Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har noen sett filmen "Russian Ark"?

Filmen varer i 1 time og 35 minutter, og alt er filmet i ett take.

 

TRAILER

 

Den må jeg få med meg.

Den er meget bra og forsvarer helt klart et innkjøp. Imponerende at de klarte dette i en tagning - nå må det sies at dette ikke lyktes før fjerde forsøket. Filmens avsluttningsscene - den enorme ballscenen - er særdeles suggererende.

Lenke til kommentar
Èn tagning? Det er jo bare drøyt. Så Montag, er det en film kun for deg, eller tror du "mannen i gata" også vil like den?

Tviler nok sterkt på at mannen i gata ville likt denne - til det er den for dvelende, drømmelik, poetisk og intellektuell. Handlings - og karaktermessig er det ikke stort å skrive hjem om. Dette er primært en meditering over Russland og dets fargerike historie. Fortellerstilen er ganske spesiell og mikser fortid, nåtid og framtid på en spennende måte. Så lenge du ikke forventer skyting og eksplosjoner, men er i humør til å la deg dykkes ned i 300års russisk historie, vil dette bli en trip du sent glemmer. Ballscenen på slutten er som sagt helt magisk!

Filmen opererer på så mange plan at hver gang du ser den er det noe nytt å hente - simpelthen et cineastisk mesterverk.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Èn tagning? Det er jo bare drøyt. Så Montag, er det en film kun for deg, eller tror du "mannen i gata" også vil like den?

Tviler nok sterkt på at mannen i gata ville likt denne - til det er den for dvelende, drømmelik, poetisk og intellektuell. Handlings - og karaktermessig er det ikke stort å skrive hjem om. Dette er primært en meditering over Russland og dets fargerike historie. Fortellerstilen er ganske spesiell og mikser fortid, nåtid og framtid på en spennende måte. Så lenge du ikke forventer skyting og eksplosjoner, men er i humør til å la deg dykkes ned i 300års russisk historie, vil dette bli en trip du sent glemmer. Ballscenen på slutten er som sagt helt magisk!

Filmen opererer på så mange plan at hver gang du ser den er det noe nytt å hente - simpelthen et cineastisk mesterverk.

 

Okey da skal jeg få kjøpt den så fort jeg får penger. Synd at den er utsolgt på play, og koster flesk andre steder.

 

Edit: Bestillte den på Amazon.com nå for 114 kroner, inkl frakt. Det står at det er sone 1, men leste ett annet sted at samme utgaven er sonefri. Uansett om det er sone 1 så får jeg bare nyte den på pcen.

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar
Okey da skal jeg få kjøpt den så fort jeg får penger. Synd at den er utsolgt på play, og koster flesk andre steder.

 

Edit: Bestillte den på Amazon.com nå for 114 kroner, inkl frakt. Det står at det er sone 1, men leste ett annet sted at samme utgaven er sonefri. Uansett om det er sone 1 så får jeg bare nyte den på pcen.

PK hadde denne til 79kr for noen uker siden...

Vel, hadde jeg vært deg hadde jeg nok avbestilt på Amazon. Du får den billigere her eller her. Billigst her.

Lenke til kommentar
Burde jeg stikke å se The Black Knight i dag?

The Black Knight? Du mener vel The Dark Knight, og om du gjør det. JA!

 

Whatever. Pappa har drukket så det blir ikke noe av :(

 

 

Men om du mente [urlhttp://www.imdb.com/title/tt0265087/]The Black Knight[/url] må jeg si nei nei NEI :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...