prada8 Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 om-to-timer-ser-jeg-TDK.Har-ikke-sett-noen-batmanfilmer-før...Tror-dere-det-er-et-stort-minus? Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 Trokke det er noe minus om du ikke har sett de gamle, men er selfølgelig ett lite pluss å se Batman Begins. Må si jeg misunner alle som skal se den ikveld, mens jeg må vente til imorgen. Får slå på BB imens eller noe. Lenke til kommentar
My War Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 om-to-timer-ser-jeg-TDK.Har-ikke-sett-noen-batmanfilmer-før...Tror-dere-det-er-et-stort-minus? Jo, et lite minus med det. Skal hvist fortsette der Batman Begins slutta, leste jeg. Lenke til kommentar
prada8 Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 Kan-noen-gi-meg-en-rask-update? Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 Leste i en artikkel at The Dark Knight tar plass _før_ Batman Begins, men jeg har alltid trodd at den var etter - med Gotham Knight mellom? Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 Leste i en artikkel at The Dark Knight tar plass _før_ Batman Begins, men jeg har alltid trodd at den var etter - med Gotham Knight mellom? The Dark Knight tar ikke plass før Batman Begins nei. Er jo en grunn til at Batman får kortet til Joker på slutten av filmen. Begins handler om hvordan han ble Batman, mens TDK omhandler hvordan han ble the Dark Knight. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 I kronologisk rekkefølge: Batman Begins -> Batman: Gotham Knight -> The Dark Knight. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 Da stikker jeg å ser TDK! :D Kommer med anmeldelse når den er ferdig, om jeg lever! Take care now. Bye bye then! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 Hvorfor-skriver-du-slik......det-ser-litt-rart-ut ? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) Detskalegentligværeslik,menbindestrekergjørdetvesentligmerleselig. En skrivemåte for å vise at man sier noe svært raskt, evt. mumle. Endret 24. juli 2008 av Otth Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 I kronologisk rekkefølge: Batman Begins -> Batman: Gotham Knight -> The Dark Knight. Batman: Gotham Knight føltes svært lite som noe som har med de to Nolan-filmene. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 Etter å selv ha sett filmen ville jeg si at man kan se TDK uten å ha sett BB, man får jo en enorm underholdningsverdi nontheless. Men selve påskehøna er jo å ha sett BB først, vite hvem alle folkene er, og fått med seg hvorfor denne Batman er spennende for såpass mange. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 Batman: Gotham Knight føltes svært lite som noe som har med de to Nolan-filmene. Må si meg helt enig der. For de som ikke er anime eller hard core Batman fans gir ikke filmen noe særlig. Jeg synes også at det er svært uærlig å markedsføre denne filmen som en mellomhistorie av BB og TDK. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) Absolutt, den har ikke så veldig mye med de å gjøre, men den forteller litt om hva som har skjedd det året mellom Batman Begins og The Dark Knight. Batman: Gotham Knight spoilere nedenfor, jeg forklarer hvorfor den er relevant til TDK. Den inneholder en del scener hvor vi bla. ser Fox og Wayne diskutere den nye dingsen som fungerer ypperlig mot kuler, hvor han til slutt finner ut at det ønsker han ikke bruke, fordi når den reflekterer kuler så har den en stor sjanse for å drepe de kriminelle, og det er ikke det han ønsker. Derfor sier han følgende til Fox: "I'm willing to put my life on the line to do what I have to, but it has to be mine, no one elses". Derfor ønsker han å bekjempe de kriminelle, men han vil ikke drepe dem mens han gjør det. Ellers får vi også et lite gjensyn med de to andre politimennene som jobber under Gordon i episoden Crossfire, de kommer vil også til å få se i The Dark Knight. Bortsett fra det er det litt info om hva innbyggerne i Gotham synes om Batmans gjerninger og hvilken inntrykk de har av han så langt. Alt i alt, er Batman: Gotham Knight svært relevant, fyller opp året som vi ellers ville ha spekulert hva som har skjedd osv. Endret 24. juli 2008 av Erasus Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 Filmen (eller samlingen av de seks kortfilmene, som det egentlig er) var interessant og den tok mytologien og endel problemstillinger som jeg vet er aktuell i TDK på kornet. Hele "vigilante"-greiene, samt at den ene av historiene virkelig tok dette med alle ryktene som svermet rundt Batman. Men handlingsmessig så er den inkonsekvent, eksempelvis en av historiene som gikk på utstyr ("kevlar"-vest). Når man ser rustningen han løper rundt med i TDK så passer ikke akkurat den historien helt inn. Hadde det vært noe som hendte før TDK så ville ikke Batman løpt rund med en drakt som var skuddsikker. Og så var det langt mer fantasi og spekulære scener. Ikke mye "realisme" å spore. Gøy var det nå uansett, selv om de stadige variasjonene gjør at man finner ting man ikke liker. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 Nå er jeg nesten lei av Batman her. UTEN å ha sett TDK Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 *snip* Jeg har nettopp sett Batman Begins (igjen) og der får vi se at Fox nevner hvordan drakten er skuddsikker. Dvs den første drakten han hadde. Så det passer ikke inn i kontinuiteten. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 Nå er jeg nesten lei av Batman her. UTEN å ha sett TDK Velkommen til en filmelskers verden. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 Nå er jeg nesten lei av Batman her. UTEN å ha sett TDK Velkommen til en filmelskers verden. Takk? Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 *snip* Jeg har nettopp sett Batman Begins (igjen) og der får vi se at Fox nevner hvordan drakten er skuddsikker. Dvs den første drakten han hadde. Så det passer ikke inn i kontinuiteten. Drakten er ikke akkurat skuddsikker, når Wayne spør: "Bulletproof?", så svarer Fox: "Anything but a straight shot". Dermed er det jeg skrev i spoileren relevant for hva Fox bestemmer for å utvikle til Wayne i ettertid. Noe som definitivt "stopper" alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå