InsertNumLock Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Ah Collateral!En så undervurdert film i mine øyne, to tomler opp for hovedrollene. Maken til dritt film har jeg ikke sett på lenge. Filmen er en av tidenes mest forutsigbare thrillere. snip djees mann. kan du ikke bare ta å liste opp 10 filmer til når du først er i gang? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Han tenker tydeligvis ikke før han poster. Det verste er at jeg skulle se den snart.. Men nå må jeg vente for jeg må glemme det her. Endret 16. august 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Gud, ta en titt på coveret bak på Apocalypse Now eller se de første 20. Man må være tilbakestående for ikke å skjønne hva som skjer på slutten av filmen. Selvfølgelig overdrev jeg med eksemplene mine, men jeg ville bare få frem poenget mitt, at en forutsigbar film ikke nødvendigvis ikke bevhøver å bli dårlig. I Collateral bygges filmen opp rundt klimakset som skal finne sted på slutten av den, og dermed gjør den mer spennende. Det er ikke vanskeligere enn det. Ellers beklager jeg om jeg ødela for en eller annen som ikke har sett et av historiens filmverk. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Nå må du ikke krisemaksimere Cyph. Den spoileren vil på ingen måte ødelegge filmen. Du vil faktisk få den servert i løpet av filmens første minutter. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Samme hvor forutsigbart det er for deg. Det er ikke sikkert andre synes det er så forutsigbart som du synes. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Nå må du ikke krisemaksimere Cyph. Den spoileren vil på ingen måte ødelegge filmen. Du vil faktisk få den servert i løpet av filmens første minutter. Nettopp derfor jeg brukte akkurat den filmen som eksempel. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Nå må du ikke krisemaksimere Cyph. Den spoileren vil på ingen måte ødelegge filmen. Du vil faktisk få den servert i løpet av filmens første minutter. Okei. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Haha, selve slutten i Apocalypse Now er vel ikke akkurat kun for genier å gjette seg frem til, det er hva man får servert i mellom A og C som tar kaka. Slik er det egentlig med så og si alle filmer om dagen. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Og Ralph. I Collateral avsløres klimakset i filmens første scene. Filmen slutter altså i et anti-klimaks, en verifiksjon på noe en allerede viste. Det er på ingen måte noe jeg finner hyllestverdig. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Haha, selve slutten i Apocalypse Now er vel ikke akkurat kun for genier å gjette seg frem til, det er hva man får servert i mellom A og C som tar kaka.Slik er det egentlig med så og si alle filmer om dagen. Men det kunne ikke jeg vite, som ikke har sett den. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Det er jo en større spoiler å lese bak på coveret til filmen.. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Er i krigsmodus, og har gått til anskaffelse av en del eldre filmer. Noen som har sett Bronenosets Potyomkin og kan si noe positivt om den? Vurderer også Le Petit Soldat eller La Battaglia di Algeri Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Og Ralph. I Collateral avsløres klimakset i filmens første scene. Filmen slutter altså i et anti-klimaks, en verifiksjon på noe en allerede viste. Det er på ingen måte noe jeg finner hyllestverdig. Det går mer på smak og behag, men jeg likte i alle fall filmen meget godt. Leser man på coveret på AN! forstår man med en gang hvordan den ender. Hvordan oppbyggingen til det skjer er heller filmens styrkepunkt, altså veien til Kurtz. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Det er jo en større spoiler å lese bak på coveret til filmen.. På akkurat den mener du? eller generelt? Endret 17. august 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Nei vel, du snakker ikke med folk om hva handlingen i en film de anbefaler er heller? Poenget er at RL oppga en spoiler som egentlig ikke er "spoiler", det er elementært, iallefall i mine øyne, og hvis du ikke skjønner at en bad-guy dør i 99.9% av filmene, så har du sett for lite filmer. edit: Begge deler. Men nok om det, Dirty Dozen kaller. Endret 17. august 2008 av Snurreleif Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Har riktignok ikke sett akkurat de, men er krig noe du ønsker er The Brotherhood of War noe som absolutt er å anbefalle. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Har riktignok ikke sett akkurat de, men er krig noe du ønsker er The Brotherhood of War noe som absolutt er å anbefalle. Hm. skal ta en titt. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Reagerte på det samme selv. Coveret på AN spoiler nok som det er fra før av. Taeguki (Brotherhood of War) kan absolutt anbefales ja, selv om den ikke er så god som kritikerne vil ha det til. Endret 17. august 2008 av Xtra Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Og Ralph. I Collateral avsløres klimakset i filmens første scene. Filmen slutter altså i et anti-klimaks, en verifiksjon på noe en allerede viste. Det er på ingen måte noe jeg finner hyllestverdig. Det går mer på smak og behag, men jeg likte i alle fall filmen meget godt. Grunnen til at jeg følte at jeg måtte slå så hardt tilbake var at denne filmen hadde ganske sterke fanboys da den kom ut. Jeg husker at enhver kritikk av filmen ble slått ned med balltre. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Såpass langt vil jeg nok ikke gå, kan forstå at noen ikke liker den, men overrasker meg at den gikk såpass hus forbi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå