Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror denne er litt mer sånn Bruce Almighty (på seriøsiteten), og ikke sånn Ace Ventura-tull.

 

Man så jo i Eternal Sunshine Of The Spotless Mind at han KAN være seriøs og flink, og ikke bare tulle.

 

Edit: sier ikke at Ace Ventura er dårlig, forresten.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Om ikke direkte lystige, så synes jeg absolutt Batman Begins og The Dark Knight er en god del mørkere igjen. Hele Gotham er mørkere, universet og karakterene er skildret mer ekstreme og skremmende enn de var i de gamle filmene. Se for eksempel forskjellen på The Joker. Selv om Jack Nicholsons rolle ikke var av det lystige laget, så er den nye Joker i Ledgers skikkelse langt mer psykotisk, gal og går mye lenger i det han gjør. Batman Begins og The Dark Knight (spesielt sistnevnte) er filmer jeg heller vil kalle thrillere enn rene actionfilmer. Batman Forever (og Batman og Robin) kan vel heller kalles mer "lystige"/humoraktige.

Batman Returns har et univers som er adskillig mørkere. Og Danny DeVito gjør en fenomenal jobb som Penguin i en bisarr film.

 

Se filmen hos Youtube

 

Jævla bra at han har fått med seg om global oppvarming allerede da. :wee:

 

Selv om filmen var en gigantsuksess på kino så ble den ansett som for mørk og derfor ble Tim Burton byttet ut som regissør.

Lenke til kommentar
Så TDK ikveld jeg og (better late than never). Hypen stemmer jo, Joker er den desidert beste i filmen.

Lurer på hvem de andre filmene skal handle om nå..two-face har liksom ikke den samme stilen. Han er bare sur.

Helt enig. Han er særdeles lite spennende i filmen. Nå har det vel sannsynligvis noe å gjøre med at Jokern er overlegen alt annet som beveger seg i den filmen også.

Lenke til kommentar
Lyst på en samling hitchcock filmer, hvor finner jeg det billigst slik at jeg slipper å betale toll?

Play.com er stedet. De har gratis frakt i tillegg til at de sender hvert produkt hver for seg. På den måten betaler du aldri moms/gebyr så lenge et produkt ikke koster mer enn 200kr. Du kan bestille så mange filmer du vil i samme ordre. Ser de har de obligatoriske Hitchcockfilmene til 5 pund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...