Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg lar SteffyPants ta seg av Armageddon (Kjør på...)

 

Er du sikker på at du hadde puls når du så BB2, for kjedelig det er vel kanskje det siste jeg ville kalle den, en knall god actionfilm i Bay stil...

 

Krigsfilm delen av Pearl Harbor er konge, det er kjærlighets historien som ødlegger den filmen der...

7692631[/snapback]

Vær så snill, don't. Akkurat det har vi hørt mange nok ganger som det er. :ermm:

 

Nicolas Cage synes jeg forøvrig er en ganske anonym man. Kan egentlig ikke komme med noen roller der han virkelig har gjort en god rolle nå når jeg tenker meg om. :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg lar SteffyPants ta seg av Armageddon (Kjør på...)

 

Er du sikker på at du hadde puls når du så BB2, for kjedelig det er vel kanskje det siste jeg ville kalle den, en knall god actionfilm i Bay stil...

 

Krigsfilm delen av Pearl Harbor er konge, det er kjærlighets historien som ødlegger den filmen der...

7692631[/snapback]

Vær så snill, don't. Akkurat det har vi hørt mange nok ganger som det er. :ermm:

 

Nicolas Cage synes jeg forøvrig er en ganske anonym man. Kan egentlig ikke komme med noen roller der han virkelig har gjort en god rolle nå når jeg tenker meg om. :hmm:

7692989[/snapback]

 

Cage gjorde aldeles glimrende og ulike roller i Adaptation, Wild at Heart og ikke minst Leaving Las Vegas.

7692479[/snapback]

 

Påstå at han gjør dårlige rolletolkninger i overnevnte filmer. I dare you.

Lenke til kommentar
Poenget mitt er at Titanic har såpass mange feil som gjør at filmen ikke er til stor nytte for historisk interesserte.

7687600[/snapback]

Visst gjør den det. Filmen inneholder mengder med handlinger som er basert på vitnebeskrivelser. Leonardo sin skikkelse er som Forrest Gump, den dumper borti ekte hendelser. Selv så jeg den grunnet min interesse for historie og der var den særdeles tilfredsstillende. Spesielt hvordan man for en gangs skyld fikk en riktig form av havariet. Tidligere filmer om dette inneholder mye feil, siden de ble spilt inn når vraket ikke var funnet. Denne filmen fikk det mer korrekt siden de kunne bruke vraket til å simulere hvordan det hele foregikk.

 

Historisk sett har filmen stor nytteverdi. Og i tillegg gir den en kjærlighetshistorie preget av spenning. At gutter ofte er allergisk mot kjærlighetshistorier får så være, men denne filmen er av de spesielle og den er utvilsomt en av tidenes ti mest suksefulle filmer.

 

Men det er jo nettopp det som er poenget. Filmen er ikke spesiell i det hele tatt. Den inneholder den helt vanlige kjærlighetshistorien som Shakespeare og mange andre folk før ham igjen skrev for mange hundre år siden, og som finnes i omtrent halvparten av alle Hollywood-dramafilmer! To mennesker elsker hverandre så høyt at det er for godt til å være sant - så ender det med at de to ikke får hverandre. Putt dette på en svær båt som synker, så får du en av tidenes beste og mest "spesielle" filmer? Gimme a break.

7689950[/snapback]

 

Om du vil ignorere faktum så gjerne det. At filmen er spesiell har den bevist. Det endres ikke av at folk ikke likte filmen. Filmen omhandler en av tidenes mest omtalte hendelser. De bruker en kjærlighetsfortelling til å formidle en sann hendelse. Den oppnådde å bli en av tidenes mes suksefulle filmer.

 

Den er spesiell. Den har prestert noe unikt og spesielt. Det er faktisk mulig å se at en film er spesiell selv om man ikke liker den. ;)

 

Manx: Cage er en møkkamann som kun har ETT fjes. Han spiller den samme sturete rollen i ALLE filmene hans.

7690499[/snapback]

 

Dette er jo feil. Cage har spilt mange forskjellige roller og har gjort mange bra prestasjoner. Jeg kan ikke skjønne hvordan man kan påstå at han spiller samme rolle i alle filmene sine.

Lenke til kommentar
Om du vil ignorere faktum så gjerne det. At filmen er spesiell har den bevist. Det endres ikke av at folk ikke likte filmen. Filmen omhandler en av tidenes mest omtalte hendelser. De bruker en kjærlighetsfortelling til å formidle en sann hendelse. Den oppnådde å bli en av tidenes mes suksefulle filmer.

 

Den er spesiell. Den har prestert noe unikt og spesielt. Det er faktisk mulig å se at en film er spesiell selv om man ikke liker den. ;)

7693104[/snapback]

 

Nå høres det bare ut som om at du sitter med fakta, og at du bestemmer hva som er rett og hva som er galt om alt sammen. Alle de som mener noe annet enn deg, tar bare totalt feil. Nøyaktig hva er det som er så spesielt med filmen da? Hva er det vi ikke har sett før? Hva er det som gjør at den skiller seg så uhorvelig mye ut?

 

FIFA 07 solgte mest av alle spill i fjor, men det er ikke noe veldig spesielt spill, det. Ikke mye vi ikke har sett før i det. At en film grosserer jævlig mye betyr ikke at den er noe spesiell. Jeg tør påstå at det ofte er motsatt. Den er så bred og "standard" at alle liker den, fordi alle har sett det før i en eller annen film, og gjerne vil ha mer. Da blir Titanic redningen.

 

At jeg ikke liker filmen har ikke noe med saken å gjøre. Jeg liker ikke CM og FM, men jeg sier ikke at de er dårlige på grunn av det.

 

Bad Boys 2 synes jeg forresten var en skuffende film. Sutringen og kranglingen til Martin Lawrence gnagde hull i hodet mitt. Jeg likte 1'ern veldig godt, men 2'ern... det ble bare alt for mye. Folk likte kranglinga i 1'ern, og dermed trodde Bay at han var smart da han lagde 2'ern, og sørget for at den inneholdt 99% uendelig krangling. Jeg er en så stor kverulant at jeg ikke trenger å gå på kino for å se krangling.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg misliker Bad Boys II sterkt. Klisjèer i bøttevis og humor som gir gåsehud av den negative typen.

7693699[/snapback]

 

Enig, en film med større fjortissfaktor skal man lete lenge etter.

7693848[/snapback]

 

Forklar.

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg bryter rett inni en debatt nå, i så fall, bare overse hele skiten, men må bare si at Saw 3 rett og slett var så grotesk til tider at jeg ble oppriktig kvalm. Og jeg er jaggu meg ikke første som blir det heller. Ellers helt ok, hva kan du forvente av en 3'er?

Lenke til kommentar
Jeg misliker Bad Boys II sterkt. Klisjèer i bøttevis og humor som gir gåsehud av den negative typen.

7693699[/snapback]

 

Enig, en film med større fjortissfaktor skal man lete lenge etter.

7693848[/snapback]

 

Forklar.

7693985[/snapback]

Han har forsåvidt rett, den er rettet mot en målgruppe som ikke røyker pipe og går med stokk. Den er også et bra eksempel på hvordan sånne filmer skal være. Folk flest klarer ikke å se kvalitet i sjangere de ikke liker (meg inkludert, jeg ser ingen forskjell på Narnia og Ringenes Herre, begge var like kjedelige), og tror The Core og Armageddon, eller Godzilla og The Host kan sammenlignes. Det er snakk om utførelse, og selv i en sjanger man ikke liker finnes det gode og dårlige filmer.

Lenke til kommentar
Jeg misliker Bad Boys II sterkt. Klisjèer i bøttevis og humor som gir gåsehud av den negative typen.

7693699[/snapback]

 

Enig, en film med større fjortissfaktor skal man lete lenge etter.

7693848[/snapback]

 

Forklar.

7693985[/snapback]

 

Humoren er billig og spiller på ting som typisk "fjortisser" finner morsomt. Et glimrende eksempel er da Martin Lawrence havner på samme tralle som det liket med store pupper. Eller de småkranglene mellom Smith og Lawrence mens kulene flyr. Nå er jeg av typen som hater filmer som inneholder stadige stikk av små liksom-morsomme kommentarer i kampens hete, og når filmen inneholder omtrent 30 slike tilfeller iløpet av like mange minutter blir jeg rett og slett lei.

 

Actionscenene er alt for overdådige for min smak, og jeg mener produsentene har gått i fella og tenkt at jo mer effekter og lyd - jo bedre actionscene.

 

Når filmen også er like urealistisk som at Moss vinner tippeligaen iløpet av to sesonger, så får den nok strykkarakter fra meg.

 

Nå er jeg ingen filmanmelder, og har nok ikke sett halvparten av filmene de største filmnerdene her inne gjør, men dette var da min mening av filmen.

 

Edit: Når det gjelder sjanger så er jeg igrunn stor fan av actionfilmer, men de bør helst lages med et snev av intelligens. Jeg likte Bad Boys veldig godt, men i Bad Boys 2 blir det alt for mye av det gode (evt. dårlige).

Endret av Rakkerunge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...