutseielege. Om dei ikkje er det klagar folk over at dei ikkje forstod filmen.

 

Dette forumet er ikkje så ille på dette altså, verre på imdb. Alle som skundar seg inn på forumet etter å ha sett ein film for å seia at den er dårleg fordi dei forstod kva som skulle skje.

 

For nokre geni det er der ute...

Revolver og fight club er vel et par gode eksempler på akkurat dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...