Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2001 A Space Odyssey - Blu-ray

Der Untergang

The Man Who Shot Liberty Valance

Butch Cassidy and the Sundance Kid

The Texas Chainsaw Massacre (1974)

Hotel Rwanda

The Bourne Supremacy

Superbad

Independence Day

The Abyss

Oldboy

 

Til sammen 858 kr. Det blir vakre kvelder framover.

 

edit: Jeg telte hylla nå, og fant ut at jeg har 62 usette filmer!

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar
Vi er nok kjipe på tegneseriefronten vi og. Svenskene er derimot fantastiske.

Svenskene har Rocky og Arne And, det er langt fra fantastisk. Danskene derimot har mye bra på tegneseriefronten.

 

Var det ikke snakk om en Rocky-film en gang? (Altså Rocky som i tegneserien)

Nei, det var snakk om en animasjons serie basert på Rocky tegneserien og den er vel under produksjon as we speak.

Lenke til kommentar
Det blir spennende a se om Dotten lar TDK overta plassen til Superman som den beste superheltfilmen noensinne. Det er ingen tvil om at selve filmen er mye bedre, men nostalgi virker til a vaere viktigere.

 

Superman var først. Som karakter er han mer interessant og filmmagien jeg opplevde kan ingen film som satser på "realisme" klare å matche. Jeg er mer spent på om den overgår Batman til Burton, men det er urettferdig å sammenligne. Filmene satser på to vidt forskjellige ting. Samme karakterer, men allikevel helt andre premisser. Jeg vet ikke helt hva Nolans stil kan sammenlignes med i superheltsjangeren. Superman og Spider-Man kan sammenlignes, Burtons Batman og V for Vendetta kan sammenlignes (stil ikke substans). Men Batman Begins (og trolig oppfølger) kjører en annen stil.

 

Superman, grunnet opplevelsen den ga meg og det at jeg anser den og Star Wars som det som antente filmentusiasten i meg, vil alltid holde en spesiell plass for meg (og mange andre fra min generasjon). For meg er det den beste filmen som er der ute. Jeg blir fornøyd om TDK kan havne i puljen av de beste av de beste superheltfilmer. Er så mange av slike typer filmer nå at jeg vet TDK ikke vil komme med noe nyskapende når det kommer til tema, men jeg håper det blir noe helt nytt når det kommer til opplevelse. :)

 

Når det kommer til superheltsjangeren så er vel det eneste som mangler nå en musikal. Komedie, drama, action, thriller, krim ... den har filmer som dekker alt det der.

 

I kveld skal Batman Begins sees igjen, som oppvarming til morgendagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...