Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På forumet til imdb ble det skrevet følgende:

 

United 93 has more of a "fly on the wall" perspective, where you feel like you're one of the passengers on board and you feel like you're one of the flight controllers. The use of shaky cam really gives the film a chaotic and realistic feel. There is also very little musical score in the film.

 

Flight 93, I agree is probably more emotionally dramatic as far as showing the other side of the passengers phone conversations with their families and loved ones as they say goodbye. It is more of a "Hollywood" version with steadicam and a musical score to drive the tension and emotion.

 

Other differences between the two - Flight 93 has CGI special effects scenes of the plane from the outside, showing it changing altitudes and turning and shaking, where United 93 is shown completely from the inside of the plane. Example - The crash, in Flight 93 it is shown from the outside showing the plane upside down zooming overhead and then you see the black cloud of smoke. United 93 shows this from the passenger point of view as they struggle with the terrorist pilot in the cockpit, the ground becomes closer and closer, then fades to black, which in my opinion was far more effective and terrifying.

 

Flight 93 also shows the aftermath and the crater with EMS arriving, while in United 93 after the plane crashes and fades to black it goes right into a short explanation followed by the credits.

 

Both movies strive for accuracy, though some things shown in one were left out of the other and vice versa and artistic license was obviously taken to make up for what is not known.

 

Ser ut som Flight 93 har uvanlige elementer for å være den billigere produksjonen...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ser ut som Flight 93 har uvanlige elementer for å være den billigere produksjonen...

7699247[/snapback]

 

Hva mener du? Jeg føler du setter billig- og dyrproduksjon i bås nå, uten at du helt vet det selv.

Lenke til kommentar

Den inneholder elementer som tradisjonelt forbindes med "større" produksjoner. Som å vise flyet utenfra og flykrasjet. På meg virker det som de på en måte har reversert de tradisjonelle rollene til Hollywood-film og TV-film, hvorav Hollywood-filmer som oftest har vekt på CGI og følelser (grensene er selvfølgelig flytende, snakker polarisert her) og TV-filmer som oftest går tett inn på personer og relasjoner, pga budsjettet. Vi ser omtrent det motsatte med disse to filmene, såvidt jeg kan forstå. Finurlig.

Lenke til kommentar
Nja, du nevnte skuespillere blant fakta. Mulig at større stjerner tar mer betalt og det er en betydelig forskjell, men ;)

7698998[/snapback]

 

Jeg mente større skuespillere, ikke nødvendigvis bedre skuespill. Men likevel er det jo et faktum at store skuespillere ofte er bedre enn de mindre. Det er jo tross alt en grunn til at store skuespillere har blitt store.

Lenke til kommentar
Thank you for Smoking er perfekt. Nick Nailor er tidenes karakter, på høyde med Tyler Durden og Patrick Bateman. Den får The Steffy Guarantee. Guarantee void in all countries

7695093[/snapback]

 

Godt å høre. Kjøpte den idag og gleder meg til å se den. :)

 

Sjelden jeg kjøper filmer til release egentlig.

Lenke til kommentar
Thank you for Smoking er perfekt. Nick Nailor er tidenes karakter, på høyde med Tyler Durden og Patrick Bateman. Den får The Steffy Guarantee. Guarantee void in all countries

7695093[/snapback]

 

Godt å høre. Kjøpte den idag og gleder meg til å se den. :)

 

Sjelden jeg kjøper filmer til release egentlig.

7702787[/snapback]

Jeg har kun gjort det med Pingvinenes Marsj og Sin City, og det er to av favorittene mine. ^^

 

Hvis du ikke liker den, så kan jeg kjøpe den av meg til full pris. Så mye tro har jeg på filmen. =D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...