Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Leste i en artikkel at The Dark Knight tar plass _før_ Batman Begins, men jeg har alltid trodd at den var etter - med Gotham Knight mellom?

 

The Dark Knight tar ikke plass før Batman Begins nei. Er jo en grunn til at Batman får kortet til Joker på slutten av filmen. Begins handler om hvordan han ble Batman, mens TDK omhandler hvordan han ble the Dark Knight.

Lenke til kommentar
Batman: Gotham Knight føltes svært lite som noe som har med de to Nolan-filmene.

 

Må si meg helt enig der.

 

For de som ikke er anime eller hard core Batman fans gir ikke filmen noe særlig.

 

Jeg synes også at det er svært uærlig å markedsføre denne filmen som en mellomhistorie av BB og TDK. :no:

Lenke til kommentar

Absolutt, den har ikke så veldig mye med de å gjøre, men den forteller litt om hva som har skjedd det året mellom Batman Begins og The Dark Knight.

 

Batman: Gotham Knight spoilere nedenfor, jeg forklarer hvorfor den er relevant til TDK.

 

 

Den inneholder en del scener hvor vi bla. ser Fox og Wayne diskutere den nye dingsen som fungerer ypperlig mot kuler, hvor han til slutt finner ut at det ønsker han ikke bruke, fordi når den reflekterer kuler så har den en stor sjanse for å drepe de kriminelle, og det er ikke det han ønsker. Derfor sier han følgende til Fox: "I'm willing to put my life on the line to do what I have to, but it has to be mine, no one elses". Derfor ønsker han å bekjempe de kriminelle, men han vil ikke drepe dem mens han gjør det.

 

Ellers får vi også et lite gjensyn med de to andre politimennene som jobber under Gordon i episoden Crossfire, de kommer vil også til å få se i The Dark Knight. Bortsett fra det er det litt info om hva innbyggerne i Gotham synes om Batmans gjerninger og hvilken inntrykk de har av han så langt. Alt i alt, er Batman: Gotham Knight svært relevant, fyller opp året som vi ellers ville ha spekulert hva som har skjedd osv.

 

Endret av Erasus
Lenke til kommentar

Filmen (eller samlingen av de seks kortfilmene, som det egentlig er) var interessant og den tok mytologien og endel problemstillinger som jeg vet er aktuell i TDK på kornet. Hele "vigilante"-greiene, samt at den ene av historiene virkelig tok dette med alle ryktene som svermet rundt Batman. Men handlingsmessig så er den inkonsekvent, eksempelvis en av historiene som gikk på utstyr ("kevlar"-vest). Når man ser rustningen han løper rundt med i TDK så passer ikke akkurat den historien helt inn. Hadde det vært noe som hendte før TDK så ville ikke Batman løpt rund med en drakt som var skuddsikker.

 

Og så var det langt mer fantasi og spekulære scener. Ikke mye "realisme" å spore. Gøy var det nå uansett, selv om de stadige variasjonene gjør at man finner ting man ikke liker.

Lenke til kommentar
*snip*

 

Jeg har nettopp sett Batman Begins (igjen) og der får vi se at Fox nevner hvordan drakten er skuddsikker. Dvs den første drakten han hadde. Så det passer ikke inn i kontinuiteten.

Drakten er ikke akkurat skuddsikker, når Wayne spør: "Bulletproof?", så svarer Fox: "Anything but a straight shot". Dermed er det jeg skrev i spoileren relevant for hva Fox bestemmer for å utvikle til Wayne i ettertid. Noe som definitivt "stopper" alt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...