CypheroN Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 I Silmarillion har Dunedain-folket et svært kapittel og mye å si for det som skjer. Men Aragorn er ikke født enda da. Ikke noe snakk om Arathorn heller, er mest om forfedrene deres igjen. Pga det der og mye Lotr-snakk i går har jeg begynt å lese Silmarillion igjen. Bra bok. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Avansert bok^^ Mange navn, jeg kom ikke igjennom den for noen år siden(7. klasse), men jeg greide Ringenes herre og Hobbiten da^^ Det er veldig gode bøker^^, Når vi er inne på bøker så har jeg fått skaffa meg boka til Fight Club. Utrolig god bok, glad jeg fikk den på engelsk, tror den hadde blitt litt corny på norsk^^ "Ta en pistol mot hodet mitt og mal veggen bak meg med hjernen min" Blir liksom ikke det samme som den engelske versjonen^^ Herlig sitat egentlig^^ Morsomt når han tenker det mens har prater med Tyler^^ Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Avansert bok^^ Mange navn, jeg kom ikke igjennom den for noen år siden(7. klasse), men jeg greide Ringenes herre og Hobbiten da^^ Det er veldig gode bøker^^,Når vi er inne på bøker så har jeg fått skaffa meg boka til Fight Club. Utrolig god bok, glad jeg fikk den på engelsk, tror den hadde blitt litt corny på norsk^^ "Ta en pistol mot hodet mitt og mal veggen bak meg med hjernen min" Blir liksom ikke det samme som den engelske versjonen^^ Herlig sitat egentlig^^ Morsomt når han tenker det mens har prater med Tyler^^ Hah, skjønner hva du mener. Ja, Silmarillion er den tyngste. Lese først Hobbiten så LOTR så Silmarillion. Det funker. Fight Club bok, nice. Engelsk er best ja. Du må ikke finne på å få slike oversettelser som fra The Usual Suspects: "Fucko" blir oversatt til Treskalle. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Haha Fight Club er så bra gjennomført med masse herlige sitater fra Jack's deprisjoner og stusselige liv. Feks "I felt like killing every panda that wouldn't screw to save it's own specie"(tatt ut i fra hodet mitt, sikkert noe feil.) Smiler hver gang jeg leser den^^ Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Prøvde å lese Silmarillion i min ungdom, men ga opp i første kapittel. Leste den nå i sommerferien fra perm til perm, det gikk fint nå som man er 30. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Prøvde i fjor, gikk gærent, men nå gikk det greit. Jeg blir 16. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Kanskje det funker bedre når jeg er 16, var vel 12 første gangen jeg prøvde^^ Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Du klarer det nok. Det eneste som irriterer meg er at det er litt "Bibel"-tendenser. Gud og slikt. Er ikke så glad i Gud tross alt. Da er det bra at Eru (Guden) driter seg ut i boka. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Denne tråden flommer over av intetsigende og off-topic innlegg. Silmarillion-folka kan f.eks. heller gå til bokkafeen: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=945358 Kommentarer til moderering gjøres via PM og ikke i tråden. Endret 15. august 2008 av cun Lenke til kommentar
Speik Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Wow, er ikke ofte filmprat modereres, nå må vi skjerpe oss Så.. Norgespremiere på WALL-E i kveld, noen som skal ivei? Her omkring er det norsk tale, altså jeg skal ikke se den. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Hvilken Star Wars film er det lurest å begynne med? Star Wars IV eller I? Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Norgespremiere allerede? Skal se den på filmfestivalen på søndag om jeg får plass. Er ikke premiere her før 29. august tror jeg. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Her kommer Speik med teskjeen: Du ser filmene i denne rekkefølgen (den absolutt beste rekkefølgen:) - Star Wars (1977) - Empire Strikes Back - Return of The Jedi - Phantom Menace - Attack of The Clones - Revenge of The Sith De prøvde å forklare meg det for noen sider tilbake, etter mye om og men kom Speik med en fin liste Lenke til kommentar
Speik Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Norgespremiere allerede? Skal se den på filmfestivalen på søndag om jeg får plass. Er ikke premiere her før 29. august tror jeg. Det var visst bare min lokale kino (Verdal) som hadde førpremiere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Norgespremiere allerede? Skal se den på filmfestivalen på søndag om jeg får plass. Er ikke premiere her før 29. august tror jeg. Det var visst bare min lokale kino (Verdal) som hadde førpremiere. Verdal kino Har slekt oppi der, og et par venner og ex-kjærester. Barfly og Freud Lenke til kommentar
Speik Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Verdal Kino er egentlig en av de beste kinoene jeg har vært på, nesten bedre enn å dra til Trondheim. Endret 15. august 2008 av cun Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Innlegg uten noen som helst tilknytning til trådens tema er slettet. Kommentarer tas via PM og ikke i tråden. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Noen som har noe å anbefale av Jim Jarmusch? Kun sett Broken Flowers. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 What`s up with The Dark Knights voice ? Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Norgespremiere allerede? Skal se den på filmfestivalen på søndag om jeg får plass. Er ikke premiere her før 29. august tror jeg. Det var visst bare min lokale kino (Verdal) som hadde førpremiere. Nåh, skal ikke undervurdere Festiviteten. *internhumor* Da har jeg frihelg, og det skal sees film! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå