Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke bare interessert i samuraier med sverd og tjohei, jeg er ute etter Toshirô Mifune som eier ræva til en hel by som i Yojimbo, men den morsomme musikken og de kule rollefigurene. :) Grunnen til at jeg likte Yojimbo mer enn Seven Samurai, tror jeg er er fordi Toshirô Mifune var litt mer "tullete" i Seven Samurai.

 

Edit: Vet også at Seven Samurai skal være litt mer komisk og. At det er en del komedie.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Jeg tror faktisk chanbarasjangeren er noe for deg. Yojimbo er jo tross alt en chanbarafilm. Sjekk ut Lone Wolf and Cub-, Zatoichi- og Lady Snowblood-filmene, samt Mikogami- og, min personlige favoritt, Hanzo-trilogien.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke vitsen i å prøve å se en regisørs hele filmografy, når man knapt nok har sett filmer av andre kjente regisører.

 

Ta t.eks. Rashomon. Det som gjør filmen bra er fortellermåten, men det som gjør den enda bedre er faktisk at den var først. Det som gjør filmen utmerket er at man gjennom hele filmen retrospektivt ser alle referansene i andre filmer tilbake til denne filmen.

 

Ikiru er også er film jeg har svært store vanskeligheter for å tro at en 15? åring vil kunne relatere seg selv til.

 

Det virket veldig logiskt.

Eh, nei.

 

Så det er logisk at en person som kun har sett en film, men elsker denne, skal kunne kalle seg en filmelsker?

 

Nei huff. Sitt ned og vær stille. Hater når andre folk sier at man "må være filmguru" for å forstå en film. Holder det ikke bare at man liker filmen? Folk er forskjellige. Noen liker å analysere filmene fra bunnen, mens andre liker rett og slett bare å se filmene. Er det så galt å bare like filmen? MÅ man være X år gammel eller ha sett X antall filmer før man faktisk har lov til å si at man liker filmen? Gimme a break. La folk se de filmene de har lyst til å se, og om de liker dem... hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Jeg er ikke bare interessert i samuraier med sverd og tjohei, jeg er ute etter Toshirô Mifune som eier ræva til en hel by som i Yojimbo, men den morsomme musikken og de kule rollefigurene. :) Grunnen til at jeg likte Yojimbo mer enn Seven Samurai, tror jeg er er fordi Toshirô Mifune var litt mer "tullete" i Seven Samurai.

 

Edit: Vet også at Seven Samurai skal være litt mer komisk og. At det er en del komedie.

Vil du ha en seriøs Mifune? Akahige og Warui yatsu hodo yoku nemuru.

 

PS; Sanjuro er "Yojimbo". (oppfølger)

Endret av Jan
Lenke til kommentar

Jeg har ikke peiling, men det som først slo meg er Morten Ramm. Han er vel egentlig ikke skuespiller heller.

 

Hackers gikk på tv i går. Koste meg som en mindre unge, denne filmen er jo helt utrolig. "They're elite!" :D

 

Edit: Hvordan var Hancock? Med unntak av Jason Bateman, så frister ikke reklamene.

 

Den var ikke så veldig bra. Det var morsomt med en Will Smith som spilte en slaskete helt som helst vil drikke, være ubarbert og klå på damer. Historien var ikke noe å skryte av i det hele tatt og det er altfor mye bruk av håndholdt kamera.

 

Tenkte jeg skulle fått satt meg ned å se Das Boot en dag snart. Men hva er egentlig forskjellen på filmen og TV-serien?

 

Ser at filmen har noe ulike lengder:

149 min (originalen?)

209 (Directors Cut)

293 (uncut = tv versjon?)

 

+ den jeg har i hylla : 216 min

 

Jeg har uncut-versjonen. Det ble egentlig altfor mye synes jeg. Veldig mye gjentagelser og venting. Skal jeg se den igjen en gang, så velger jeg nok en av de kortere versjonene.

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Så akkurat There Will Be Blood, knallfilm. Men forstod ikke helt slutten

 

 

Etter hva jeg forstår beviste presten at han var med glad i penger en i hva han tror på ved å se at han var en falsk profet og at gud var overtro, men så skjønte jeg ikke mer. Hva mente han med ånd som drikker milkshaken? Og hvorfor drepte han presten? Kansje jeg som ikke fikk helt fulgt med

 

Lenke til kommentar
Så akkurat There Will Be Blood, knallfilm. Men forstod ikke helt slutten

 

 

Etter hva jeg forstår beviste presten at han var med glad i penger en i hva han tror på ved å se at han var en falsk profet og at gud var overtro, men så skjønte jeg ikke mer. Hva mente han med ånd som drikker milkshaken? Og hvorfor drepte han presten? Kansje jeg som ikke fikk helt fulgt med

 

 

Slik jeg tolket det, så var prestegutten i bunn og grunn en kynisk og kalkulerende jævel som brukte religion for å få tak i det han elsket over alt på jord, penger. Grunnen til at han ble drept var fordi Plainview var drittlei av han og han gjennomskuet han som en patetisk og arrogant person som ikke fortjente å leve.

 

Endret av Erasus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...