Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Har ikke sett Batman Begins, og skal se på The Dark Knigt i morgen. Er det noe jeg kommer til å gå glipp av ved ikke å ha sett forgjengeren, eller står den bra på egne bein?

 

Jeg anbefaler deg virkelig å se Batman Begins. Last den ned hvis du er desperat

 

 

Blir jo nesten det samme som å se Gudfaren II uten å ha sett nummer en, men bare nesten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke sett Batman Begins, og skal se på The Dark Knigt i morgen. Er det noe jeg kommer til å gå glipp av ved ikke å ha sett forgjengeren, eller står den bra på egne bein?

 

Jeg anbefaler deg virkelig å se Batman Begins. Last den ned hvis du er desperat

 

 

Blir jo nesten det samme som å se Gudfaren II uten å ha sett nummer en, men bare nesten.

Jeg mener TDK kan ses alene, selv om man går glipp av karakteroppbyggningen til enkelte. Men Batman er da Batman.

Lenke til kommentar

Jeg så Lawrence of Arabia på PK i dag, men kjøpte den ikke fordi det sto 2,5 timer + 1,20 timer. Den jeg så en gang var 4 timer lang ca. Synes det var litt rart og det blir jo hele tiden gitt ut så mange forskjellige av disse storfilmene, men var den riktig. Hvorfor er + der?

 

edit: Og IMDB sier ingenting om noen 2,5-versjon. 216 min | UK:228 min (director's cut) | UK:187 min (1970 re-release) | UK:210 min (original version) | UK:222 min (premiere version) | USA:227 min (restored roadshow version)

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar
Noen som kan nevne noen komedier som er som Superbad? Tenåringer som prøver å få seg et nummer, men det går litt galt og sånt. Noen filmer å anbefale meg når det gjelder slikt?

 

Er ikke akkurat tenåringer, men 40 Year old Virgin og Knocked Up er skapt av samme reggisør som Superbad (Seth Rogen), og begge to er sykt kule filmer. De ligner veldig mye på det du ønsker Anbefaler de, hvis du liker Superbad.

Lenke til kommentar
Er jo litt surt å gå glipp av (bl.a.) historien om Arkham. Stedet og personer derfra nevnes flere ganger.

Batman nevner Arkham en gang?

 

Blir nevnt tre ganger, men blir i tillegg referert tre-fire ganger til i løpet av filmen...

 

BB blir bare bedre og bedre for hver gang jeg ser den, nå er jeg klar til i morgen kveld.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Da har jeg nettopp sett ferdig "The departed" (BD, selvfølgelig), og må si det var en bra film. Det bygger seg opp mye spenning og man sitter som klistret.

Lenke til kommentar
Har ikke sett Batman Begins, og skal se på The Dark Knigt i morgen. Er det noe jeg kommer til å gå glipp av ved ikke å ha sett forgjengeren, eller står den bra på egne bein?

 

Jeg anbefaler deg virkelig å se Batman Begins. Last den ned hvis du er desperat

 

 

Blir jo nesten det samme som å se Gudfaren II uten å ha sett nummer en, men bare nesten.

 

Jeg så faktisk Batman Begins nå nettop. Veldig bra film egentlig. På slutten får jo Batman visittkortet til The Joker, men det er jo også alt som har betydning for oppfølgeren?

Endret av Addan
Lenke til kommentar

Nah. Batman Begins har mye å si på karakteroppbyggingen i The Dark Knight. Det er ikke et must å se Batman Begins først, men i min mening vil det gjøre The Dark Knight til en bedre film å ha gjort det.

 

Da er hjemme fra The Dark Knight. Og fy faen for en film. Jeg skal ikke kaste meg ut på IMDb-bølgen om dette er verdens beste film, men det er i min mening hvert fall definitivt tidenes actionfilm. For et fyrverkeri av en film. Den har det meste - underholdningsverdi, action, skuespill i verdensklasse, historie, etc. Nå er vel jeg hvert fall over gjennomsnittet interessert i Gotham-universet, selv om jeg ikke har lest noe særlig mye av tegneseriene, men dette var bare ekstremt bra. Og ja, jeg må bare nevne Heath. I disse hypedager begynte jeg nesten å lure på om alt oppstyret skulle vise seg å bare være en overvurdert hype, men nei, langt derifra. Heath gjør en helt fantastisk rolle, og han spiller psykotisk på en overbevisende måte. Jeg satt bare og måpte til tider, andre ganger satt jeg bare og smilte for meg selv. Koset meg gløgg ihjel i hver av hans scener. Synd han gikk bort, men dette er da nødt til å ende med en Oscar-nominasjon? Noe annet ville overraske meg, og han er definitivt av mine favoritter til februar. Sikkert noen konservative som ikke vil at Heath skal vinne fordi de mener det er hype som følge av døden hans og fordi rollen hans tross alt er en tegneserieskurk, og ikke en syngende poet fra 1700-tallet, men herregud ... Det er dette som er skuespill, samme hvor "simpel" rollefiguren er.

 

Jeg gleder meg stort til litt før jul blir det vel, når The Dark Knight utgis på Blu-ray (og DVD). Da skal jeg se den igjen. Og det gleder jeg meg allerede enormt til. :) Varmet opp til TDK med Batman Begins, som da vel ble fjerde gang jeg så den, men rakk ikke å se Gotham Knight. Satser på å få sett den i løpet av helga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...