Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Noen som kan nevne noen komedier som er som Superbad? Tenåringer som prøver å få seg et nummer, men det går litt galt og sånt. Noen filmer å anbefale meg når det gjelder slikt?

 

Er ikke akkurat tenåringer, men 40 Year old Virgin og Knocked Up er skapt av samme reggisør som Superbad (Seth Rogen), og begge to er sykt kule filmer. De ligner veldig mye på det du ønsker Anbefaler de, hvis du liker Superbad.

 

Gode filmer, selv om - som Cinesque sier - Seth Rogen ikke er noen regissør, han har dog skrevet Superbad. 40yov og Knocked Up har Judd Apatow i registolen, mens Superbad er regissert av Greg Mottola.

 

Rett skal være rett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, det var et av inntrykkene jeg sattigjen med etter å ha sett BB. Det grenser nesten til skrekk/horror. Serlig han sykopaten med fuleskremselmasken. Veldig anderledes en de lystigere mer humoristiske batman filmene jeg husker fra jeg var liten.

Synes du at Batman og Batman Returns var lystige? :hmm:

Lenke til kommentar
Ja, det var et av inntrykkene jeg sattigjen med etter å ha sett BB. Det grenser nesten til skrekk/horror. Serlig han sykopaten med fuleskremselmasken. Veldig anderledes en de lystigere mer humoristiske batman filmene jeg husker fra jeg var liten.

Synes du at Batman og Batman Returns var lystige? :hmm:

 

Dem er det. Mer tullete, mer farger og "overdrivet".

Lenke til kommentar

Om ikke direkte lystige, så synes jeg absolutt Batman Begins og The Dark Knight er en god del mørkere igjen. Hele Gotham er mørkere, universet og karakterene er skildret mer ekstreme og skremmende enn de var i de gamle filmene. Se for eksempel forskjellen på The Joker. Selv om Jack Nicholsons rolle ikke var av det lystige laget, så er den nye Joker i Ledgers skikkelse langt mer psykotisk, gal og går mye lenger i det han gjør. Batman Begins og The Dark Knight (spesielt sistnevnte) er filmer jeg heller vil kalle thrillere enn rene actionfilmer. Batman Forever (og Batman og Robin) kan vel heller kalles mer "lystige"/humoraktige.

Lenke til kommentar

Så TDK i går, ble faktisk skuffet. Tror det har mye med at forhåpningene ble så store... Ikke misforstå meg, jeg likte filmen skikkelig godt. Heath Ledger var brilliant, virkelig en av de beste prestasjonene jeg har sett. Jeg synes derimot ikke at den var for lang (mange ande har sagt dette), den var helt passe. Upretensiøs og underholdende. :)

Lenke til kommentar
Ja, det var et av inntrykkene jeg sattigjen med etter å ha sett BB. Det grenser nesten til skrekk/horror. Serlig han sykopaten med fuleskremselmasken. Veldig anderledes en de lystigere mer humoristiske batman filmene jeg husker fra jeg var liten.

Synes du at Batman og Batman Returns var lystige? :hmm:

 

Dem er det. Mer tullete, mer farger og "overdrivet".

Kanskje man kan si det om Batman, men Batman Returns var ikke direkte fargerik. Pingvinen for eksempel var en god del mindre fargerik enn det han har vært i både Adam West serien og tegneserien. Faktisk var filmen så mørk at Warner Bros ikke helt visste hva slags merchandise de skulle lage til filmen, McDonalds lekene for eksempel var grobunn for mareritt hos barna som fikk dem.

Lenke til kommentar

Nå er Michael Keaton en av mine favorittskuespillere, og min favoritt Batman. Og Danny DeVito sin The Penguin karakterer er like god som Ledgers The Joker. Sammen med den perfekte stemningen i Batman Returns blir dette fremdeles den beste filmen i mine øyne (Og gjør den 10/10).

 

Tim Burtons Batman er mer cartoony, men det er en av de få filmene som får cartoony til å funke. Tenk på scenen hvor Penguin sitter inni sin mini-batmanbil i campingvognen, jeg ligger på bakken i latter hver gang. Returns og Dark Knight er to jævlig gode filmer som begge fungerer på hver sin måte.

Lenke til kommentar

Ahh.. Jeg hadde gledet meg skikkelig til Death Race, helt til jeg nå fant ut at det var tidenes omtrent dårligste regissør som skulle lage filmen - Paul W.S Anderson. Mannen som "ødela" rekka med Aliens og Predator serien, og har en rekke andre B-filmer på samvittigheten. Men for all del, Death Race kan bli en annen type film, siden han omtrent kun har laget trillere/grøssere. I tillegg er jo Jason Statham med i filmen, noe som nesten garantert gir den noe plusspoeng.

 

Vi får håpe at dette blir Andersons gjennombruddsfilm! :D

Lenke til kommentar
I kveld, skal jeg se James Bond: From Russia With Love (1963) eller Born On The Fourth Of July (1989) ?

 

Tror det blir Bond uansett egentlig, bare lurer på hva dere synes.

Kanskje du bør vurdere The Adventures of Baron Munchausen som går på NRK3 i kveld.

 

Om du ikkje har sett Baron von Münchhausen er den heilt klart noko å få med seg. Elles går vel Bond på helveteskanalen TV3, med reklameavbrot heile tida. Eg orkar iaf aldri å sjå film der.

Endret av magnusbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...