Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kan anbefale filmer alla Royal Tenenbaums, Le fabuleus ett elleranna ( Fransk film om livet til Amalie eller Lemony Snicket filmen med Count Olaf.

 

Husker ikke helt tittelen på e to siste, men alle tre filmene har sykt mange detaljer, et ganske kjappt tempo og utrolige karakterer.

 

Hadde vert fint og fått noen tips

 

Angående batmans tilgjorte stemme: Hva var meninga med at han gjorde en til for Lucious Fox (Morgan Freeman) Han vet vel om Bruce Waynes hemmelighet eller kjenner i det minste igjen alt utstyret han får tak i til han! :O

Endret av Moff
Lenke til kommentar

Og Heath blir nok nominert til Oscar, det er jeg ganske sikker på. Om han vinner er jo mer åpent, men jeg tør driste meg til å si at jeg håper det selv om jeg ikke vet hvem som blir konkurrentene enda. Han fortjener det. Så er jo spørsmålet om han skal regnes som en hovedrolle eller en birolle?

 

Fordi han er død?

Fordi han gjør en jævla bra rolle.

 

Er en smule latterlig å si hvem som fortjener Oscarstatuetten når det fortsatt gjenstår et halvt år igjen med usette prestasjoner. At Ledger derimot har lagt inn en god søknad, skal jeg derimot ikke si noe på.

Selvfølgelig. Derfor skrev jeg også at jeg tør å driste meg til å si det. Og jeg legger vekt på at jeg det er noe jeg håper, rett og slett fordi rolletolkningen hans virkelig gjorde meg ekstatisk, og det er det egentlig ikke ofte skjer. Jeg kan vanskelig se for meg at noen kan overgå mine tanker om Ledgers skuespill i The Dark Knight, med forbehold om at jeg så klart kan ta feil. Men jeg kan berolige dere skeptikere med at mine favoritter aldri vinner, Johnny Depp står jo enda uten en eneste stakkarslig statuett. Juryen gir den sikkert til en som har spilt i et 3 og en halv time langt drama om eplets opprinnelse.

 

Edit:

Det er sikkert en voice altering box i batsuiten så han slipper å gjøre til stemmen. Sånn chip på halsen som fikser stemmen, som de hadde i Mission Impossible. Ala voiceboxen til Darth Vader. Osv.

Jeg skal ikke si noe sikkert, men jeg mener å huske at jeg leste et intervju av Christian Bale, der han fortalte at han slet voldsomt med Batman-stemmen når han først begynte å spille Batman i Begins. Dette tyder jo da på at det er en stemme som Bale selv står for. Men jeg husker ikke hvor jeg leste det, så jeg skal ikke si noe sikkert uten kilde.

 

For øvrig digger jeg stemmen. Det hadde jo bare vært lamt om han snakket med samme stemme som når han er Bruce Wayne. For det første ville det gjort det enda latterligere at ingen gjenkjenner ham, og for det andre er Batman en type karakter som skal skremme og som skal være litt mystisk. Digger hver gang Batman åpner munnen. ^^

 

Edit 2:

Fant linken hvor Bale sier litt om stemmen til Batman, og der sier han hvert fall selv at han selv snakker i den dype tonen til Batman.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar
Men jeg kan berolige dere skeptikere med at mine favoritter aldri vinner, Johnny Depp står jo enda uten en eneste stakkarslig statuett. Juryen gir den sikkert til en som har spilt i et 3 og en halv time langt drama om eplets opprinnelse.

 

Nåja, Day-Lewis vant helt fortjent i år, mens Penn, DiCaprio og Foxx har gitt fyren hard motstand tidligere. Fyren er en god skuespiller, men har enda ikke fått en overlegen nominasjon.

Lenke til kommentar

Er smertelig klar over det. :p Det finnes selvfølgelig ingen dårlige skuespillere blant de nominerte til en Oscar, tvert imot er det som regel beinhard konkurranse og så og si ingen vinner vel ufortjent. Men nå snakker jeg bare om mine favoritter, ikke hvem som generelt sett er favoritter eller om noen vinner "fortjent" (hvis det finnes en måte å avgjøre sånt på). Depp er favorittskuespilleren min, og dermed blir det jo til at jeg heier på ham hvis han er nominert, først og fremst fordi jeg veldig gjerne vil se at han får en Oscar-statuett, så bra skuespiller som han er. Men den kommer forhåpentligvis.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg skal ikke si noe sikkert, men jeg mener å huske at jeg leste et intervju av Christian Bale, der han fortalte at han slet voldsomt med Batman-stemmen når han først begynte å spille Batman i Begins. Dette tyder jo da på at det er en stemme som Bale selv står for. Men jeg husker ikke hvor jeg leste det, så jeg skal ikke si noe sikkert uten kilde.

 

Det stemmer.

 

 

1:07

Lenke til kommentar
Depp er favorittskuespilleren min, og dermed blir det jo til at jeg heier på ham hvis han er nominert, først og fremst fordi jeg veldig gjerne vil se at han får en Oscar-statuett, så bra skuespiller som han er. Men den kommer forhåpentligvis.

 

Men han bør jo vinne en Oscar fordi han gjør den beste rolleprestasjonen blant de nominerte akkurat det året, ikke fordi han generelt sett er en glimrende skuespiller (enkelte beskyldte jo Scorsese og Coen-brødrene for trøste-Oscars).

Lenke til kommentar
Men jeg kan berolige dere skeptikere med at mine favoritter aldri vinner, Johnny Depp står jo enda uten en eneste stakkarslig statuett. Juryen gir den sikkert til en som har spilt i et 3 og en halv time langt drama om eplets opprinnelse.

 

Nåja, Day-Lewis vant helt fortjent i år, mens Penn, DiCaprio og Foxx har gitt fyren hard motstand tidligere. Fyren er en god skuespiller, men har enda ikke fått en overlegen nominasjon.

 

Skjønner ikke hvorfor alle hopper glatt over Brad Pitts Jesse James, som skulle vunnet både male actor og best picture?

Lenke til kommentar
Pitt ble vel ikke nominert engang i år, men selv ikke en liv levende Ledger ville slått Day-Lewis.

 

TWBB gikk ikke helt inn på meg. En god 7/10, muligens 8. DDL spilte en veldig god rolle, ingen tvil om det, men at akademiet fullstendig overså JJ, det skulle vært en forbrytelse. TWBB hadde en god DDL, men JJ hadde en god Pitt, Affleck, Rockwell og Dilahunt.

 

Jeg kjenner meg litt alene i å forsvare JJ som en av tidenes beste filmer, men jeg lever i håpet om at respekten vil komme etterhvert.

Lenke til kommentar
Btw, er sugen på en intelligent thriller, noen forslag?

Da vil Mystic River være midt i blinken. :) Sean Penn er en av mine favoritter. Penn er nesten som Johnny Depp med tanke på meritter, nominert til masse, men vinner aldri. Penn har dog en Oscar da.

 

Edit; noe knotete formulering pga. natta.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...