BadSmile Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Okey da skal jeg få kjøpt den så fort jeg får penger. Synd at den er utsolgt på play, og koster flesk andre steder. Edit: Bestillte den på Amazon.com nå for 114 kroner, inkl frakt. Det står at det er sone 1, men leste ett annet sted at samme utgaven er sonefri. Uansett om det er sone 1 så får jeg bare nyte den på pcen. PK hadde denne til 79kr for noen uker siden... Vel, hadde jeg vært deg hadde jeg nok avbestilt på Amazon. Du får den billigere her eller her. Billigst her. Ser ikke ut som at jeg får avbestillt nå som dem har trukket og alt. Men takk for tipset uansett. Jeg synes dog den jeg bestillte hadde litt bedre cover, så det får gå. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Må ha vært et sinnsykt frustrerende filmprosjekt. Blir nok temmelig nødt til å anskaffe den. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Og USAs idetørke fortsetter, 7 planlagte remakes. Silence Of The Lambs (2010) The Exorcist (2010) Space Odyssey (2011) Klute (2010) The Shining (2010) Kane (2010) The Rocky Horror Picture Show (2009) Her ble jeg skikkelig lei meg, mildt sagt. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 At det ikke er noen verdensomfattende reaksjon på oppfølgerne er rart. Vi filmtittere burde da klare å si klart ifra at vi ikke vil ha mange unyttige oppfølgere og dårlige remakes. Jeg blir rett og slett kvalm av noen lister her :\ Lenke til kommentar
DeNile Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Huff, dette var triste nyheter. MEN, det finnes jo alltids en sjangse for at noen av de kommer til i det minste være verd en titt. Desverre tviler jeg... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Fant en nydelig nettside for oss som liker horror-genren. Alt av nyheter om filmer man ikke hører om ellers, DVD-bokser som ikke er sluppet enda, og tonnevis av reviews og trailere. Pluss det aller siste av blogger og rapporter fra Comic-con 2008. http://www.bloody-disgusting.com Endret 31. juli 2008 av Bytex Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Likte siden, Bytex. Lenke til kommentar
blured Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Men det kommer mye annet som er verdt en titt også... Personlig så har jeg aldri helt skjønt motstanden av remakes. Den kan bare enten bli dårligere eller bedre enn originalen. Og blir den bedre, er det flott. Og blir den ikke det, så kan det rette lyset mot originalen. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) fett. Sitter å ser på An evening with Kevin Smith. Utrolig historier han har å fortelle. Var en historie som virkelig var spennende. Rundt samme tid som han lagte Chasing Amy, kom Mallrats ut, og studionene fikk sniffen i Kevin Smith. En dag så fikk han en telefon fra agenten om at Warner brs war interessert i å få han i hus. Det var snakk om å lage en Superman film sammen med John Thomas. I prosessen med å skrive manus og utkast kom John Thomas med masse diverse ideer, blant annet å ha en gigantisk edderkopp i filmen. En afroamerkikans sidekick, og diverse andre ting som ikke passte inn i superman filmen. Kevin smith forkastet disse ideene og fortsatte å skrive filmen. Alt var i boks helt til Tim Burton kom på plant. Tim Burton likte ikke ideene til Kevin Smith og ville ha en ny manusforfatter. Hele prosjektet ble til slutt lagt på is. Så rundt 1999 så kom det en ny film ut av produsenten John Thomas, "Wild Wild West" Kevin Smith dro på screening av denne filmen. Og resten er historie. For de som ikke vet hva Wild Wild West handler om, så er det en afroamerikans mann, med et sidekick som må sloss mot en kjempeedderkopp. Kinda funny hvordan en idee har utviklet seg til å bli en ny film. Ville bare dele dette. De fleste har sikkert hørt om det før.. Her kan dere se Kevin Smith fortelle om det: Endret 31. juli 2008 av Hille Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Også artig å høre om hans beef med Tim Burton. Herlig beskrivelse av Burton. Men la oss nå ikke spoile de beste historiene her. Endret 31. juli 2008 av Bytex Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Men det kommer mye annet som er verdt en titt også...Personlig så har jeg aldri helt skjønt motstanden av remakes. Den kan bare enten bli dårligere eller bedre enn originalen. Og blir den bedre, er det flott. Og blir den ikke det, så kan det rette lyset mot originalen. Enig. Kan tenke meg Infernal Affairs fikk en boost i salget etter at The Departed kom på kinoskjermene. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Også artig å høre om hans beef med Tim Burton. Herlig beskrivelse av Burton. Men la oss nå ikke spoile de beste historiene her. hehe. Fikk et annet syn på burton ja. Rar vendig egentlig. Ble det bevist at han stjal ideen fra smith? Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 hehe. Fikk et annet syn på burton ja. Rar vendig egentlig.Ble det bevist at han stjal ideen fra smith? Det var ikkje Smith ideen vart stole frå... Og den vart vel ikkje stole heller, men det var eit krav frå produsenten. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg finner ikke Rex på imdb. Noen som kan finne til meg? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Er det virkelig idétørke? Blir det laget færre originale filmer for tiden? No Country, There Will Be Blood, Valley of Elah, Dark Knight, Wall-E, osv? Jeg blir selv frustrert når filmer jeg liker lages på nytt, men jeg kan ikke akkurat se at det er en mangel på gode nye filmer selv om det er mange remakes. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg finner ikke Rex på imdb. Noen som kan finne til meg? http://www.imdb.com/title/tt0108829/ Lenke til kommentar
athorb Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Er det virkelig idétørke? Blir det laget færre originale filmer for tiden? No Country, There Will Be Blood, Valley of Elah, Dark Knight, Wall-E, osv? Jeg blir selv frustrert når filmer jeg liker lages på nytt, men jeg kan ikke akkurat se at det er en mangel på gode nye filmer selv om det er mange remakes. NC, TWWB og TDK er baserte på bøker/tegneserier. NC og TDK er knallfilmer (10/10 begge to), og jeg har inntrykk av TWWB er det også, men jeg etterlyser flere originale manus. Ikke at kildematerialet har noe å si når filmene er så gode. Men jeg er sikker på at Hollywood sveller over av gode idéer som blir overkjørt av prosjekter som er baserte på tidligere kjent materiale, og det synes jeg er leit. Men jeg tror egentlig ikke at det er tilfelle med færre "originale" filmer for tiden, filmer basert på bøker har alltid vært alt annet enn uvanlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Dirty Dozen remake er også på plakaten...... Haisommer remake kommer en dag , er nok bare et tidsspørsmål......veldig overraskende hvis så ikke skjer. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Sjekker man ut IMDbs liste så ser man at en god del av de beste filmene noensinne laget er basert på bøker, teaterstykker, tegneserier, andre filmer, osv. Det burde ikke ha noe å si, spec scripts er direkte uvanlig fordi screenplayformatet er veldig annerledes. Spesielt i Hollywood med "three acts" og 90-180 siders grense så er et vanskelig format å skrive originale historier til. Jeg er dog enig i at det sannsynligvis finnes en del originale manus der ute, hvis man sjekker ut indiefilmene som Juno, Napoleon og Little Miss Sunshine så ser man at det finnes en del gode manus der ute som bare trenger noen millioner og et par kjente fjes for å ta verden med storm. Jeg synes bare ikke at det er en mangel på gode filmer for tiden, tvert imot. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Men det kommer mye annet som er verdt en titt også...Personlig så har jeg aldri helt skjønt motstanden av remakes. Den kan bare enten bli dårligere eller bedre enn originalen. Og blir den bedre, er det flott. Og blir den ikke det, så kan det rette lyset mot originalen. Enig. Kan tenke meg Infernal Affairs fikk en boost i salget etter at The Departed kom på kinoskjermene. Jeg synes det blir noe annet når de lager remakes av asiatiske filmer. Disse ender jo ofte opp bedre enn de orginale. Jeg så Battaglia di Algeri, La i går. Jeg må si jeg ble svært skuffet. Jeg hadde forventet å sitte igjen med noe av de samme følelsene som jeg hadde etter Hotel Rwanda, men det gjorde jeg jo virkelig ikke. Filmen ble laget i 1966, men bildekvalitet og synkronisering mellom bilde/tale er jo lang dårligere. Sammenlignet med f.eks. The Good, The Bad and the Ugly. Ingen av hovedrolleinnehaverne imponerte stort heller. Under filmen begynte jeg å følge med på timeren på dvd-spilleren, til tross for at filmen ikke er mer enn 2 timer lang. Etter filmen satt jeg riktignok igjen med et inntrykk av opprørene i Alger på 50-tallet. Filmen har flere gode skildringer og det virker som om regissøren har klart å gjenskape historien bra. Men jeg savnet min egen vilje til å følge med på filmen, og hadde kanskje vært like fornøyd med en ren dokumentar. Endret 31. juli 2008 av Mojo Pin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå