Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Greit at filmene som kom etter Spartacus er bedre, men, så leter han altså etter en film lik 300.

Jeg ser ikke helt likheten, utenom sverd. Når det kommer til vanvittig kroppsfiksering; Caligula :--D

 

Ser du ikke likheten mellom Spartacus og 300? De begge handler jo om det gamle Sparta.

 

Edit: Caligula, hmm. har jeg ikke sett, den blir sammenligned med Salò på imdb, som jeg har sett. Er den like disturbing?

Det gamle Sparta? Fra jeg kan huske var Spartacus en slave i Libya som gjorde opprør mot Roma, og i 300 var de angrepet av Persia. Vil ikke akkurat kalle 300 en "Roman Epic", som Spartacus, Ben-Hur og Cleopatra. Hva med Troy? Det er jo kanskje litt mer i området.

 

Caligula er bare et par pussige timer, ikke særlig disturbing.

Lenke til kommentar
Mens vi venter på Guillermo, har det nå blitt sluppet en annen Lovecraftfilmatisering som har fått mye skryt i sjangerkretser - noen hevder sågar at dette er den beste filmen som er gjort av Lovecrafts univers...

 

Noen som har sett denne?

Merket meg den. Ikke sett. Tori Spelling. Nei, takk.

Lenke til kommentar
Dotten: Du må da innrømme at den hadde endel heftige slagsmål i den. Tror det var det filmen la mest vekt på, en Actionfilm :)

 

Jeg ble satt ut av overdreven mye slow-motion. Det irriterte meg kanskje litt vel for mye. Slagsmålene ble langtekkelige da det føltes som om ting oftere gikk sakte fremfor raskt. Jeg liker tempo i action og slow-motion kan brukes som et supplement. I 300 føltes det litt motsatt. Vi får se om jeg gir den en ny sjanse, om jeg husker riktig så kan det også være at jeg gjorde tabben med å irritere meg over "budskapet" (sosialdarwinisme). Men jeg er så gammal og sliter med hukommelsen at det ikke er godt å vite. Har mer lyst til å se Braveheart igjen, den har jeg ikke sett siden 90-tallet. Den minnes jeg som en über film.

Lenke til kommentar
Mens vi venter på Guillermo, har det nå blitt sluppet en annen Lovecraftfilmatisering som har fått mye skryt i sjangerkretser - noen hevder sågar at dette er den beste filmen som er gjort av Lovecrafts univers...

 

Noen som har sett denne?

Merket meg den. Ikke sett. Tori Spelling. Nei, takk.

Tja, du er ikke alene på det punktet. Allikevel er det da litt fordomsfullt å ikke se en film pga én enkelt skuespillerinne som gjør en birolle?

 

Se her - jeg ble iallefall nysgjerrig etter dette...

Lenke til kommentar

Akkurat sett ferdig Jason Bourne filmane. Deilig opplevelse altså. Det går jo stort sett i det same då, finne ein eller anan genial taktikk for å kome seg bort, biljakt med mykje kræsjing, finn ut litt og litt meir av seg sjølv. Men det er jo det som er det kjekkaste med filmane :) Me brukte faktisk ein scene frå filmen i eine treningslæretimen på skulen (idrett) då me skulle læra om taktikk.

 

Men det er nokre av dei beste actionfilmane eg har sett. 9/10 på siste filmen, kanskje 8/10 på dei to fyrste. Elskar slutten!

News: "He fell off a building after being shot, and landed in the river. But the body was never found" *livlaus Jason byrjar å symje under vatnet*

 

:)

Endret av Zapticon
Lenke til kommentar
Spartacus

 

Hørt at dette kan mulig være en av Kubrick's svakeste filmer? vil du kalle det ren løgn?

:ermm:

 

 

Det skal sies at Kubrick hadde svært lite kontroll over denne filmen, og skiller seg kanskje derfor ikke spesielt som andre Kubrick-filmer. Storslått er den likevel, men falt ikke i smak hos meg.

Lenke til kommentar
Spartacus

 

Hørt at dette kan mulig være en av Kubrick's svakeste filmer? vil du kalle det ren løgn?

:ermm:

 

 

Det skal sies at Kubrick hadde svært lite kontroll over denne filmen, og skiller seg kanskje derfor ikke spesielt som andre Kubrick-filmer. Storslått er den likevel, men falt ikke i smak hos meg.

 

Det var jo også ganske tidlig i hans karriere, så vi kan slå fast på at han lagde bedre filmer når vi kom til 1970 tallet, helt til han døde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...