Infenso Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Det er ikke mye som slår en god eventyrfilm, nei. Tidligere i dag fikk jeg endelig sett Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Det var virkelig en god film. Utrolig at Jim Carrey faktisk kan levere en slik rolle. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Hvorfor er det så utrolig da? Han har jo spilt seriøse roller før Eternal Sunshine. Selv om at Truman Show har mye komedie, vil jeg påstå at den først og fremst er en dramafilm - hvor Carrey gjør en knallgod jobb. Man On The Moon bør også nevnes. Fyren er en god skuespiller, og selv om at han har ADDx100, klarer han lett å levere roller av alle slag. I mine øyne, i allefall. Endret 21. juli 2008 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Kjenner helst Carrey fra filmer som jeg likte veldig godt som barn. I ettertid har jeg ikke hatt mye respekt for Carrey for disse rollene, selv om jeg liker han i f.eks. The Mask og Dum og Dummere. Dette er første gang jeg ser han spille så seriøst og dyktig. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Kan noen forklare meg en ting på Hancock? Hvis de ble dødelige av å være nær hverandre, hvordan kunne de ha bodd sammen i så mange år? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Kan noen forklare meg en ting på Hancock? Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor Ingen klarte å skade dem hardt nok for å si det slik. Når de var sammen så kunne de dø, i motsetning til når de var atskilt og de tålte alt. Endret 22. juli 2008 av heanwi Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Er det noen som vet hvilken film/serie som forst hadde flashbacks i hoykontrast? Jeg kom til a tenke pa det ikveld da jeg sa pa CSI, som alltid har hatt det, og lurte pa hvem som var forst ute. Det er blitt en selvfolge na, enten man ser pa Bourne eller en tilfeldig politiserie, at hoye kontraster betyr flashback - jeg lurer pa hvor gammel den tradisjonen er. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Hvorfor er det så utrolig da? Han har jo spilt seriøse roller før Eternal Sunshine. Selv om at Truman Show har mye komedie, vil jeg påstå at den først og fremst er en dramafilm - hvor Carrey gjør en knallgod jobb. Man On The Moon bør også nevnes. Fyren er en god skuespiller, og selv om at han har ADDx100, klarer han lett å levere roller av alle slag. I mine øyne, i allefall. Han bommet dog stygt i Number 23. Særdeles lite overbevisende i sin rolletolking. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 - Nye «Batman» er kjedelig Så forfriskende å se at noen ikke svelger «Ledger-hypen» helt rått. Nå som det er sagt så gleder jeg meg skikkelig til den 25. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Hehe, gleder meg til å se førstemann som gir TDK en dårlig karakter her på forumet. Må vel mobilisere halve moderatorteamet i forsvar av vedkommende når horden av fanboys goes for the kill ... Kjenner helst Carrey fra filmer som jeg likte veldig godt som barn. I ettertid har jeg ikke hatt mye respekt for Carrey for disse rollene, selv om jeg liker han i f.eks. The Mask og Dum og Dummere. Dette er første gang jeg ser han spille så seriøst og dyktig. Jeg har mer respekt for Jim Carrey sine prestasjoner i komediene enn i dramafilmene. Syntes han gjorde det veldig bra i de nevnte dramafilmer, men det finnes endel andre er ute som ville klart det samme. Men man vil ikke engang benytte fingrene på hånd nummer to for å telle opp noen levende skuespillere som ville klart å perfeksjonere og spille bedre enn hva han gjorde i sine 90-talls komedier. Ikke særlig meningsfylte filmer, men knall var de nå uansett Lenke til kommentar
Essem Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Det er ikke mye som slår en god eventyrfilm, nei. Troode jeg skulle få se en god eventyrfilm da jeg så "journey to the center of the earth" for litt siden. Makan til klønete film... Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Det er ikke mye som slår en god eventyrfilm, nei. Troode jeg skulle få se en god eventyrfilm da jeg så "journey to the center of the earth" for litt siden. Makan til klønete film... Da må du prøve orginalen. Ikke all verden til film, men historien er god. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Hehe, gleder meg til å se førstemann som gir TDK en dårlig karakter her på forumet. Hehe, og med "dårlig karakter" mener du vel alt under 10/10? Lenke til kommentar
CCola Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Helt utrolig! 70000 votes og 9,6 på imdb! Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Hvor lenge bruker slike storfilmer gå på kino? Jeg kommer meg nemlig ikke av flekken før semesterstart godt uti august. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Hvor lenge bruker slike storfilmer gå på kino? Jeg kommer meg nemlig ikke av flekken før semesterstart godt uti august. Stor filmer går nok iallfall en mnd på kino, så jeg tror du greier deg. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Troode jeg skulle få se en god eventyrfilm da jeg så "journey to the center of the earth" for litt siden. Makan til klønete film... Da må du prøve orginalen. Ikke all verden til film, men historien er god. Historien er vel den samme i alle innspillingene. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Siden det er flere som sjekker her enn i "gode filmer som går på tv"-tråden; Down By Law NRK2 23:00 Rebel Without A Cause NRK1 23:15. Litt kjipt at to filmer som regnes som så bra går såpass oppå hverandre at man ikke kan se begge, men men. Hvis jeg er hjemme i kveld blir det nok Rebel Without A Cause. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Tror dere filmanmeldere flest er påvirket av bortgangen til Heath Ledger når de anmelder TDK? Jeg både tror og håper ikke det. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg tror ikke det nei, men de som ikke liker filmen bruker av og til nettopp det for å begrunne hvorfor filmen er såpass overrated. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Tror dere filmanmeldere flest er påvirket av bortgangen til Heath Ledger når de anmelder TDK? Jeg både tror og håper ikke det. Jeg tror nok at Ledger faktoren absolutt er til stede, særlig i amerikanske medier. Utfra hypehysteriet virker det som om mange baserer sin karaktergiving nettopp på Ledgers rolleprestasjon. OT: Hva synes dere om Ledgers innsats i "Brokeback Mountain"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå