Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Chasing Amy bobler rett under Clerks som min favoritt Smith-film.

 

Lyst til å sammenligne perspektiv? For jeg har inntrykk av at mange rangerer CA ganske høyt blant Smith-filmene.

 

For meg var det flere elementer som ødela.

Hovedsaklig var det de lange dialogscenene (når Ben Affleck erklærer sin kjærlighet i bilen, den påfølgende samtalen ute i regnet, break-up-scena, sånn for å nevne konkrete eksempler), som jeg følte var middelmådig skrevet, og ikke minst, ofte fremført på en svært lite troverdig måte. Ben Affleck og Joey Adams synes jeg heller ikke evner å bære filmen (derimot pleier jeg å like dem begge når de har biroller), og sistnevnte har en stemme som fort blir slitsom, spesielt når hun blir høylydt. Affleck sin karakter var også temmelig kjedelig (dumt for en hovedkarakter), og jeg ble helt lettet hver gang Jason Lee dukket opp på skjermen og livet det litt opp. Dessuten reagerte jeg litt på de stadige referansene til Clerks-universet, det er ofte morsomt med referanser, spesielt i en filmserie som foregår i samme univers, men her føltes det altfor påtatt og nesten litt pinlig.

 

At jeg følte meg snill da jeg ga filmen 5 er kanskje litt krasst å si, men kan vanskelig se at den kan avansere høyere enn 6eren, hvis jeg tar et gjensyn med den.

Lenke til kommentar

Jeg sier bare: IVANNAH - Topless psychic.

 

Har sett endel referanser til andre filmer/serier..f.eks. når han tjukke karen som prøver å lese 3D-bildet ser Rene sier han "Brenda?"

(som er navnet hennes i Beverly Hills 90210).

 

Og såklart comics-fyren som tar på en Clerks-caps i bakgrunnen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg likte tematikken og måten den ble fremstilt på. Jeg likte karakterene. Jeg likte det faktum at Smith ikke gjorde noen kompromisser når han lagde filmen. Jeg likte stemningen.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Slutten var jo kongebra også. Me like this movie.

 

Ivannah the topless psychic visste jeg at jeg hadde sett før..hu har spilt i filmer som License to Kill, og masse årelange tv-drama serier gjennom 70 og 80-tallet. Tipper Kevin Smith var fan av henne.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Måtte se Clerks også når jeg var i farta, liksom. Den er alltid morsom, Randall og Dante har så komplett sjuke dialoger.

 

Som når de snakker om Death Star, Randall mener masse uskyldige kontraktarbeidere må ha blitt drept når den andre, uferdige Death Star blir sprengt, fordi stormtroopers ikke kan legge rør eller sette opp vegger tross alt. Også blander en pro taklegger seg inn i samtalen helt plutselig.

 

Hadde gjerne sett en hel film der bare de to henger i butikkene sine og disser kunder dagen lang. Ikke alt jente-styret i tillegg. Men men.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...