Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne filmen har en så massiv skare av fanboys at topplasseringen ikke overrasker meg (kanskje litt), hver og en av dem ga filmen 10/10 lenge før filmen var ferdiglaget. Men når "vanlige folk" ser den vil det nok bli en litt mer realistisk rating, og filmen begynner å synke. Tror ikke den holder seg på topp 10 (med mindre den faktisk er så bra som det i øyeblikket kan virke), men jeg ser ikke bortifra at den forlir på topp 25.

Lenke til kommentar

Når det nå er avgitt over 20k med stemmer så kan man ikke lenger bare skylde på "fanboys". Når den ligger med 9.5 av stemmene på listen (som bruker en formula som filtrerer vekk mye fanboyisme og nyregistrerte) så har TDK virkelig meldt seg på i tetkampen. Trodde den kom til å falle når den gikk fra 7k til 20k slik som normen er. Men ikke denne gangen.

Lenke til kommentar

Jeg så nettopp House of the Dead, til tross for alle advarslene jeg hadde fått. Regnet med at den skulle være dårlig, men dette er jo helt ubegripelig? Jeg skjønner ingenting...

 

Fortsatt finnes det folk som liker filmene til Uwe Boll, og jeg kan ikke begripe hvem de egentlig er, og hvorfor? De jo være direkte dumme mennesker, det er det ingen tvil om. Det er ikke mulig å like denne/disse filmene uten å være en komplett idiot.

Lenke til kommentar
Ikke skjønner jeg hvorfor dere går av skaftet for TDKs plassering - IMDB er og vil alltid forbli en lekeliste for almuen. På noen seriøs liste vil nok aldri lærlappen havne...

 

hva anser du som seriøst da

 

Har du aldri vært innom Bilde-quiz tråden?

Lenke til kommentar
en eller annen gang for lenge siden. hva skal du frem til?

 

Ikke noe annet at hvis du leter frem innleggene til Montage i den posten så vil du fort finne ut hva han anser som seriøs film...

 

Noen som har en god komedie å anbefale?

 

Young Frankenstein.

 

Edit:

 

Fjernet litt qouting.

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Ikke skjønner jeg hvorfor dere går av skaftet for TDKs plassering - IMDB er og vil alltid forbli en lekeliste for almuen. På noen seriøs liste vil nok aldri lærlappen havne...

 

Det er da et for lengst anerkjent faktum?

Nå vet jeg ikke hva du legger i "seriøs", men en seriøs liste ville i mine øyne inkludert det beste fra profilerte sjangere, og hvis TDK faktisk er så god som man får inntrykk av, så ser jeg ikke hvorfor den skulle hatt en plass der, som en representant for superheltsjangeren. Såfremt den ville kunne anses som den beste filmen i sjangeren.

Lenke til kommentar
Ikke skjønner jeg hvorfor dere går av skaftet for TDKs plassering - IMDB er og vil alltid forbli en lekeliste for almuen. På noen seriøs liste vil nok aldri lærlappen havne...

 

Jeg regner med du har sett filmen, eller er det dine fordommer som taler?

 

Hvorfor så opptatt av en liste man ikke finner seriøst, må da ha bedre ting å bruke tiden på.

Lenke til kommentar
Ikke skjønner jeg hvorfor dere går av skaftet for TDKs plassering - IMDB er og vil alltid forbli en lekeliste for almuen. På noen seriøs liste vil nok aldri lærlappen havne...

 

Jeg regner med du har sett filmen, eller er det dine fordommer som taler?

 

Hvorfor så opptatt av en liste man ikke finner seriøst, må da ha bedre ting å bruke tiden på.

Dotten: Hvorfor så hårsår?

 

Nei, jeg har ikke sett den (selv om jeg nok vil gjøre det ved en senere anledning). Mitt poeng er at denne filmen har en massiv fanboygruppe som nytter enhver anledning til å hype opp filmen, (om man ser på stemmegivningen på IMDB har 10erne haglet ukritisk inn - jeg har mine store tvil til om dette er annet enn fanboys sitt verk...) I tillegg er nok sympatistemmer for Heath Ledger med i bildet.

 

Men for all del, om dere synes dette er noe å nyte, så nyt i vei... Jeg for min del tviler iallefall stort på at denne vil bestå "the test of time"

 

 

Med hensyn til hva jeg anser som en mer seriøs liste, anbefales en kikk på TSPDT i siggen min.

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...