Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

^^Er heldigvis ikke enig i det. Jeg merker at jeg holder på å vokse i fra det, men gleder meg virkelig. Men slik det ser ut nå, så skulle jeg ønske at filmene var mye mørkere og episke. De klarer ikke helt å skape det universet jeg finner i bøkene (klisjè mening, men sant...). Den eneste som klarte det for min del var enern: som virkelig var magisk.

 

Edit: Traileren var litt så som så. Nesten mer teaser en trailer spør du meg, og litt for blafrene. Ser ut som om den vil bli ganske mørk, og med mye fokus på det som foregår utenfor skolen; noe som etter min mening tar vekk litt av magien.

Endret av manamind
Lenke til kommentar

Jeg var fan av HP før, har lest alle bøkene. Men når det kommer til filmer så synes jeg de er rett og slett middelmådig, og i forhold til bøkene er de hvertfall elendig.

 

Følgende 2 ting mangler for min del:

- Gode skuespillerprestasjoner (en del er flinke, men mange er også helt elendig, f. eks bare se på Gambon/Dumbledore eller Watson/Hermione, jeg blir flau på deres vegne som skuespillere).

- Musikk, den første var noenlunde grei, hadde noe magisk ved seg, men så, så er det ikke stort å si om det pisset de komponerer sammen, musikk har veldig mye å si for meg i filmer, og der den er helt klart dårlig, blir helhetsopplevelsen min senket betydelig.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg liker filmene veldig godt, er nok fordi jeg ikke sammenligner de med bøkene. Selvsagt er bøkene 'bedre', men det er to helt forskjellige medier som har to helt forskjellige utgangspunkt. Å lage film av et univers mange millioner av mennesker har et forskjellig syn på, er vanskelig. Å gjøre om bøker på 500+ sider til en film på 2t30min er heller ingen dans på roser. I en bok skaper man sine egne fantasier og inntrykk og man får servert hele historien slik den er skrevet og tiltenkt fra forfatterens side. En film skal underholde, fortelle en historie og nå store masser. Utgangspunktene er altfor forskjellige til å sammenlignes. Sammenligner man filmene med bøkene, ja da er filmene nødt til å feile.

 

Synes stort sett kvaliteten på filmene bare har gått oppover. Dog, for min del er det noe spesielt med eneren, den er magisk. Men jeg liker hvordan filmene utvikler seg, de blir mer og mer mørkere og jeg synes både regissør- og skuespillerprestasjonene har bedret seg film for film. Musikken har jeg ingenting å utsette på. Jeg gleder meg til Half-Blood Prince.

Lenke til kommentar

Hypemeteret mitt for Harry Potter er på bunnivå. Først når siste kommer og ungene er gamle nok til å ta med for å se den, vil filmen være noe å se frem til. Dog gleder jeg meg litt til å få den på DVD, så ungene kan se den i sin nye "minihjemmekino". Brelungene på 6 og 8 fikk seg en 32" på rommet, med mitt gamle surroundanlegg. Egentlig et rom for tenåringer, men gud bedre. De må jo få litt status på "filmutstyret". Kan ikke avspise de med en 20" som er mer normen. En heftig filmsamling av barnefilmer har de også fått og den vil vokse raskt.

 

Skal jo tidlig krøkes. Lever i håpet om at i hvert fall en av de blir filmgal slik at jeg om ti års tid blir dratt med på typiske ungdomsfilmer anno 2018 og får hjelp til å se dem fra det litt yngre perspektiv. :)

Lenke til kommentar

Okok, jeg så TDK i kveld og er bare helt.. WOW! Det var helt fantastisk!

Jeg kan ikke si at jeg er noen Batman-fan, synes han slåss så kjedelig og sånt. Men dette var jo helt utrolig! Jeg vil tro det var mye på grunn av den strålende jokeren, som det er trist vi ikke får se mer av, at jeg likte den så godt. Han var bare helt strålende! Aaah, jeg blir så glad :D Og det hele toppet seg med kvalitetsmusikk fra min yndlingskomponist =D

 

Men jeg kom til å tenke på en ting. Kan Heath Ledger fortsatt få oscar for rollen? Selvom han er død. En annen ting er at noe av det herlige med jokeren er jo at han er så gal, på samme måte som han tar det så casual. (kanskje feil ord å bruke) Du skal være rimelig god om du klarer å spille det så godt. Kan det ha noe med at Heath begynte å bli litt "gal" selv?

Lenke til kommentar
Okok, jeg så TDK i kveld og er bare helt.. WOW! Det var helt fantastisk!

Jeg kan ikke si at jeg er noen Batman-fan, synes han slåss så kjedelig og sånt. Men dette var jo helt utrolig! Jeg vil tro det var mye på grunn av den strålende jokeren, som det er trist vi ikke får se mer av, at jeg likte den så godt. Han var bare helt strålende! Aaah, jeg blir så glad :D Og det hele toppet seg med kvalitetsmusikk fra min yndlingskomponist =D

 

Men jeg kom til å tenke på en ting. Kan Heath Ledger fortsatt få oscar for rollen? Selvom han er død. En annen ting er at noe av det herlige med jokeren er jo at han er så gal, på samme måte som han tar det så casual. (kanskje feil ord å bruke) Du skal være rimelig god om du klarer å spille det så godt. Kan det ha noe med at Heath begynte å bli litt "gal" selv?

Han kan fortsatt bli nominert og få oskar selv om han døde ja.

 

Angående om hans rolle som Joker hadde noe med hans død å gjøre er og forblir en spekulasjon. Han har nevnt at rollen tærte litt på han, men i hvor stor grad vet vi ikke.

Lenke til kommentar
Okok, jeg så TDK i kveld og er bare helt.. WOW! Det var helt fantastisk!

Jeg kan ikke si at jeg er noen Batman-fan, synes han slåss så kjedelig og sånt. Men dette var jo helt utrolig! Jeg vil tro det var mye på grunn av den strålende jokeren, som det er trist vi ikke får se mer av, at jeg likte den så godt. Han var bare helt strålende! Aaah, jeg blir så glad :D Og det hele toppet seg med kvalitetsmusikk fra min yndlingskomponist =D

 

Men jeg kom til å tenke på en ting. Kan Heath Ledger fortsatt få oscar for rollen? Selvom han er død. En annen ting er at noe av det herlige med jokeren er jo at han er så gal, på samme måte som han tar det så casual. (kanskje feil ord å bruke) Du skal være rimelig god om du klarer å spille det så godt. Kan det ha noe med at Heath begynte å bli litt "gal" selv?

Han kan fortsatt bli nominert og få oskar selv om han døde ja.

 

Angående om hans rolle som Joker hadde noe med hans død å gjøre er og forblir en spekulasjon. Han har nevnt at rollen tærte litt på han, men i hvor stor grad vet vi ikke.

 

Håper ikke døden hans var noe som helst med vilje. Han hadde jo hele fremtiden forran seg. Hadde han fortsatt levd er jeg bombesikker på at han hadde kommet til å bli en av de største skuespillerne noensinne.

 

Så forresten The Dark Knight i går jeg også. Det tok litt tid, men nå har det virkelig gått opp for meg hvor fantastisk den filmen var. Jeg vil se mer av det! Så fryktelig synd at vi ikke får se mer av Jokeren, filmens høydepunkt.

Lenke til kommentar
Hollywood-stjernenes dyreste tabber

 

Mange av de rollene som jeg aldri visste at ble tilbudt de skuespillerne, men enkelte av poengene var litt teite. Som Jolie og Keaton. Hun trengte ikke Charlie's Angels, og Batman Forever ville nok ikke vært det beste for Keatons rykte. Og hvorfor skulle Natalie Portman heller spilt i X-men enn V for Vendetta?

Sa Brosnan virkelig nei til en femte Bond-film? Fikk han i det hele tatt noe tilbud?
Lenke til kommentar

Dette er noko av det raraste eg har lese:

Akira

A live action version of the iconic anime film of the same name, the adaptation is believe to be being handled in two parts, and Leonardo DiCaprio has been linked with the project. It’s still at the scripting stage, although director Ruairi Robinson is attached to helm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...