Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har 2 ganger hørt at jeg ligner på Nicholas Cage, i helt forskjellige sammenhenger. Har for det første lignende høyt hårfeste. Men jeg har ingen trang til å gå i skinnklær døgnet rundt, hvertfall. Første gang var på jobb for en stund siden, skulle ta et foto til adgangskortet, når kontordama ringte til fotofyren på bygget sa hun "Jeg sender opp en Nicholas Cage-klone til deg". Hadde aldri hørt det før. Og nå sist, på Svalbard i sommerferien der ei jente jeg aldri har møtt før sa at jeg var så lik Cage.

 

Han kom jo på Letterman i fullt S&M-gear en gang, når Letterman spurte hva det var til, sa han bare "I like leather" og satte seg ned som ingenting.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Så en film for en stund siden med Cage, der han spilte svindler som jobbet i team med en annen svindler. Problemet hans var at han hadde sånne ticks som en slags tourettes-sykdom, der bare ansiktet begynner å vri seg i alle vinkler. På toppen av alt begynte dattera fra hans tidligere ekteskap å oppsøke ham og ville henge med ham på "jobb", så han lærer henne masse triks.

 

Der spilte Cage helt utrolig bra. Han har også masse tvangstanker som f.eks. at han alltid må telle til 6 før han åpner en dør, er fanatisk motstander av skitt og støv på teppet i stua si, og har masse regler for folk som skal slippe inn. Veldig morsomt, men man ser også at han virkelig sliter når han får de værste anfallene. Man sympatiserer virkelig når han får et skikkelig ticks-anfall og prøver å komme ut av det. Husker ikke hva filmen het..pluss at han må deale med det følelsesmessige å ha en datter som forguder alt han gjør, når han egentlig bare vil være ifred med partneren sin og svindle penger fra folk. I en scene fra psykologen som skriver ut pillene hans, blir han bare sittende og stirre på gulvteppet hele tiden. Da har han for seg at det er skittent fordi det er et fotavtrykk der, og klarer ikke fokusere på noe annet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Ah, Machstick men(eller bare stick men)

Så den for lenge siden,glemte den tvert.

 

Sam Rockwell er som alltid digg.

Twisten var litt for åpenbar dog

 

 

Edit:Titel-leif

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Der var den, ja..må skaffe den på DVD. Han blir tvunget til å prate om sykdommen sin av den nye psykologen, som blir veldig morsomt når han skjønner hvor dumme disse tvangstankene hans faktisk er.

 

Måten han prøver å få dattera til å slutte å gå på gulvteppet første gang hun er på besøk er klassisk. Han blir totalt fortvilet og flyr rundt og prøver å vaske vekk avtrykkene hennes.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...