Manx Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Noen som har noe å anbefale av Jim Jarmusch? Kun sett Broken Flowers. Ghost Dog: The Way of the Samurai meget bra film med Forest Whitaker. Edit: Lenge siden jeg har sett noe bli så totalt slaktet som SW: The Clone Wars How bad is it? Let me put it this way: the film could not possibly be worse. If the filmmakers had just filmed Lucas flipping off the camera for two hours it would not be as bad as this film. Remember how much everyone hated Jar Jar Binks in THE PHANTOM MENACE? Jar Jar is like Han friggin' Solo compared to the new characters introduced in this film! Review: OH, THE HUMANITY!!! How I hated this poor excuse for a film! After seeing STAR WARS: REVENGE OF THE SITH, I figured that at long last the STAR WARS saga had come to an end. While I did not particularly enjoy the prequels- even at their worst the films still had their moments. As soon as this film was announced I expected the worst. It reeked of a greedy cash grab from George Lucas, and when I was assigned to review the film, I wasn't all that enthusiastic. So I went into the film with a bit of baggage but in my wildest dreams I never figured the film could be this bad. How bad is it? Let me put it this way: the film could not possibly be worse. If the filmmakers had just filmed Lucas flipping off the camera for two hours it would not be as bad as this film. Remember how much everyone hated Jar Jar Binks in THE PHANTOM MENACE? Jar Jar is like Han friggin' Solo compared to the new characters introduced in this film! First, let's start with Anakin's new pre-teen sidekick - Ashoka Tano - who's like the Jedi equivalent of HANNAH MONTANA. Throughout the film, not only does she keep getting into trouble constantly while cracking bad jokes, but she repeatedly calls Skywalker, "Sky-guy". WTF? Is that was passes for comic relief in the STAR WARS universe. Sky-guy? What the hell is this, DEGRASSI HIGH? After she'd been onscreen for about three minutes I was already looking for the exit- but I decided to stick it out. Surely it can't get any worse, I foolishly thought to myself. It did… Meet Jabba's offspring, STINKY. Yep, Stinky. That's what they call him in the film. He's a baby version of Jabba, and spends the movie making funny faces and farting. That's right folks, STAR WARS now has fart jokes. Sounds pretty bad so far, right? But wait...There's more. Turns out Jabba's got an evil, cross dressing, English speaking cousin who sounds suspiciously like Truman Capote. Once this character hit the screen, I honestly could not believe what I was seeing. For a second, I thought someone might have spiked my coffee with LSD, but alas, I was not high. Another bad thing about this film is that, while Lucas & co. were able to get Christopher Lee & Samuel L. Jackson to lend their voices to the film, they were not able to get Frank Oz so the whole film we have to listen to a wrong sounding Yoda. I couldn't care less that Ewan McGregor & Hayden Christensen didn't voice their characters but Yoda?! C'mon George, cut him a check! Obviously, John Williams is also absent in this outing, and in his pace they hired a hack named Kevin Kilner to re-orchestrate his themes. By re-orchestrate I mean that Kilner adds wanking heavy metal guitar solo's during the action scenes. Which is great because I don’t know about you, but I always thought the original trilogy would have been better if it had been scored by Whitesnake. Suffice to say I did not enjoy this travesty of a film. It makes the two eighties EWOK movies look like THE EMPIRE STRIKES BACK in comparison. Easily the worst film of 2008 so far. George Lucas should be ashamed. Also, if people think I'm being overly harsh on a film designed for kids, I should note that the screening I was at was full of kids, and they were all restless or sleeping by the time the film was over. Grade: A big, fat 0/10 Endret 15. august 2008 av Manx Lenke til kommentar
athorb Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Noen som har noe å anbefale av Jim Jarmusch? Kun sett Broken Flowers. Down By Law faller sikkert i smak, hvis du likte BF. Veldig likandes film. Dead Man er hans beste imo, men i litt annen gate. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Takk takk, prøver ut samtlige. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Da jeg spaserte nedover mot butikken istad så jeg en filmplakat til Fritt Vilt 2(og et ekorn men det har lite med saken og gjøre.) Den kommer 10.10.08. Rush job? Har ingen to at denne filmen blir bra Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Er Ichi the Killer totalt b-film som har fått oppmerksommet grunnet blodigheten eller er den virkelig bra? Den støver i filmhyllen nå. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Nei, den er god, men får oppmerksomhet utelukkende pga gore. Som det er mye av, forøvrig. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Ichi er en god film, men den får nok utelukkende mye hype på grunn av gore'n, som Athorb sier. Når det er sagt, er det en faens underholdende film! Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Jeg så Ichi for andre gang i går. Likte den faktisk bedre da. Deilig blod og tortur, men blir en smule fjollete på enkelte steder. Ikke nok til å gjøre filmopplevelsen dårligere da. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Oh den er helt fantastisk. Å være fascinert av vold på film kommer veldig godt med. Men jeg har vist den til venner (Normale folk) som også likte den. Her er en mini-anmeldelse jeg skrev i 2006: Sjette eller syvende gangen denne er sett. Alikevel finner jeg masse nytt i historien som jeg enten ikke la merke til tidligere eller hadde glemt. Sinnsykt vanskelig å få med seg alle detaljene. Enda verre å tolke dem. Og jeg måtte ta pauser hele tiden for å forklare hva som skjedde til hun jeg så den med. Så 'Ichi the Killer-jomfruer' har det hvertfall ikke lett. Jeg blir fremdeles lammeslått av hvor genial filmen er på alle nivåer. Hysterisk morsom, fantastisk voldelig, herlig musikk og ekstremt spennende regissert av den gudommelige Takashi Miike. Tror ikke jeg har sett en film som er bedre regissert visuellt sett. Og Kakihara karakteren er på samme nivå, spesielt siden Tadanobu Asano spiller han. 'Ultra cool' er ikke godt nok, for denne filmen må vi nesten finne på et nytt uttrykk.Soleklar 10/10 Lenke til kommentar
athorb Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Må si jeg ble veldig fascinert av sekvensen på taket, bare den gir meg nesten lyst til å se filmen igjen. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Noen som har noe å anbefale av Jim Jarmusch? Kun sett Broken Flowers. Ghost Dog: The Way of the Samurai meget bra film med Forest Whitaker. Grisefeit film med verdens beste soundtrack. Se filmen hos Youtube Obs, spoiler: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Se filmen hos Youtube Endret 15. august 2008 av Thendrup Lenke til kommentar
athorb Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Når vi er inne på Ghost Dog-soundtracket: Se filmen hos Youtube Denne kunne jeg hatt i bakgrunnen i timevis, synd klippet bare er på et par minutter. Endret 15. august 2008 av athorb Lenke til kommentar
thadon Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Die URL enthält eine fehlerhafte Video-ID. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Tysk? "The URL contained a malformed video ID. " Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Han brukte hele linken i youtube koden, når man bare skal bruke de siste tegnene etter = tegnet. Her er linken - http://uk.youtube.com/watch?v=o2eXIBxudSQ Lenke til kommentar
Thend Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 athorb, skaff deg denne. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Nattevakt = Filmkveld. Føler jeg må få sett minst 3 filmer i kveld, satser på Miller's Crossing, For a few dollars more, og Dirty Dozen. Kanskje få sett ferdig siste del av Ørneredet også siden jeg fikk besøk halveis inne i filmen. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Herlighet, tror jeg må bli nattvakt Lenke til kommentar
athorb Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Beklager videoen, ante at noe var feil, men hva kunne jeg ikke skjønne. Takk Thendrup, har faktisk lett etter denne. Jeg fant faktisk en Ghost Dog-soundtrack-CD, men det var hiphop-låter, som enten er med i filmen (jeg husker dem ikke, men nå er det også lenge siden jeg så filmen), inspirert av filmen, eller bare gitt ut i forbindelse med filmen. Eller en blanding. Jeg var uansett litt redd for at denne musikken ikke eksisterte på CD, men nå kan jeg puste lettet ut. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 15. august 2008 Rapporter Del Skrevet 15. august 2008 Damn. [Rec] var en drøyt ekkel film =/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå