Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, gleder meg til å se førstemann som gir TDK en dårlig karakter her på forumet. Må vel mobilisere halve moderatorteamet i forsvar av vedkommende når horden av fanboys goes for the kill ...

Jeg har ikke engang sett Batman Begins. Planen er derimot å se de begge rundt hjørnet. Skal virkelig gni meg i hendene om en superheltfilm tilsvarer 10/10 her i gården.

Lenke til kommentar

Kan jo se BB helt uavhengig av de andre. Men de fleste vet jo hvem Batman er uansett. Så tror man også godt kan se TDK uten å ha sett noen før. Selv skal jeg starte med Batman og Batman Returns i morgen. Så Forever på torsdag. Deretter BB dagen jeg skal se TDK. Jeg hopper bukk over B&R.

Lenke til kommentar

Den dagen enhver forbanna TDK-anmeldelse IKKE tar med denne setningen i begynnelsen:

 

"At Heath Ledger spiller rollen, den nest-siste han rakk før han døde av en overdose i januar i år, fyller en selvfølgelig med ekstra oppmerksomhet og sorg - på forhånd." (VG Nett)

 

skal jeg juble. Hype-helvetet har ingen grenser.

Lenke til kommentar
Den dagen enhver forbanna TDK-anmeldelse IKKE tar med denne setningen i begynnelsen:

 

"At Heath Ledger spiller rollen, den nest-siste han rakk før han døde av en overdose i januar i år, fyller en selvfølgelig med ekstra oppmerksomhet og sorg - på forhånd." (VG Nett)

 

skal jeg juble. Hype-helvetet har ingen grenser.

Ja, snart begynner vel Hollywood studione å drepe bi- og/eller hovedroller på alle filmene de produserer. Slik at alle filmene deres kan komme som #1 på IMDb, få tidenes mest innbringende første visning, tidenes åpningsdag, åpningshelg og 94% på Rotten Tomatoes. :)

Lenke til kommentar
Hehe, gleder meg til å se førstemann som gir TDK en dårlig karakter her på forumet.

Hehe, og med "dårlig karakter" mener du vel alt under 10/10?

 

1-4 er dårlig for min del, 5 er middels, 6-8 er de gode filmene mens 9 og 10 benyttes til det som er noe utenom det vanlige godt. Rent personlig ligger de fleste superheltfilmer fra 3-7. Jeg har vel gitt to slike filmer 9 og en 10 om jeg husker riktig. Batman Begins er en 8'er i min bok og frem til alle anmeldelsene kom og publikumsresponsen så tvilte jeg på at The Dark Knight ville bli en 9 eller 10 (men har selvfølgelig håp om det, å håpe på annet er ren og skjær idioti). Vi får se på fredag, om sykdommen gir seg og jeg får anledning til å se den. Jeg må si jeg er temmelig satt ut av den gode responsen. Det er så absolutt ingen negativ ting, men nå vil sammenligninger bli enda verre i fremtiden. Er så lei at filmer i denne sjangeren skal settes opp mot Batman Begins, blir ikke noe bedre nå. Jeg håper inderlig ikke alle filmer i sjangeren skal satse på slik kunstig realisme, det finnes forskjellige måter å lykkes på. V for Vendetta i Nolan-stil tror jeg ikke ville funket og det samme går for det Marvel prøver på med sine filmer. Så det er slitsomt når man klager over at de ikke er like "realistiske" som Nolans Batman. Sjangeren ville vært kjedelig om det hadde vært tilfelle, man trenger variasjon.

 

Men for all del, om noen presterer å gi TDK filmen 7 eller 8 så får de sikker kjeft da også. Glemmer ikke da jeg ga Goodfellas 6/10 i sin tid og enkelte faktisk ble sure, som om min opplevelse har noe å si for andre. Det betyr for meg at filmen opplevdes som nokså god, men det var visst noe galt med meg siden den ikke fikk 10. Man kødder vel ikke med en Scorsese-film. Ikke vet jeg. :)

Lenke til kommentar
Tror dere filmanmeldere flest er påvirket av bortgangen til Heath Ledger når de anmelder TDK?

 

Jeg både tror og håper ikke det. :)

Jeg tror nok at Ledger faktoren absolutt er til stede, særlig i amerikanske medier. Utfra hypehysteriet virker det som om mange baserer sin karaktergiving nettopp på Ledgers rolleprestasjon.

Jo, ikke rart at mange baserer sin karakter på nettopp en hovedperson i en film da. Det er jo mange filmer som hadde vært langt dårligere uten nettopp den hovedpersonen (Dom Dommere - Jim Carrey, One Flew Over The .. - Jack Nicholson). Så om anmeldere gir ros til Ledger, på grunn av rollen, ikke hans død, og deretter gir kreditt til filmen er jo egentlig ikke så veldig mystisk. :)

 

Men, jeg skjønner poenget ditt. Det er nok en handfull av anmeldere som har rullet terningen en til side, med tankte på Ledgers død.

Lenke til kommentar
Burde man se Batman Begins først?

 

Blir vel litt som å se Return of the King før Two Towers og Brotherhood of the Ring.

What? Batman Begins har ikke noe med Tim Burton sine filmer i det hele tatt. og er en individuell filmserie som kun består av den og TDK.

Ehh.. What? :ermm:

Lenke til kommentar
Burde man se Batman Begins først?

 

Blir vel litt som å se Return of the King før Two Towers og Brotherhood of the Ring.

What? Batman Begins har ikke noe med Tim Burton sine filmer i det hele tatt. og er en individuell filmserie som kun består av den og TDK.

Nei men TDK har med Batman Begins å gjøre. :)

Lenke til kommentar
Tror dere filmanmeldere flest er påvirket av bortgangen til Heath Ledger når de anmelder TDK?

 

Jeg både tror og håper ikke det. :)

Jeg tenkte ikke over at han var dod for jeg var ferdig med filmen og hadde begynt a formulere tanker i hodet mitt om den (beste film noensinne, eller bare siden 1970?) da jeg kom pa at han var dod, og jeg ble litt lei meg. Jeg tenkte ikke over det ellers, og det tror jeg ikke du vil heller nar du ser filmen. Rolletolkningen er alt for sterk og alt for god til at folk som ikke har sett film kan avfeie det som "hype". Hadde du ikke fortalt meg at Heath dode, sa hadde eneste forskjell vaert at han hadde vaert verdens storste nalevende stjerne, mens han na er den nyeste i en rekke med talentfulle mennesker som dode for tidlig.

 

Eller for a si det sann - han er like overvurdert og hypet som Jim Morrison, Jimi Hendrix, Janis Joplin og James Dean.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...