Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skumleste jeg så som liten var Predator. Jeg tilbragte mer tid under bordet på kjøkkenet enn fremfor tv'en.

 

Jeg tror det var den måten min far ville lære meg og broderen at slike filmer ikke var for oss enda, da vi maste ustanselig om å få se Rambo m.m. Funket ikke helt på min bror, han satt uanfektet og stirret intenst på det som fant sted. Spooky.

 

Til den dag i dag har jeg vanskeligheter med å se på skrekkfilmer. Lever meg litt vel mye inn i filmer :wee:

 

Men ingenting er verre enn "pinlige øyeblikk" på storskjermen. Det gjør ondt å se på.

Lenke til kommentar

For min del så er det denne herren som gjorde at jeg ikke sov flere netter på rad (de gangene han dukket opp...) når serien gikk på nrk på fryktelig tidlig på 90 tallet...

 

twin_peaks_37.jpg

 

 

Det ble så ille til slutt at mine foreldre måtte ta opp serien sånn at jeg kunne se den på dagtid og ikke kveldene like før jeg skulle legge meg, i frykt for at Bob skulle dukke opp :p

Lenke til kommentar

En av mine første horror-opplevelser fra barndommen er Don Bluth-filmen "The Secret of NIMH". Den handler om en musefamilie som bor bak en stor stein på en bondegård. Og den kloke gammelmusa advarer dem at bonden vil komme med treskeren om kort tid, og de må få flyttet hjemmet sitt. Så drar musemor til The Great Owl (storugla), og får til råd å finne noen superintelligente rotter som har skapt et eget samfunn under jorda. Så viser det seg at mannen hennes var en del av et genetisk eksperiment der menneskegener og rottegener ble blandet, og at han var en helt som befridde alle rottene så alle kjenner navnet hans når hun nevner det. Ellers hadde hun blitt drept momentant.

 

Filmen er dritskummel, storugla er et monster uten sidestykke, og det bor en svær katt på gården som heter Dracula.

Pluss at rottene har sin storskurk også. Og jeg grein alltid når den kloke gamlerotta Nikodemus dør under flytteoperasjonen i regnværet pga sabotasje.

 

MV5BNzAzODU2NTM5MV5BMl5BanBnXkFtZTYwNjU5MTc4._V1._SX216_SY336_.jpg

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det er synd. Jeg så litt av Brother Bear på torsdag (Jeg var halvfull og sovna etter en halvtime dog), og det er skuffende at Disney har gått fra fantastiske mesterverk som Pinocchio og Lion King til platte, kjedelige filmer som Brother Bear. Det er som Bytex sier, at tegningene er så mye bedre i de gamle. De har sjarm, atmosfære, og det er detaljene som gjør det. Dessuten er ikke historiene de samme, og jeg kan ikke tenke meg at vi får se scener som i Pinocchio i dagens Disney-filmer.

Lenke til kommentar
For min del så er det denne herren som gjorde at jeg ikke sov flere netter på rad (de gangene han dukket opp...) når serien gikk på nrk på fryktelig tidlig på 90 tallet...

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

twin_peaks_37.jpg

 

Det ble så ille til slutt at mine foreldre måtte ta opp serien sånn at jeg kunne se den på dagtid og ikke kveldene like før jeg skulle legge meg, i frykt for at Bob skulle dukke opp :p

 

Ja, fy faen..

 

Han her, når han gikk i bakgrunnen, snudde seg mot deg, og gitt rett mot skjermen mens han krabbet over sofaen, er da jeg har vært mest redd i hele min filmkarriere... Jeg blir veldig sjelden redd, og jeg kan ærlig talt bare huske Bob her som den eneste som virkelig har skremt meg.. jeg måtte sette hendene foran ansiktet og gløtte litt i mellom.. :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...