Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Nå høres det bare ut som om at du sitter med fakta, og at du bestemmer hva som er rett  og hva som er galt om alt sammen. Alle de som mener noe annet enn deg, tar bare totalt feil.

 

Hold deg til sak og ikke person du så vil alt bli så mye mer saklig og ikke minst on topic ;)

 

Nøyaktig hva er det som er så spesielt med filmen da? Hva er det vi ikke har sett før? Hva er det som gjør at den skiller seg så uhorvelig mye ut?

 

Dette har jeg alt forklart. Jeg liker selv ikke eksempelvis Gone with the wind, bare ikke min type film. Men jeg klarer uansett å se at filmen er spesiell grunnet hva den har oppnådd. Ikke likte jeg Matrix heller, men at også den filmen var spesiell innrømmer jeg glatt. Nå er jeg ikke lystig på å repetere meg selv, har allerede forklart hvorfor jeg mener den er spesiell og påpekt fakta (at den er en av de aller største, suksessene i filmhistorien og en av de sjeldne filmene som tiltalte et så bred publikumsmasse - dette er ikke en mening, men faktiske forhold) og at den derfor er spesiell, slik som tidligere ble spurt om. Og se der, nå repeterte jeg meg selv. Jaja, shit happens :)

 

 

FIFA 07 solgte mest av alle spill i fjor, men det er ikke noe veldig spesielt spill, det. Ikke mye vi ikke har sett før i det.
Fifa vil jeg karakterisere som et spesiell spill grunnet den enorme suksessen. Ikke nødvendigvis fjorårets versjon, men serien som helhet. Men ikke på langt nær like spesiell som eksempelvis WOW. Og skal man dra sammenligninger så er Titanic like stor i filmverden som WOW er i spillverden. Men at du legger andre kriterier til ordet spesiell enn meg tror jeg nok. Og det står du fritt til. Men at det gir deg rett til å komme med personkarakteristikker av meg gjør det ikke. Så vennligst kutt ut med det så det er mulig å diskutere saken her. Så slippe en moderator komme løpende for å måtte gi ut advarsler og slikt kjedelige ting. Ta det som et godt råd, det blir for dumt om slikt skal skje bare fordi du føler for å fortelle verden hva du syntes om meg. Du kjenner meg ikke, jeg kjenner deg ikke og vi er ikke tema for tråden. Dette er et generelt tips til alle der ute (modhatt på). Og slik diskusjon er død i enhver tråd, også denne. :)

 

At en film grosserer jævlig mye betyr ikke at den er noe spesiell.

Det får du mene. Filmen tok inn over det dobbelte av Pirates Of the Caribbean, en annen spesiell film. Det gjør den helt klart spesiell i min verden, du får gjerne mene annerledes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må si meg enig i at Bad Boys 2 egentlig var en skuffelse. Men jeg var egentlig aldri fan av den første heller egentlig. Selv om jeg liker de to skuespillerne veldig godt.

7694233[/snapback]

Forståelig, jeg følte at f eks Pirates 2 ble mer av Pirates i både godt og vondt, som resulterte i at vennene mine som likte 1 elsket 2, mens jeg som mislikte 1 mislikte 2 litt mer.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det blir feil å spørre her, men jeg våger meg uansett:

 

Film plakater? Hvor?

 

Skal innrede film-rommet no, og skikkelige film-plakater hadde gjort seg da, selvfølgelig rammet inn, men innrammingen fikser jeg selv. Så spørsmålet blir da selvfølgelig hvor man får kjøpt plakater.

 

Vet om www.allposters.com, men ikke flere.

 

Leter spesielt etter denne.

Da uten rammer, og i normal plakat størrelse (60*90?).

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

Knall, da blir det handling av en fire/fem plakater iløpet av uken. Problemet er bare å bestemme seg for hvilken filmer, er jo altfor mye bra. Er vanskelig å velge hva man skal ekskludere av:

 

The Godfather

American History X

Rocky

A Clockwork Orange

Full Metal Jacket

Reservoir Dogs

Pulp fiction

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

Den er i stor grad verdt å se. Uten tvil den beste James Bond-filmen siden Goldeneye. Jeg syns det er den fjerde beste Bond-filmen noensinne, da ;)

 

James Bond vender tilbake til jorda igjen, etter diverse techno- og syretrips i de tre foregående filmene. Pur action, stilfull Bond, artige replikker, greit plott. Hva mer kan man ønske seg av en sånn film?

Lenke til kommentar
James Bond vender tilbake til jorda igjen, etter diverse techno- og syretrips i de tre foregående filmene. Pur action, stilfull Bond, artige replikker, greit plott. Hva mer kan man ønske seg av en sånn film?

7694710[/snapback]

 

Helt enig, for en gangs skyld. :)

 

Redigert:

 

Vi fikk inn "Thank you for smoking" på jobben idag. Vurderer å kjøpe'n, men har ikke hørt noe spesielt om den. Virket bare interessant da jeg leste bakpå. Det sto forøvrig på også at Katie Holmes spilte der, men IMDb sier noe annet. Kommentarer om filmen?

Endret av dimiles
Lenke til kommentar

Dette er sikkert eit godt nisse spørsmål,og vel så det. Men i og med at 50" min har ramlet inn dørene, må eg også se etter eit flott og egnet TV-bord. For no blir det film`o-rama framover.

 

Er på utkikk etter typen SU-RG11M. Dette ser flott ut og har nen hendige fester til TV`en. (små nevøer kan finne på så mangt) Noen plasser an kan få dette til ein rimelig penge?

Lenke til kommentar
Thank you for Smoking er perfekt. Nick Nailor er tidenes karakter, på høyde med Tyler Durden og Patrick Bateman. Den får The Steffy Guarantee. Guarantee void in all countries

7695093[/snapback]

TYFS syns jeg var skikkelig tafatt og kjedelig. Men er vel litt som med Borat, enten så sitter'n eller så gjør'n ikke

Lenke til kommentar
[snip...]

Actionscenene er alt for overdådige for min smak, og jeg mener produsentene har gått i fella og tenkt at jo mer effekter og lyd - jo bedre actionscene.

[snip]

7694119[/snapback]

Du er bare bitter fordi du sitter på en 14" og ser filmene dine. :tease:

7694205[/snapback]

 

Ser filmer på en 43" plasma fra Pionér :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...