Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første er Tarantino en svært oppskrytt regissør. Han lever på en boblen han skapte på 90-tallet; en boble som forlengst burde sprukket.

 

Jeg skjønner ikke hvordan folk greier å genierklære mannen når det han gjør er på grensen til plagiat.

 

For det andre synes jeg det er svært trist at nesten det eneste eksemplet folk har på en virkelig vellykket remake er The Departed. Når man ikke greier å komme på en håndfull gode remakes uten å virkelig tenke seg om, er det ikke et godt argument for flere remakes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
For det første er Tarantino en svært oppskrytt regissør. Han lever på en boblen han skapte på 90-tallet; en boble som forlengst burde sprukket.

 

Det er din mening og du må finne deg i å være i mindretall. Å kalle Tarantinos arbeid for plagiat er et billig (og dårlig) argument. Jeg er klar over at det ikke finnes mange vettuge argument, sett bort i fra smak (som selvsagt godkjennes helt og fullt), mot Tarantino og at man derfor må ty til påstander om tyveri og kopiering.

Lenke til kommentar
For det første er Tarantino en svært oppskrytt regissør. Han lever på en boblen han skapte på 90-tallet; en boble som forlengst burde sprukket.

 

Jeg skjønner ikke hvordan folk greier å genierklære mannen når det han gjør er på grensen til plagiat.

 

For det andre synes jeg det er svært trist at nesten det eneste eksemplet folk har på en virkelig vellykket remake er The Departed. Når man ikke greier å komme på en håndfull gode remakes uten å virkelig tenke seg om, er det ikke et godt argument for flere remakes.

 

 

er vel enig i det du sier, selv om jeg sluker både Tarantino OG remakes. han har jo bare et mesterverk..

 

men disse to filmene (hvis begge to kommer) er interessante remakes. lurer du ikke på hva han kommer opp med?

Lenke til kommentar
For det første er Tarantino en svært oppskrytt regissør. Han lever på en boblen han skapte på 90-tallet; en boble som forlengst burde sprukket.

 

Jeg skjønner ikke hvordan folk greier å genierklære mannen når det han gjør er på grensen til plagiat.

 

For det andre synes jeg det er svært trist at nesten det eneste eksemplet folk har på en virkelig vellykket remake er The Departed. Når man ikke greier å komme på en håndfull gode remakes uten å virkelig tenke seg om, er det ikke et godt argument for flere remakes.

 

1. Det er du som lever i en boble som tror at Tarantino's verk = plagiat.

2. Remakes skader på ingen måte deg i det hele tatt, ønsker du ikke remakes? Ikke se dem, enkelt og greit, hold deg til originalene. Sitte der og syte over det er direkte patetisk.

3. Jeg har f.eks ingenting imot remakes, blir dem dårlig, så er det trist men slik er det, men samtidig er sjansen der for at det blir et kvalitetsprodukt også. Jeg skulle f.eks ønske å se Edward Zwick lage en remake av Samurai 7.

Lenke til kommentar
For det første er Tarantino en svært oppskrytt regissør. Han lever på en boblen han skapte på 90-tallet; en boble som forlengst burde sprukket.

 

Det er din mening og du må finne deg i å være i mindretall. Å kalle Tarantinos arbeid for plagiat er et billig (og dårlig) argument. Jeg er klar over at det ikke finnes mange vettuge argument, sett bort i fra smak (som selvsagt godkjennes helt og fullt), mot Tarantino og at man derfor må ty til påstander om tyveri og kopiering.

Støtter Otth i denne saken. Tarantino har ikke levert varene siden tidlig 90tall. Siste bra film fra hans hånd var Pulp Fiction og det begynner å bli en stund siden for å si det mildt. Han lever, som Otth sier, på boblen den filmen skapte.

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Nå er ikke Tarantino så populær som du kanskje skulle tro, cinesque. Han har bare veldig lojale fanboys.

 

Jeg finner det også usaklig at du rent avskriver anklagene som tøv, mens du anklager meg for skitten argumentasjon. Her en liten over over plagiatanklagelsene hans. Påstår du virkelig at alle disse er helt og holdent grunnløse?

Lenke til kommentar

Jeg har sansen for filmer der folk leter etter skatter osv, og de må løse mange koder og gåter for å komme frem til skatten. Desverre vet jeg kun om et fåtall slike filmer, så jeg tenkte dere kunne være til hjelp med å nevne noen filmer innenfor denne sjangeren.

 

Jeg har forresten sett DaVinci-koden og National Treasure filmene.

Lenke til kommentar
Jeg har sansen for filmer der folk leter etter skatter osv, og de må løse mange koder og gåter for å komme frem til skatten. Desverre vet jeg kun om et fåtall slike filmer, så jeg tenkte dere kunne være til hjelp med å nevne noen filmer innenfor denne sjangeren.

 

Jeg har forresten sett DaVinci-koden og National Treasure filmene.

 

Da kan jeg anbefale Indiana Jones filmene, selv om du sikkert har sett dem.

Lenke til kommentar

er jo den beste han har da.. :roll:

 

ang. Tarantino og plagiat: hvorfor gjør han det? hadde jeg vært etablert filmskaper, som bare trenger å peke på pengehaugen, skulle jeg vel produsert mine egne saker! han har sikkert en god grunn?

 

EDIT: en personlig grunn, selvsagt.

Endret av toro2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...