Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det i hele tatt mulig å få seg jobb innen disse fagområdene etter uteeksaminering? Det utdannes vel en del mer folk enn det er jobber til.

 

Ja visst er det det. Dette er jo noe som tar for seg flere områder. Film og TV-produksjon, nye medier og journalistikk er tre bachelorprogrammer som går mye om hverandre. Ulempen med Film og TV-produksjon er at den har få valgfrie poeng (er vel 15). Selv tar jeg Nye medier, men har ikke helt bestemt meg for om jeg skal ta fag innen film eller journalisme for å fylle opp "kvoten" på 30. Blir vel uansett enda mer enn det og en master i screenwriting frister. :)

 

Jobber jo alt innen nye medier, så for meg er det optimalt. Jeg har bena innenfor. Er ikke så mange som blir tatt inn årlig heller, så ulempen er jo at poenggrensene for inntak blir smått galskap. Spesielt her i Bergen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Jeg holder forsåvidt bare på med en bachelor for øyeblikket (selv om mastergraden frister mer og mer). De fleste finner nok en bruk for studiene sine etterhvert. Jeg tar ting som det kommer og trives med det. Jeg tror uansett ikke at en filmutdanning er bortkastet for noen som er glad i film. ;)

 

Over til noe helt annet: Visitor Q var en fornøyelig liten film.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Noen som kan tipse meg om noen poliziotteschifilmer? Jeg gikk tom i går. Har sett:

 

Convoy Busters

Heroin Busters

Napoli Violenta

Torino Violenta

Italia a mano armata

Squadra Antiscippo

Beast with a gun

Milano Calibro 9

Napoli serenata calibro 9

Luca the Smuggler

Young, Violent, Dangerous

Operazione Kappa

squadra antigangsters

Live like a cop, die like man

+ et par til jeg ikke husker nå

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
Britney Spears i ny Tarantino-film. Passende rolle han fant til henne:

 

Britney Spears var Quentin Tarantinos førstevalg i rollen som Varla, en lesbisk stripper og drapsmaskin

Hei og god kveld. Saken er komplett bullshit. Tarantino har nevnt at han har villet spille inn Faster Pussycat Kill Kill, men det er ofte han sier at han kommer med idéer han aldri utfører.

 

Tarantino selv var i Berlin for å jobbe med Inglorious Bastards da saken begynte å poppe opp rundt på nettet.

 

 

Saken er totalt fabrikert og viser hvilke nettsider man kan stole på (de som har nogen lunde kildekrtikk).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...