Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gud, ta en titt på coveret bak på Apocalypse Now eller se de første 20. Man må være tilbakestående for ikke å skjønne hva som skjer på slutten av filmen.

 

Selvfølgelig overdrev jeg med eksemplene mine, men jeg ville bare få frem poenget mitt, at en forutsigbar film ikke nødvendigvis ikke bevhøver å bli dårlig. I Collateral bygges filmen opp rundt klimakset som skal finne sted på slutten av den, og dermed gjør den mer spennende. Det er ikke vanskeligere enn det. Ellers beklager jeg om jeg ødela for en eller annen som ikke har sett et av historiens filmverk.

Lenke til kommentar
Og Ralph. I Collateral avsløres klimakset i filmens første scene. Filmen slutter altså i et anti-klimaks, en verifiksjon på noe en allerede viste. Det er på ingen måte noe jeg finner hyllestverdig.

Det går mer på smak og behag, men jeg likte i alle fall filmen meget godt.

 

Leser man på coveret på AN! forstår man med en gang hvordan den ender. Hvordan oppbyggingen til det skjer er heller filmens styrkepunkt, altså veien til Kurtz.

Lenke til kommentar

Nei vel, du snakker ikke med folk om hva handlingen i en film de anbefaler er heller?

Poenget er at RL oppga en spoiler som egentlig ikke er "spoiler", det er elementært, iallefall i mine øyne, og hvis du ikke skjønner at en bad-guy dør i 99.9% av filmene, så har du sett for lite filmer.

 

 

edit: Begge deler.

Men nok om det, Dirty Dozen kaller.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Og Ralph. I Collateral avsløres klimakset i filmens første scene. Filmen slutter altså i et anti-klimaks, en verifiksjon på noe en allerede viste. Det er på ingen måte noe jeg finner hyllestverdig.

Det går mer på smak og behag, men jeg likte i alle fall filmen meget godt.

 

Grunnen til at jeg følte at jeg måtte slå så hardt tilbake var at denne filmen hadde ganske sterke fanboys da den kom ut. Jeg husker at enhver kritikk av filmen ble slått ned med balltre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...