Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Så nettopp The Phantom of the Opera. Musikaler er ikke helt tingen for meg, historien går for sakte framover. Det visuelle var meget vakkert og noen av scenene ganske så episke. Tror nok også det var ganske stort budsjett på den filmen.

 

Edit: Ser at det er laget mange remakes av den, jeg så den fra 2004.

 

Nå er vel ikke den akkurat kjent for å være den beste i klassen.

 

Prøv å se The Little Shop of Horrors (1986), Sweeney Todd, Rockey Horror Picture Show, The Best Little Whorehouse in Texas, Moulin Rouge, Sound of Music og Singin in the Rain før du avskriver sjangeren

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meet the Feebles er en fin splatter-musikal med dokker som går på dop, har mafiaproblemer, en homofil rev, og en hvalross-sjef som har med horer opp på kontoret, og hans ulykkelige kone (en flodhest) drikker seg dritings og går amok med maskingevær.

 

En av Peter Jacksons artigste filmer. En av de vanligste kommentarene er "Kosebamser skal ikke inneholde gørr?"

 

Det er som muppet show på speed/heroin.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Vil anbefale The Producers til alle som påstår at de ikke liker musicaler. Den kan omvende selv den mest die-hard splatter-frelste.

 

(Avataren min er forøvrig fra den filmen)

vanskelig å ta den seriøst etter curb your enthusiasm.

 

Hvordan tar man "Springtime for Hitler" seriøst? o.O

Lenke til kommentar
Meet the Feebles er en fin splatter-musikal med dokker som går på dop, har mafiaproblemer, en homofil rev, og en hvalross-sjef som har med horer opp på kontoret, og hans ulykkelige kone (en flodhest) drikker seg dritings og går amok med maskingevær.

Eier den. Sett den kanskje fem eller seks ganger. En spesiell trip hver eneste gang.

 

Heilage: Neis, si det. Hinta bare til Larry David som ødela totalt for Mel Brooks. Guess you had to be there :S

Endret av Jan
Lenke til kommentar
Så nettopp The Phantom of the Opera. Musikaler er ikke helt tingen for meg, historien går for sakte framover. Det visuelle var meget vakkert og noen av scenene ganske så episke. Tror nok også det var ganske stort budsjett på den filmen.

 

Edit: Ser at det er laget mange remakes av den, jeg så den fra 2004.

 

Nå er vel ikke den akkurat kjent for å være den beste i klassen.

 

Prøv å se The Little Shop of Horrors (1986), Sweeney Todd, Rockey Horror Picture Show, The Best Little Whorehouse in Texas, Moulin Rouge, Sound of Music og Singin in the Rain før du avskriver sjangeren

 

Chicago var heller ikke så ille.

Lenke til kommentar
Meet the Feebles er en fin splatter-musikal med dokker som går på dop, har mafiaproblemer, en homofil rev, og en hvalross-sjef som har med horer opp på kontoret, og hans ulykkelige kone (en flodhest) drikker seg dritings og går amok med maskingevær.

 

En av Peter Jacksons artigste filmer. En av de vanligste kommentarene er "Kosebamser skal ikke inneholde gørr?"

 

Det er som muppet show på speed/heroin.

 

Hmm, morsomt at mannen bak det der + Braindead osv kunne komme med Lord of the rings :)

Lenke til kommentar
Hmm, morsomt at mannen bak det der + Braindead osv kunne komme med Lord of the rings :)

 

Hvordan det? Nå er det ikke akkurat uvanlig at regissører greier å beherske flere sjangre.

Jeg dro den selv når LOTR ble annonsert, men rett skal være rett. Tid og arbeid bak de tre start-filmene hans er imponerende kontra budsjett og støtteapparat.

Lenke til kommentar
Hmm, morsomt at mannen bak det der + Braindead osv kunne komme med Lord of the rings :)

 

Hvordan det? Nå er det ikke akkurat uvanlig at regissører greier å beherske flere sjangre.

 

Nei, det er sant. er mange som gjør det, men kunne ikke tenke meg det bare. Braindead. LOTR. To vidt forskjellige ting.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Hmm, morsomt at mannen bak det der + Braindead osv kunne komme med Lord of the rings :)

 

Hvordan det? Nå er det ikke akkurat uvanlig at regissører greier å beherske flere sjangre.

Peter Jackson lagde da heller ikke bare splatterfilmer før LotR. Han lagde også mockumentaren Forgotten Silver, Heavenly Creatures og the Frighteners. Så allerede lenge før LotR beviste Jackson at han behersker de fleste sjangrene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...