magnusbe Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Endringar på IMDB top 250 Shawshank redemption nr 1, TDK ned til 3. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Jupp, Shawshank tjente på den lille krigen mellom Gudfaren og TDK. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Her er et greit lite klipp som viser Lone Wolf and Cub feelingen. For dere som ikke er så veldig inni japansk samuraifilmer, eller bare har sett Kurosawa. Så ser man hvor Tarantino har blodsprutene i Kill Bill fra - http://www.youtube.com/watch?v=5Lu_yzmDKGk Kill Bill 2 trivia: I slutten av filmen så vil barnet til Trix se en film før hun legger seg, nettopp Shogun Assassin Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Så ungen sitter bare i kurven og gjør teite grimaser da? Fint blod og sånt..men han første assassin brukte nå jævla lang tid på å komme frem, og han andre hoppet jo i slow motion, ble ikke bare filma i slow motion liksom De har masse LW&C filmer i storhylla på Outland på Oslo S. Kanskje verdt et kjøpt eller to. Hvilke er "best?" Endret 12. august 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Det er over the top action som ikke er realistisk i hele tatt. Men utført på en perfekt måte. Gutten sitter for det meste der med et helt nøytralt og likegyldig ansikt. Her er enda en tøff en - http://www.youtube.com/watch?v=mproCjBdy0g Du må begynne med den første, Sword of Vengeance, da den viser hvorfor de vandrer rundt som leiemordere. Endret 12. august 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Den var fin..hehe morsomt at det bare spruter en tynn stråle blod fra midten av hodet når fyren deles i to. Liker sånt. Derfor jeg digga Lady Snowblood (bl.a.) Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Lady Snowblood er nok en storfavoritt ja. Og Zatoichi-serien. Har en del igjen å se der da. Er tross alt 26 filmer om den blinde sverdmesteren (27 med Kitano sin). Endret 12. august 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Takk for tipsene, får vel sjekke ut de 2 filmene først. Og kanskje jeg får sansen får flere slike samurai filmer. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Her er et greit lite klipp som viser Lone Wolf and Cub feelingen. For dere som ikke er så veldig inni japansk samuraifilmer, eller bare har sett Kurosawa. Så ser man hvor Tarantino har blodsprutene i Kill Bill fra - http://www.youtube.com/watch?v=5Lu_yzmDKGk Dette var tøft laga, hvilket år er dette fra? Edit: har riktignok bare sett Kurosawa-samuraifilmer, dog dette så fett ut. Endret 12. august 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Begge disse klippa er fra film nr. 2 i serien, Lone Wolf and Cub: Baby Cart at the River Styx (1972). Alle 6 filmene ble laget mellom 72 og 74 faktisk. Edit: Eller gitt ut i hvert fall. Endret 12. august 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) all right, vi får se om den overgår Yojimbo. Edit: Jeg tviler . Endret 12. august 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hva syns folket om kinesiske wuxia-filmer da? Sånn overdådig actiondrama med masse wire kung fu og dødsfete sverdkamper høyt oppe i lufta? "Snikende Tiger" var kanskje 20% av det en egentlig wuxia-film kan være. Det var dummet ned pga Hollywood. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Jeg synes det er helt vilt å se på. Kanskje for vilt til tider. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Det første jeg tenkte nå var Kiss Of The Dragon, som er en sånn Hollywood+Jet Li-greie. Pretty messed up shit Skjønner at det er det du ikke er på jakt etter tho. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hva syns folket om kinesiske wuxia-filmer da? Sånn overdådig actiondrama med masse wire kung fu og dødsfete sverdkamper høyt oppe i lufta? "Snikende Tiger" var kanskje 20% av det en egentlig wuxia-film kan være. Det var dummet ned pga Hollywood. Sånn som Hero?(med Jet Li) Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Slik jeg har forstått det går betegnelsen wuxia helst på filmer med fokus på kinesisk sverdkamp. Mens de med fokus på vanlig kung fu er noe annet. Begge stilene har old school perioder og nye wire perioder. Hvis det jeg sier stemmer, så har jeg bare sett Swordsman II (1992) og A Chinese Ghost Story (1987) av de eldre. Flotte filmer, men liker bedre kung fu. Endret 12. august 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Av kung fu og wuxia er det sistnevnet som er å foretrekke, og da helst oldschool. Det blir dog fort veldig mye av det gode, så det blir ikke mer enn kanskje en film i mnd. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Nevn noen oldschool-filmer, da. Jeg har bare sett nyere wuxia-filmer, som eks. The Duel, Blue Moon Inn og The Swordsman-filmene. Andy Lau er den jeg kjenner best til fra disse filmene. Endret 12. august 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Speik Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hvis Hero kan regnes som Wuxia, bør du se den. Et helt fantastisk stykke kunst. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Blir som oftest bare noe fra Shaw Brothers for min del. t.eks: The Supreme Swordsman Five Deadly Venoms Crippled Avengers Kanskje ikke helt old school, men: A Chinese Odyssey Part One A Chinese Odyssey Part Two Endret 12. august 2008 av Otth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå