Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det så utrolig da? Han har jo spilt seriøse roller før Eternal Sunshine. Selv om at Truman Show har mye komedie, vil jeg påstå at den først og fremst er en dramafilm - hvor Carrey gjør en knallgod jobb. Man On The Moon bør også nevnes. Fyren er en god skuespiller, og selv om at han har ADDx100, klarer han lett å levere roller av alle slag. I mine øyne, i allefall. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvilken film/serie som forst hadde flashbacks i hoykontrast? Jeg kom til a tenke pa det ikveld da jeg sa pa CSI, som alltid har hatt det, og lurte pa hvem som var forst ute. Det er blitt en selvfolge na, enten man ser pa Bourne eller en tilfeldig politiserie, at hoye kontraster betyr flashback - jeg lurer pa hvor gammel den tradisjonen er.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så utrolig da? Han har jo spilt seriøse roller før Eternal Sunshine. Selv om at Truman Show har mye komedie, vil jeg påstå at den først og fremst er en dramafilm - hvor Carrey gjør en knallgod jobb. Man On The Moon bør også nevnes. Fyren er en god skuespiller, og selv om at han har ADDx100, klarer han lett å levere roller av alle slag. I mine øyne, i allefall. :)
Han bommet dog stygt i Number 23. Særdeles lite overbevisende i sin rolletolking.
Lenke til kommentar

Hehe, gleder meg til å se førstemann som gir TDK en dårlig karakter her på forumet. Må vel mobilisere halve moderatorteamet i forsvar av vedkommende når horden av fanboys goes for the kill ...

 

Kjenner helst Carrey fra filmer som jeg likte veldig godt som barn. I ettertid har jeg ikke hatt mye respekt for Carrey for disse rollene, selv om jeg liker han i f.eks. The Mask og Dum og Dummere. Dette er første gang jeg ser han spille så seriøst og dyktig.

 

Jeg har mer respekt for Jim Carrey sine prestasjoner i komediene enn i dramafilmene. Syntes han gjorde det veldig bra i de nevnte dramafilmer, men det finnes endel andre er ute som ville klart det samme. Men man vil ikke engang benytte fingrene på hånd nummer to for å telle opp noen levende skuespillere som ville klart å perfeksjonere og spille bedre enn hva han gjorde i sine 90-talls komedier. Ikke særlig meningsfylte filmer, men knall var de nå uansett :)

Lenke til kommentar
Tror dere filmanmeldere flest er påvirket av bortgangen til Heath Ledger når de anmelder TDK?

 

Jeg både tror og håper ikke det. :)

Jeg tror nok at Ledger faktoren absolutt er til stede, særlig i amerikanske medier. Utfra hypehysteriet virker det som om mange baserer sin karaktergiving nettopp på Ledgers rolleprestasjon.

 

OT: Hva synes dere om Ledgers innsats i "Brokeback Mountain"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...