Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spartacus

 

Hørt at dette kan mulig være en av Kubrick's svakeste filmer? vil du kalle det ren løgn?

 

Vel, det avhenger litt av hva man setter pris på. Av det jeg har sett av ham (lists of bests) vil jeg ikke påstå at dette er hans svakeste; ikke hans beste heller.

 

Det er uansett den beste romerrike/gladiator-filmen jeg har sett, så den anbefalles på det sterkeste.

 

Jeg så ikke helt det store i Heat. En god actionthriller, men ikke noe big deal. Men det er min mening.

 

Min også. Finne filmen noe oppskrytt.

Lenke til kommentar
Spartacus

 

Hørt at dette kan mulig være en av Kubrick's svakeste filmer? vil du kalle det ren løgn?

 

Vel, det avhenger litt av hva man setter pris på. Av det jeg har sett av ham (lists of bests) vil jeg ikke påstå at dette er hans svakeste; ikke hans beste heller.

 

Det er uansett den beste romerrike/gladiator-filmen jeg har sett, så den anbefalles på det sterkeste.

 

Ok, da havner den på lista over filmer jeg bør sjekke ut.

Lenke til kommentar

Heat er jo orgasmisk bra, men desverre forbannet med et skikkelig kjipt cover (ihvertfall den utgaven jeg har). Er en av ytterst få filmer som har blitt diagonisert med en 10/10 av meg og jeg er meget imponert over hva Michael Mann har fått til.

 

Favorittscenen er faktisk verken det episke bankranet eller Pacino/DeNiro's lille kaffesamtale, men en ganske så stille sekvens mot slutten hvor Vincent Hanna og samboeren sitter på sykehuset. Uten å avsløre for mye så summerer denne scenen ganske så mye om hva slags type Hanna faktisk er, og man kan bare se i Pacino's blikk og kroppsbevegelser hvor besatt han er av både jobben og det å fange McCauley.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
.

 

Jeg så ikke helt det store i Heat. En god actionthriller, men ikke noe big deal. Men det er min mening.

 

Min også. Finne filmen noe oppskrytt.

 

Signerer her. Jeg ble også litt skuffet, da jeg hadde hørt den blitt omtalt som det mest episke ever. Nå er ikke sjangeren det jeg ser mest av eller det jeg pleier å gi toppkarakter heller da..

Lenke til kommentar

Skal ta en titt på de foreslåtte filmene, men trodde egentlig at Braveheart var en litt annen type film.

 

Uansett var nettopp å så TDK, fantastisk film, men om den fortjener toppen av imdb veit jeg ikke helt. Ledger spilte fantastisk, den latteren hans var helt syk, ble faktisk litt skremt av den. Herlig historie i filmen og :) 9/10

Lenke til kommentar
Greit at filmene som kom etter Spartacus er bedre, men, så leter han altså etter en film lik 300.

Jeg ser ikke helt likheten, utenom sverd. Når det kommer til vanvittig kroppsfiksering; Caligula :--D

 

Ser du ikke likheten mellom Spartacus og 300? De begge handler jo om det gamle Sparta.

 

Edit: Caligula, hmm. har jeg ikke sett, den blir sammenligned med Salò på imdb, som jeg har sett. Er den like disturbing?

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...