Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettopp sett Donnie Darko for første gang. Viste på forhånd at det var en film jeg kanskje ikke kom til å forstå så veldig mye av, men at jeg skulle blir så forvirret hadde jeg aldri trodd. Tror det gikk opp et lite lys for meg, men det er alt for vagt til at jeg kan si at jeg forstod filmen.

 

Ellers synes jeg det var en glimrende film. Og så slutten da. Perfekt akkompagnert av Michael Andrews "Mad World". Nydelig.

Lenke til kommentar
Tom Cruise er kanskje ikke Oscarverdig, men dårlig, nei. Sett Magnolia?

Enig, Tom Cruise er en god skuespiller. Bare fordi han sammen med Brad Pitt tilhører kremen av mainstream innenfor mannlige skuespillere i Hollywood betyr det nødvendigvis ikke at han er dårlig. I Magnolia og Eyes Wide Shut gjør han to formidable roller, mens i en av mine favorittfilmer Collateral er han rett og slett gigantisk.

Lenke til kommentar
Ah Collateral!

En så undervurdert film i mine øyne, to tomler opp for hovedrollene.

 

Maken til dritt film har jeg ikke sett på lenge. Filmen er en av tidenes mest forutsigbare thrillere. :sick:

Apocalypse Now er også forutsigbar.

Alle vet at han kommer til å drepe Kurtz på slutten av filmen. Noe annet er bare utenkelig Kill Bill er også forutsigbar. Bill kommer til å dø, og den som kommer til å drepe ham er Beatrix Kiddo. Resten av filmen er også forutsigbar.

 

 

Lord of the Rings er også forutsigbar.

Frodo overvinner Sauron ved å kaste ringen ned i hvor det nå var. Gjør det filmene til dårlige filmer av den grunn? Neppe. Så lenge filmen er velkomponert og stilistisk nok på "reisen" til det vi alle vet kommer til å skje bygger det bare opp en større spenning til klimakset.

 

Endret av cun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...