Jan Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Nå som det er snakk om Jackson må jeg bare si jeg gleder meg til The Hobbit Det skal visstnok komme en The Hobbit 2 og eller? The Hobbit (2011) The Hobbit 2 (2012) Den er delt. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Jepp. Akkurat som Ringenes Herre ble delt i 3 (Opprinnelig var det vel 6 bøker?) Lenke til kommentar
Speik Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Opprinnelig var det én bok. Som ble delt i tre bøker av forlaget, som ikke trode de fikk solgt en 1200 siders bok. Så ble de tre bøkene til tre filmer.. En fun fact er at Tolkien var veldig uenig i forlaget om å kalle bok nr 3 Return of The King, fordi han mente tittelen var en spoiler Edit: Eller, kan hende jeg misforsto litt. Tolkien delte jo inn fortellingen sin i "bøker", men det var fortsatt kun én fysisk bok. Endret 14. august 2008 av Speik Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 En fun fact er at Tolkien var veldig uenig i forlaget om å kalle bok nr 3 Return of The King, fordi han mente tittelen var en spoiler Heh, ja, det er jo forsåvidt sant. I min Ringenes Herre bok (som er én fysisk bok) står det DEL 1 og helt til DEL 6. 2 deler til hver "film". Lenke til kommentar
CCola Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Jepp. Akkurat som Ringenes Herre ble delt i 3 (Opprinnelig var det vel 6 bøker?) Det var vel egentlig aldri 6 bøker, men 6 deler. To deler hver bok. EDIT: Nå ser jeg du allerede har påpekt det, ja ^^ Endret 14. august 2008 av CCola Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Jepp. Akkurat som Ringenes Herre ble delt i 3 (Opprinnelig var det vel 6 bøker?) Det var vel egentlig aldri 6 bøker, men 6 deler. To deler hver bok. EDIT: Nå ser jeg du allerede har påpekt det, ja ^^ Var det jeg mente, beklager. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Nå som det er snakk om Jackson må jeg bare si jeg gleder meg til The Hobbit Det skal visstnok komme en The Hobbit 2 og eller? The Hobbit (2011) The Hobbit 2 (2012) Den er delt. Viggo M skal visst nesten ikke være med i første del, mens han har hovedrollen i nr 2. Selv har jeg ikke lest Hobbiten, så jeg vet ikke hvor involvert Aragorn er? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Nå er det en del år siden jeg leste boken, men jeg kan ikke huske at han var en del av historien. Så hvorfor han skal være med skjønner jeg ikke. Endret 14. august 2008 av Otth Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Aragorn er ikke med i Hobbiten nei. selve "Hobbiten" er Bilbo. Gandalf er med da. og Gollum. Men Aragorn? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Nei og atter nei. Hobbiten er historien om Bilbo og ingen andre hobbiter. Derfor den heter THE hobbit. Pluss 13 dverger og Gandalf (som for øvrig er med det meste av reisen denne gangen, bortsett fra Mirkwood, da hadde han noe viktig å gjøre så han sendte dem inn alene i skogen). Gollum er såklart med, men mest som en morrokarakter som liker gåter. Endret 14. august 2008 av Bytex Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Enten så er at Viggo med rumor, eller så skal han spille an annen rolle?? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Skjønner ikke hva Viggo skal i den filmen nei :/ Lenke til kommentar
Speik Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Ehm, er det virkelig ingen flere filmnerder som har fått med seg hva Hobbit 2 skal handle om? The Hobbit er Hobbiten, boka.. Mens The Hobbit 2 skal bridge til Ringenes Herre, og skal basere seg på diverse Tolkien pluss en del orginalt manus. Kilde er et intervju med Jackson og Del Toro for en stund siden, finner ikke link. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Helt på slutten av Silmarillion er det med noen ting som skjer i hobbiten. F.eks. får vi hele storyen bak hvorfor Gandalf forlater de andre ved kanten av Mirkwood, og hva han gjorde i mellomtida. Den går helt opp til Sauron's tilbaketrekning til Mordor. Så den bridgen er vel et kjapt sammendrag av hva som skjer mellom slaget ved fjellet til alle er hjemme igjen, og hva de holdt på med frem til Bilbo bestemmer seg for å reise til Rivendell? Husk, i hobbiten er det ingen som vet at ringen Bilbo fant er The One Ring. Ikke engang Gandalf. Og Sauron er ikke oppmerksom på at den er gjenfunnet, dermed har det ingen konsekvens for bilbo å bruke den i dagevis når han gjemmer seg i et alvefort. Endret 14. august 2008 av Bytex Lenke til kommentar
CCola Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Husker ikke hvor jeg leste/hørte det, men han skulle visst ha en hovedrolle i den andre filmen. Om det var rykter eller ei, vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 (endret) I Silmarillion har Dunedain-folket et svært kapittel og mye å si for det som skjer. Men Aragorn er ikke født enda da. Ikke noe snakk om Arathorn heller, er mest om forfedrene deres igjen. Endret 14. august 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Hvor lenge har Ymdb tenkt å være vekke da? En del ting jeg må fikse på... Lenke til kommentar
Badering Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Tar som regel en stund når den først er nede. YMDb har jo nærmest like mye nedetid som oppetid. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 YMDb Leeeeeker ikke nedetid Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 14. august 2008 Rapporter Del Skrevet 14. august 2008 Må/bør man ha sett Evil Dead 1 før man ser 2-en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå