Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lange filmer med mye historie er ikke noe som passer for alle, slik er det bare.

Jeg føler at man her igjen gjør samme feil. Det er ikke snakk om type film, her snakker vi utenlukkende om smak i forhold til selve filmen. Jeg liker lange filmer med mye historie, men synes ikke Gudfaren sin historie var interessant. Filmen er ikke dårlig, jeg bryr meg bare ikke om den. Karakterene interesserer meg ikke, replikker og hendelser flest er blitt parodiert til døde og historien er ikke en som fenger meg. Det har ikke noe med lengden på filmen å gjøre, ei heller at den har få actionscener. Dette er det grunnleggende problemet til folk som Montag, de har enkelte filmer man ikke har lov å mislike uten å mangle peiling, uavhengig av hvilke filmer man faktisk liker. Det er ikke en "fluke" at jeg liker mange filmer som regnes som bedre, mer kompliserte, lenger, mer langtekkelig, dypere og med mer historie enn Gudfaren, det er bare temaet som ikke er særlig spennende. Det er samme grunn til at jeg misliker westerns, fra GBU til Jesse James - ikke fordi de er trege, men fordi de ikke interesserer meg.

Lenke til kommentar
Dette er det grunnleggende problemet til folk som Montag, de har enkelte filmer man ikke har lov å mislike uten å mangle peiling, uavhengig av hvilke filmer man faktisk liker.
Synes dette ble litt å kaste stein i glasshus, bl.a. du har jo ikke latt deg be to ganger før du går i strupen på folk som måtte mislike dine egne favoritter.
Lenke til kommentar

A Bronx Tale suKKs. Jeg vant diskusjonen igjen! :fun:

 

Men ærlig talt: Ja, den filmen er ikke spesielt god. Den er med i klubben "Filmer som onkel cun så seg nødt til å gi bort pga manglende kvaliteter". Når ikke Chazz og Bob De Niro klarer å få til noe som klarer å interessere det minste engang, da svever filmen et sted mellom høyst middelmådig og direkte dårlig. Eneste positive jeg har å si om filmen er enkelte av Bobs skuespillerprestasjoner, han er virkelig flink når det gjelder å vise frustrasjon på film (jfr f.eks Goodfellas)

Lenke til kommentar
Dette er det grunnleggende problemet til folk som Montag, de har enkelte filmer man ikke har lov å mislike uten å mangle peiling, uavhengig av hvilke filmer man faktisk liker.
Synes dette ble litt å kaste stein i glasshus, bl.a. du har jo ikke latt deg be to ganger før du går i strupen på folk som måtte mislike dine egne favoritter.

Dette er det grunnleggende problemet til folk som Montag og meg selv.

 

Men jeg håper virkelig at det ikke er snakk om nyere eksempler, da jeg ikke kan huske sist jeg oppriktig mente at en som ikke likte en film jeg selv likte hadde dårlig smak, eller ville kanskje helle foretrukket en hjernedød drittfilm. Jeg er jo selv en forkjemper for alt fra dårlige filmer fra 50- og 60-tallet, til hjernedøde actionfilmer fra Michael Bay, til barnslige fisehumorfilmer som Step Brothers, til rett og slett drittfilmer som The Pacifier (som jeg så på TV for en uke siden og lo litt for mye av). Jeg skal ikke nekte for at jeg har vært veldig dømmende av andres filmsmak, dette er noe svært mange er når de først interesserer seg for film og blir frustrerte av at "alle andre på min alder ser kun på American Pie". Jeg føler derimot ikke at dette i det hele tatt er en god beskrivelse for hvordan jeg er nå. Det kan derimot oppstå misforståelser hvis man ikke er god på ironiradaren, men jeg kan ikke klandres for sånt.

 

Og før kunne jeg skylde på alderen. Montag er hauggammel. Eldre enn Dotten til og med.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

S/H filmer er så urealistiske. Verden er jo i farger, lissom. What's up with that?

 

Skal se Kung Fu Panda om et par timer med ungene, håper den blir en artig affære. Nå venter jeg bare på at yngstemann kan lære seg å lese slik at vi kan se filmer på originalspråket og ikke norsk.

 

Jeg er for ordens skyld ikke hauggammal. Det er bare alle andre som er så jævla unge.

Lenke til kommentar
Er det noen her som har sett Daft Punk's Electroma? Har akkurat sett den. Et underlig stykke film. Men jeg likte det! Ikke ofte man opplever filmer totalt uten dialog.

Den så interessant ut. Jeg er selv stor fan av Daft Punk.

Den var interessant! En strålende film å se alene midt på natta.

 

Men at du er fan av Daft Punk har egentlig ikke noe med saken å gjøre. Jeg så den fordi jeg var det, men de har jo ikke noe egen musikk i filmen. De har bare... laget den.

Og tankene i filmen er ikke noe jeg føler at blir presentert i musikken deres.

Lenke til kommentar

Nå er det jo sånn at de ikke spiller inn hele filmen i en sekvens eller følger scenene til filmen når de spiller den inn. De store skuespillerne har bare en viss tid de kan bruke, så de spiller ofte inn alle deres scener for seg..har sett sånt i masse "making of"-dokumentarer fra andre filmen. Scenen som åpner filmen kan være den siste de spilte inn osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...