Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Christopher Nolan som har regissert og hovedsaklig står bak både Batman Begins og The Dark Knight. Synes også det nevnes noe viktig i den nye tolkningen av Batman-universet. For en som hopper direkte fra de gamle filmene og over til The Dark Knight, så vil det være et stort sprang. Det er to veldig forskjellige univers egentlig. Nolans tolkning og vri på Gotham er helt annerledes det Tim Burton og de andre Batman-filmene ga oss. Derfor kan det være veldig greit å få med seg Batman Begins for å bli introdusert i det nye, langt mørkere universet.

Lenke til kommentar
Jeg så Lawrence of Arabia på PK i dag, men kjøpte den ikke fordi det sto 2,5 timer + 1,20 timer. Den jeg så en gang var 4 timer lang ca. Synes det var litt rart og det blir jo hele tiden gitt ut så mange forskjellige av disse storfilmene, men var den riktig. Hvorfor er + der?

 

edit: Og IMDB sier ingenting om noen 2,5-versjon. 216 min | UK:228 min (director's cut) | UK:187 min (1970 re-release) | UK:210 min (original version) | UK:222 min (premiere version) | USA:227 min (restored roadshow version)

 

Bumper meg selv littegrann da :( Siden jeg ikke fikk noe svar.

Lenke til kommentar

Hun virker mer voksen, men jeg vet ikke helt. Hadde vært greit med Holmes sett nå i ettertid og det på tross av at jeg anser Gyllenhaal som en bedre skuespillerinne. Jeg tror byttet kan ha ødelagt litt når det kommer til å få seeren til å bry seg. Litt restart over det hele :)

Lenke til kommentar

Er enig i at det var dumt at de ble nødt til å bytte skuespiller, jeg er av den mening at en rolle alltid bør spilles av samme person så lenge det er mulig. Å bytte skuespiller ødelegger dessverre litt for kontiniuteten, og det at man kanskje får et litt mer distansert forhold. For meg var det rart å se Katie som Dawes i Batman Begins, og så en time etterpå se Gyllenhaal i samme rolle. Jeg tror faktisk det bidro til at jeg "brydde" meg litt mindre om Rachel Dawes-karakteren. Men som sagt synes jeg Maggie gjorde en mye bedre rolle, så synd de ikke valgte hun fra starten av.

 

Og, alle her ser det, alle her mener det. Katie er penere.

Katie er penere, men Gyllenhaal er mer sexy. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Gyllenhaal er en god skuespiller, men ikke noe jeg hadde tatt med meg hjem. Secretary er bare så utrolig turn off. Holmes er h-o-t og var mye bedre i rollen som Rachel.

Lenke til kommentar
Jeg så Lawrence of Arabia på PK i dag, men kjøpte den ikke fordi det sto 2,5 timer + 1,20 timer. Den jeg så en gang var 4 timer lang ca. Synes det var litt rart og det blir jo hele tiden gitt ut så mange forskjellige av disse storfilmene, men var den riktig. Hvorfor er + der?

 

edit: Og IMDB sier ingenting om noen 2,5-versjon. 216 min | UK:228 min (director's cut) | UK:187 min (1970 re-release) | UK:210 min (original version) | UK:222 min (premiere version) | USA:227 min (restored roadshow version)

 

Bumper meg selv littegrann da :( Siden jeg ikke fikk noe svar.

Filmen er sannsynligvis delt opp på 2 DVDer (Det er min Reel Collection-utgave) der filmens første 2,5 time vises på den første, og man får siste 1t20min på den siste DVDen. 150 min+80 min blir 230min, 3timer og 50minutter, så det virker som det er director's cut eller restored roadshow version du har funnet.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...